Gå til innhold

Hvor lenge bør man prøve før legesjekk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg anbefaler deg å få time til utredning snart, ofte kan det være ventetid om man bor i en storby.

(Jeg og min eks samboer prøvde i 2 år uten å bli gravide. Vi fikk time hos spesialist og det viste seg at han var steril.)

Jeg har flere venninner som har slitt og ventet lenge med å søke hjelp, men blitt raskt gravide etter en runde med Pergotime.

Om legen synes det er for tidlig å komme får du vel ikke time?

Masse lykke til!! :D

Anonym poster: 3665d3d1df32c39139ad402cec77e77a

Jeg ville gått til legen nå om jeg var deg, om bare for å si at du prøver, så det er registrert....Vi prøvde i ca 17 mnd før spira satt på 2. doble pergokur.

Gikk til fastlegen i våres i fjor, hadde ikke prøvd mer enn et halvt år, fikk noen generelle råd som å ta tempen for å sjekke eggløsning og ta det med ro å prøve en liten stund til, dro tilbake etter sommeren. Ble da henvist til gynekolog som skulle være flink på området og mannen måtte levere spermprøve. Fikk time i oktober, 8 ukers ventetid. Ble gravid på pergo i desember. Mannen var helt fin.

I og med at du er over 35 så vil jeg tro du får hjelp fortere, legen min nevnte det for meg.... jeg er 28. :)

Lykke til :) Krysser fingrene for dere

Be karen ta en prat med fastlegen sin, så går det ihvertfall fort å få sjekka ut han. På St.Olav i Trondheim trengte karen ikke time men kunne bare stikke innom når det passa med en donasjon sto det i brevet derfra :)

Kan være lengre tid å vente på gynokolog, tok ca 1,5 mnd i fjor, men kan ta flere mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...