Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #1 Del Skrevet 9. februar 2013 Uff, jeg er skikkelig negativ for tiden. Vi begynte aktivt å prøve i oktober 2012, men jeg sluttet på P-pillen mai 2012 og var i gang med regelmessig syklus og eggløsning med en gang. Jeg fikk menstruasjonen første gang allerede som 13 åring og har siden den gang hatt en stabil syklus på 28/29 dager. Da jeg var 18 år debuterte jeg, og var singel helt til jeg ble 24. På de 6 årene har jeg vært fri og singel og levd like there was no tomorrow. Ikke gikk jeg på P-piller eller annen prevansjon og kondom ble så og si aldri benyttet. Ung og dum, og alltid med tanken om at "jeg blir ikke gravid"... Til tross for min uforsiktighet har jeg aldri fått en kjønnsykdom ei heller har jeg ALDRI vært gravid. Da jeg møtte min nåværende samboer var jeg 24 og 1/2 år. Vi rota rundt som tullinger, som nyforelskede gjør, og etter ca 2 mnd sammen begynte jeg omsider på p-pillen. Den har jeg altså gått på siden oktober 2009 t.o.m mai 2012. Nå er vi inne i vår 5 pp, etter at vi aktivt gikk inn for å bli gravide. Jeg har testet etter eggløsning og alltid fått smileyface på dag 13/14 i syklusen. Og vi har lagt inn aksje etter aksje, uten resultat. Han har for mange år siden gjort en annen gravid, som da valgte abort, så jeg vet at svømmerne hans i allefall har fungert, og mest sannsynlig fungerer fremdeles. Jeg har, siden lenge før vi begynte, hatt på følelsen av at når vi en gang skulle begynne å prøve at vi kom til å slite skikkelig med å få det til. Jeg var derfor hos gynekolog allerede for 2 år siden, kun for å sjekke at jeg i det hele tatt i allefall hadde eggstokker og en livmor. Alt så bra ut i følge gynekolog, men jeg fikk med meg en henvisning til HSG røntgen som jeg kunne bruke hvis jeg ville NÅR vi en dag skulle begynne å prøve. Denne fikk jeg fordi jeg delte min bekymring om at noe skulle være galt, siden jeg aldri har blitt gravid, til tross for min livsstil som ung. Så i januar i år, sendte jeg inn henvisningen for å gå å sjekke at egglederne er åpne. Da jeg kom dit styrte legen på en stund før hun måtte gi opp, fordi livmorhalsen min var så trang at hun ikke fikk satt inn kateteret. Jeg spurte da om det kunne ha noe å si for at jeg aldri har blitt gravid og hun sa at det kunne det. However, menstruasjonsblod og eggløsningsslim kommer seg ut, så da burde vel sædcellene komme seg inn. Jeg dro da til gynekolog 2 dager etter, for å få henne til å åpne opp livmorhalsen, da legen hadde sagt at gynekologer hadde riktig utstyr for å åpne den. Men heller ikke gynekologen fikk det til. Hun sa også at det er en bøy på livmoren, så hun var redd for at hvis hun tok for hardt i, at hun skulle stikke hull på livmoren når hun kom igjennom livmorhalsen. Så hun måtte sende henvisning til poliklinikken hvor de må legge meg i narkose og få livmorhalsen åpnet opp med makt. Der har de ca 3 mnd ventetid nå, og jeg venter på å få tildelt time, som sikkert ikke blir før i april/mai However, livmorhalsen kan ha blitt trang grunnet en infeksjon, f.eks urinveisinfeksjon, så det er ikke gitt at det har vært slik i hele mitt liv. Så jeg har en ekkel følelse av at jeg bare ikke kan bli gravid, og at jeg aldri kommer til å se et kryss eller to streker på en graviditetstest. Er det noen andre der ute som ikke har brukt prevensjon på mange mange år, og som aldri har blitt gravid tidligere, men som det plutselig klaffet for når man først begynte å prøve? HÅPER DET! Trenger litt oppmuntring, og takk for at du gadd å lese dette lange innlegget. Anonym poster: e83ddfd6cdacf549e09133dc108e64a8 Anonym poster: e83ddfd6cdacf549e09133dc108e64a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018369-noen-her-som-har-det-som-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #2 Del Skrevet 12. februar 2013 Ingen? det lover jo dårlig Anonym poster: e83ddfd6cdacf549e09133dc108e64a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018369-noen-her-som-har-det-som-meg/#findComment-145049469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ adealsadeal ღ Skrevet 12. februar 2013 #3 Del Skrevet 12. februar 2013 Uff da, ser at du har det tøfft Jeg kan desverre ikke gi noe svar da jeg ikke har det sånn selv. Men uansett hvor vanskelig det er så prøv å hold motet oppe. Det er mange som sliter med å bli gravide av alle mulige slags årsaker, så man skal aldri si aldri, og det er jo massevis av muligheter nå til dags. Så det ordner seg uansett for deg på den ene eller andre måten. Vet at det sikkert ikke er noen trøst, men du er i det minste igang og de vil finne ut hva dine muligheter er og hva de kan gjøre for å hjelpe dere Ønsker deg masse lykke til og krysser fingre for at det går bra for deg *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018369-noen-her-som-har-det-som-meg/#findComment-145049487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #4 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg var slik. Jeg brukte prevensjon sporadisk. Blødde så mye at jeg prøvde ALT. Piller, sprøyte, pring, minipille, p-stav, men ingenting fikk blødningene mine til å minke. Derfor fikk jeg som 22 åring spiral. (JÆSKLIG vondt når man aldri har født) Denne tok jeg ut da jeg var 26 da jeg og han jeg da var sammen med bestemte oss for å la det stå til å se hva som skjedde. Ingenting skjedde.. Det ble slutt og jeg fant en vårflørt et par mnd etterpå og jeg brukte ikke noe siden jeg ikke hadde blitt gravid på over 1 år.. Og BAM(!!!) 2 uker etter vi møttes var jeg gravid og hun er i dag nydelig! Prøver igjen nå, i 5 pp og håper spiren sitter nå. Vet ikke hva mer jeg skal si.. Har aldri fått beskjed om at jeg ikke kan bli gravid, men jeg ble det heller ikke i min "beste" alder.. Plutselig skjer det. Lykke til!! Anonym poster: e2f371c5ba31dfa0cfafe76683b97b1c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018369-noen-her-som-har-det-som-meg/#findComment-145049522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #5 Del Skrevet 12. februar 2013 Me too! Var sammen med en fyr i nesten 3 år. Jeg gikk ikke på P-piller, og vi brukte ingen prevensjon. Tenkte som så, at skjer det, så skjer det. Det ble slutt med han, og så møtte jeg en ny. Denne gangen gikk vi litt mer aktivt inn for å bli gravid, men nei da. Det tok nesten to år med min nye kjæreste før det plutselig klaffet. Tilsammen har jeg hatt sex i over 5 år før jeg har blitt gravid! Vi prøver på nr 2 nå, og har prøvd aktivt i snart et år. Jeg har vært hos gynekolog, og alt er bra med meg. Det tar bare litt tid. Håper det ordner seg for deg! Anonym poster: 11a0fe84a27e595bcf85b1589f939062 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018369-noen-her-som-har-det-som-meg/#findComment-145050037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå