Gå til innhold

Kiropraktor/manuelterapaut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jenta mi på 6 uker presser veldig mye, helt til hun gulper.

hun har oxo krum rygg når hun gråter som værst.

lurer på å prøve kiropraktor, men mange sier jeg burde vente til hun er rundt 3mnd, for da kommer kolikken.

er mye luftsmerter, som innimellom kan fixes med minifom/sukkervann. men krumminga i ryggen vet jeg ikke hva er.

lurer på å prøve kiropraktor, men mange sier jeg burde vente til hun er rundt 3mnd, for da kommer kolikken.

er mye luftsmerter, som innimellom kan fixes med minifom/sukkervann. men krumminga i ryggen vet jeg ikke hva er.

Ikke alle som får tre månders kolikken. Å hvorfor la din datter ha så vondt så lenge hvis det kan fikses løpet av noen behandlinger? :)

Ikke alle som får tre månders kolikken. Å hvorfor la din datter ha så vondt så lenge hvis det kan fikses løpet av noen behandlinger? :)

føler jeg er litt overbekymra om jeg skal ta henne med til kiropraktor nå.. iallefall i øynene til de rundt meg.

men når jeg tenker etter, så er det ikke de som må se på at jenta har så vondt......

bestiller time på mandag, jeg!

føler jeg er litt overbekymra om jeg skal ta henne med til kiropraktor nå.. iallefall i øynene til de rundt meg.

men når jeg tenker etter, så er det ikke de som må se på at jenta har så vondt......

bestiller time på mandag, jeg!

Var ikke meninga å virke krass :) Men min var bare fire uker når vi var der. Min venninne hadde sin på en uke hos kiropraktor og ingen mødre som vil sitt beste for barnet er overbekymret :)

Beste er å høre på seg selv. Hadde jeg hørt på de rundt meg ville lillegutt hatt noen fæle måneder i vente for de sa det samme som dine.

Annonse

Hva slags krum rygg? Med bakhodet nedover i bue mot rumpa, son en C? I så fall kan det være KISS i større eller mindre grad. Har babyen en favorittside? En kiropraktor med spesialisering på småbarn vil uansett fange opp det med en gang. Bestill time du, her hadde gutten plager i ti uker før vi skjønte at vi kunne gå til kiropraktor. Hverken helsesøster, lege eller fysioterapeut fant noe galt, men etter 5 behandlinger hos kiropraktor fikk vi nesten ny unge.

Vi har vært hos kiropraktor med jenta vår pga luftsmerter.

Hun har heller ikke kolikk, forøvrig.

Han fant noen stivheter i ryggen som kunne påvirke nervene til tarmene eller noe slikt, men veldig "farlig" var det ikke og hun ville vokst det av seg, sa han. Men vi hadde to behandlinger og etter det har frøkna blitt mye bedre. Tror ikke hun har grått pga luftsmerter hele uken, og det er mye lettere å få luften ut nå:)

Skal sies at kvelden etter første behandling var FÆL med mye hyling, men etter andre sov hun i over 12 timer kun avbrutt av tre måltider.

(akkurat det med å sove sååå mye har hun dog ikke fortsatt med...)

Hva slags krum rygg? Med bakhodet nedover i bue mot rumpa, son en C? I så fall kan det være KISS i større eller mindre grad. Har babyen en favorittside? En kiropraktor med spesialisering på småbarn vil uansett fange opp det med en gang. Bestill time du, her hadde gutten plager i ti uker før vi skjønte at vi kunne gå til kiropraktor. Hverken helsesøster, lege eller fysioterapeut fant noe galt, men etter 5 behandlinger hos kiropraktor fikk vi nesten ny unge.

går ikke KISS mest på nakke?

min har ikke noe problemer med nakken sin tror jeg. veldig bevegelig og dingler mye med hodet.

men jeg bestiller time, så blir jeg beroliget

Jeg tok gutten vår til kiro når han var 5 uker (han er nå 7uker) pga han var så utrolig urolig når han sov om natten og våknet hver 1,5-2 t for å spise. Vi fikk 3t behandling (behandlingen varte i kanskje 5-10min) og etter det sover han alt fra 2-5t mellom måltidene, men han har fått noen skrike tokter som vare fra 1-3t noen ganger i uken..... :( bruker minifom og sukkervann, men det er ikke alltid det hjelper og jeg har kuttet ut melkeprodukter :( gudene vet hva som vil hjelpe han helt :(

Jeg har bestilt time til soneterapi i dag da. Tenkte å prøve det før jeg lar noen "knekke" på babyen min...

De knekker ikke babyen, bruker kun et par fingre for å låse opp der problemet er. Min merka ingen ting og tar toppen ti minutter :) Men soneterapi kan hjelpe det å :)

Annonse

Jeg har bestilt time til soneterapi i dag da. Tenkte å prøve det før jeg lar noen "knekke" på babyen min...

Ingen skal "knekke" på småbarn. Bare pass på å gå til en kiropraktor med spesialisering på småbarn. Når min gutt fikk behandling så lå jeg på ryggen på en benk med gutten liggende på magen oppå meg. Han lå med sin pinnestive nakke rett til værs, og etter 1-2 minutter med lette, glidende trykk fra kiropraktoren så lå gutten med hodet mot skulderen min og siklet :P Han sovnet stort sett alltid i bilstolen på vei hjem, det var helt merkelig! På vei til behandling kjørte mannen og jeg måtte henge over bilstolen og amme ham for at han skulle slutte å skrike...

De knekker ikke babyen, bruker kun et par fingre for å låse opp der problemet er. Min merka ingen ting og tar toppen ti minutter :) Men soneterapi kan hjelpe det å :)

Hvor fort merket dere bedring etter behandlingen? Snakker vi samme dag eller tar det noen dager før man ser bedringen? Jeg hadde vel håpet på en quickfix med umiddelbar virkning, men nei...

Min reagerte med å smile skikkelig fårete når kiropraktoren var borti problemområdene:-) Veldig varsom behandling, vil jeg si.

Merket dere umiddelbar bedring eller tok det noen dager før dere såg forskjell?

Etter første behandling hadde vi en slitsom kveld med mer hyling enn ellers, men etter den andre har det vært stor forbedring:))

Så med andre ord blir det verre før det blir bedre?

Sukk....

Ingen quickfix altså...

Hadde dere mange behandlinger?

For vår del ble det verre, men det var bare en kveld. Kiropraktor "advarte" mot det, men la også til at det også er vanlig å ikke merke forskjellig med en gang. Så det er jo ikke sikkert det blir sånn hos dere:)

Men etter andre behandling- forøvrig dagen etter- sov mini MASSE.

Vi har bare hatt de to behandlingene, litt usikker på om vi tar flere nå som mini virker mye bedre i magen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...