Togullunger Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Lurer på når du sluttet å amme? Var det fordi du ønsket å slutte eller barnet? Hvis de var ditt valg, sluttet du brått eller gradvis? Jeg avvikler nå mest av praktiske grunner ift jobbing, men er nysgjerrig på hvordan andre gjør det. Barnet mitt er 14 mnd. Har hatt udelt positiv ammeerfaring, og koser meg i grunnen enda med det.
Hannah- Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 Jeg sluttet like etter ettårsdagen. Vi ønsket vel å slutte begge to egentlig. Jeg ammet ham i søvn om kvelden, og det var den eneste gangen han hadde tid på slutten. Så begynte han å tulle mer og mer ved den ammingen også, så da var det like greit å kutte helt ut.
Gjest yrild Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 Mentalt hadde jeg sett for meg et år amming og begge barna mine har faktisk sluttet av seg selv et par uker etter at de fylte ett. Så vi var vel samkjørte i ønsket om mer personlig plass ;-)
Vilruge Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Har ikke slutta...ammer dag og natt, og jenta er 18 mnd. Lever i håpet om at hun skal ville vennes av selv, men hun viser ingen tegn til det. Har begynt å begrense og trapper ned uke for uke.
littlemisstrouble Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Slutta mellom 12 og 13 mnd... Da begynte hun i barnehage og jeg brukte et par uker på nedtrapping av ammingen og tilvenning til kumelk. Men hvis du enda koser deg med det ser jeg ingen grunn til å slutte helt enda
Lene~mor til tre Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Sluttet å amme da snuppa var 15 mnd. Trappet ned før det siden hun begynte i barnehage da hun var 1 år, begynte å tulle mye med puppen og var ikke så inntresert lengre.
Gjest sussie77 Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Sluttet når hun var 17 måneder. Da hadde jeg noen uker trappet ned. Sluttet fordi jeg begynte å bli sliten og hun viste ingen tegn til å ville slutte selv. Tenkte at det ville bli veldig vanskelig hvis jeg ventet lengre. Her ammet vi forsatt mye natt og dag. Var nattamingen som vi sluttet med til slutt. Gikk faktisk overaskende bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå