Gå til innhold

Når gav utmattelsen seg?

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke helt rette stedet å spørre ettersom de fleste av dere helt sikkert er slitne og lei (igjen?), men jeg er altså 11+3 i dag og har vært utrolig trøtt og sliten "fra sekundet jeg ble gravid" (vel, siden uke 5-6), jeg må velge om jeg skal handle på butikken eller om jeg skal ta oppvasken en dag.

Noen som husker når dette gav seg hos dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018233-n%C3%A5r-gav-utmattelsen-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gav seg rundt uke 11-12 for min del. Var som å skru på en bryter, vips så var energien tilbake! Var utrolig deilig!! Nå er ikke jeg i 3 trimester enda da, men er straks 23 uker på vei, og har fortsatt mye energi (heldigvis) :)

Trøttheten gir seg faktisk helt plutselig! jeg har vært gravid tre ganger, det er et hormon det produseres (Hcg-hormon?) mye av frem til 3 mnd tror jeg...ihvertfall gir trøttheten seg.................en stund....men jo mer du nærmer deg termindatoen jo trøttere blir du. PÅ slutten kommer du til å sovne i sofaen ganske så tidlig!

Annonse

Var vel rundt 13-14 uker på vei når ting begynte å "normalisere" seg igjen. Men gikk ikke lang tid før jeg ble veeeeldig trøtt og sliten igjen. Gikk til legen og fikk tatt blodprøve,og fikk konstantert d-vitaminmangel. Vær Obs på det! Det er mye,mye vanligere enn hva man tror...

Forrige gang: i uke 13-14. Da var jeg i kjempeform fram til fødselen.

Denne gangen: blir helt kake av en liten tur på butikken, og sånn har det vært hele dette svangerskapet. Nå er jeg i uke 32, så må bare holde ut...

Sikkert lite oppløftende, men jeg er 35-36 uker på vei, og like utmattet som jeg har vært fra dag en. Sover 1-3 ganger i løpet av dagen, hele natta og må legge meg klokken 20 hvis jeg skal fungere litt dagen etter. Har vært sykmeldt siste måned, og det har hjulpet en del. Men kjenner ikke dette igjen fra sist svangerskap. Da gav det seg rundt uke 16, og jeg var i toppform til siste dag.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...