Gå til innhold

Mannen vil at jeg tar abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, ved veldig stort uhell, med nr 3. Selv har jeg visst det en ukes tid, før jeg turte å fortelle han det. Han har hele tiden vært klar på at han ikke ønsker fler barn. Jeg har vært noe mer ambivalent. Likevel ønsker jeg ikke dette nå. Økonomi, plass osv passer ikke med 3 barn. Likevel var sjokket stort nå da han er så tydelig på at han ønsker abort. Jeg er helt knust. Han er helt kald og avvisende. Sier han har sagt hva han vil, så da er det egentlig opp til meg. Føler den yrden enorm. Jeg ønsker ikke abort. Men hvordan kan jeg bære fram et barn mot hans ønske.... Jeg har grått og grått. Forklart at jeg desperat renger litt støtte og omsorg nå. Han har dratt på jobben og tar ikke telefonen. Og her sitter jeg med kvalmen og to unger som vil ut og leke.... Er virkelig bekymret og helt fortvilet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner du er fortvilet, og ikke minst skuffet! Det ville i alle fall jeg vært! Jeg ville faktisk følt meg forrått dersom min mann hadde reagert på samme måte. Han har da virkelig hatt frivillig sex med deg. Han har to barn fra før, han vet da virkelig hvordan barn blir til. Jeg slutter aldri å sjokkeres over hvor lett og hensynsløst menn kan foreslå abort. De mangler noe på empatisiden!

Er du i det minste tvil, ta ikke abort! Forholdet deres har allerede fått en knekk med dette. Nå må dere (begge!) jobbe dere gjennom det!

Skrevet

treng jo 2 til a lage baby, sorry men mannen din er idiot :-(

Skrevet

Huff, ville ha vært fortvilet og skuffet selv... Jeg håper han tenker seg godt om nå, at det bare er det første sjokket som får ham til å si sånt.

Dårlig gjort å legge ansvaret helt på deg... :-(

Skrevet

Hei :)

Jeg ble også gravid ved et veldig uhell denne gangen.

Både kondom og angrepille sviktet, og vips ble det baby.

Som din, så ble min mann også mer satt ut enn jeg satte pris på, og selv om han aldri hadde tvunget meg, så vet jeg at han ville at jeg skulle ta abort.

Vi har begge vært veldig tydelige på hva vi vil ift barn. Jeg, som deg, ønsker egentlig en til, men det passer ikke så bra nå.

Han ville på ingen måte ha flere, dette blir vårt tredje.

Jeg har også gjort det helt klart at han er ansvarlig for prevensjon så lenge det er han som ikke vil ha barn.

Abort ble det ikke, og etter samtale med lege, så kom også han til at dette ordner seg. Nå er han overraskende positiv ;)

Poenget er at det kan være også han trenger litt tid til å fordøye dette. Jeg regner med at han er en voksen mann, som skjønner at gjort er gjort, og at dette faktisk ikke er verdens undergang.

Som noen over her sier, tviler du på om du vil ta abort, så bør du ikke gjøre det :)

Skrevet

Pokker også, hvis de hær mennene deres ikke vil ha flere unger, kan de dra å sterilisere seg! Drit lei av å høre menn som sier Ta abort, de har fan ikke peiling på hva det vil si å "BARE ta abort"

Så det kan du hilse mannen din fra meg å si!

Skrevet

For å si det sånn. Det hadde ikke min mann våget! Når man er i et forhold og har sex, da skal man også ta ansvar for det. Sett han på plass en gang for alle. Min hadde virkelig fått gjennomgå om han hadde foreslått abort. Det kan jeg love. Noen damer finner seg i altfor mye av sin mann. Det er DIN kropp!

Skrevet

Har skrev en lapp om at vil støtte meg uansett hva JEG velger. Før han dro på jobben igjen. Igår snakket han til meg, men kun slik som man må uten at det skal virke rart.

Jeg har betillt en legetime tirsdag, for å snakke om alternativene og finne ut hvor langt på vei jeg faktisk er. Dette er nemmelig også usikkert.

På en måte vil jeg gjerne kjefte han hude full. Jeg er enig med han ikke oppfører seg velidg modent, ansvarsfull og litt som en idiot akkuratt nå. Men jeg tror ikke det hjeper.... Legen min er en veldig fornuftig kar. Jeg håper han fårstår situasjonen og han hjelpe til litt.

Jegeg at dette har såret, enormt. Det at han trekker seg unna i en situasjon som dette.

Skrevet

Lappen er et godt tegn kjære deg;)

Som "på an igjen" skriver lengre oppe så trenger menn tid til å fordøye det. Tenk du har jo visst det EN UKE!! Kan ikke forvente at mannen skal spontanjuble for noe dere begge ikke har vært helt klar for;)

Det ordner seg skal du se.

Med Nr 2, som kom tett på Nr 1, måtte mannen ut på kjøretur noen timer.. Så ringte han og gledet seg;)

• 2 måneder senere...
Skrevet

At menn trenger tid til å fordøye det ??? Det trenger vell en jente også når barnet kom uventet på! Helt enig me hu oppi her, det er mannen selv som velger å plassere svømmerne der inne, han har to barn fra før og vet nokk derme veldi godt hva slikt kan føre til! Å komme me 'ansvarsfraskrivelse' og kjeft, å levne jenta oppi det alene etter noe han selv har vært me på skape, kjenner jeg provoserer meg. Kutt strengene eller server spermen alle andre plasser enn den Ene plassen hvor det faktisk kan ligge egg å vente...! Fy.

Skrevet

Samboeren min er langt i fra perfekt altså, men han hadde aldri under noen omstendigheter reagert sånn og overlatt alt til meg.

Hadde han gjort det så hadde jeg faktisk vurdert å gå i fra han.

Jeg hadde blitt rasende!

Jeg mener, er det ikke i slike situasjoner man skal støtte hverandre og vise at man er glad i hverandre og hjelpe hverandre?

Syns virkelig du skal ta han fatt altså!

Og er du i tvil ang abort så tar du ikke abort!

Hvis du skal tenke litt lengre frem.... Hvis du virkelig ikke ønsker å ta abort, og du gjør det fordi mannen din oppfører seg som han gjør nå, kommer du til å tenke på denne aborten og bære nag i lang tid fremover? Kanskje for alltid?

Hvordan vil det påvirke forholdet deres?

Skrevet

Ganske gammel tråd, dette. Hvordan går det lille bie? Fremdeles her? Håper det går bra med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...