Gå til innhold

Åneeei, omgangssyke i uke 37 :'(

Anbefalte innlegg

Sliiitsomt.. lå strak ut i hele går, spydde å sprang på do hele tiden.. fikk ikke i meg verken mat eller drikke.. nå idag er jeg mye bedre, heldigvis! :D men har så sterke kynnere.. magen er nesten konstant stram.. Har hørt at omgangssyken kan sette i gang en fødsel. er det noe jeg burde se etter? tegn altså? Er veldig redd fødselen skal starte nå som jeg ikke har så mye energi igjen i kroppen.. har termin 4. mars :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018160-%C3%A5neeei-omgangssyke-i-uke-37/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde omgangsjuke uke 36+5. Som med deg kom jeg meg raskt. Var ekstremt dehydrert og som deg fikk mange kynnere dagen derpå. Ta det med ro, drikk masse og håp at det roer seg av seg selv. Fortsetter kynnerne og begynner å bli vonde kan du jo ringe føden og spørre om råd. God bedring!!

PS! 3de og 4de dag av omgangsjuken fikk jeg masse vann i kroppen. Sikkert som en reaksjon på underskuddet av vann så samlet kroppen alt den fikk. Men det jevnet seg ut i løpet av uken.

Hos meg ble det fødsel av omgangssyken. Var i uke 35. Fikk rier. Husk masse væske og hvile. Jeg tror fødselen startet først og fremst fordi jeg ble så utrolig dehydrert.

Hos meg ble det fødsel av omgangssyken. Var i uke 35. Fikk rier. Husk masse væske og hvile. Jeg tror fødselen startet først og fremst fordi jeg ble så utrolig dehydrert.

Oi, hvordan å når merket du dette? var det mens du var på det verste? eller etter du begynte å bli bedre? begynte d med sterke rier som ikke var til å ta feil av, eller startet det med kynnere?

Oi, hvordan å når merket du dette? var det mens du var på det verste? eller etter du begynte å bli bedre? begynte d med sterke rier som ikke var til å ta feil av, eller startet det med kynnere?

Det startet med en blødning og sterke kynnerer om jeg ikke husker feil. (5 år siden). Dette var på kvelden ca 5 timer etter siste spyrunde. Da fikk jeg komme inn til kontroll på sykehuset. Hadde da 1-2 cm åpning tror jeg, og fikk masse væske intravenøst. Fikk også sprøyter for å stoppe det som viste seg å være rier. Riene gav seg i løpet av natta, og jeg ble sendt hjem neste dag. Men det startet opp igjen da jeg var hjemme. Hadde rier lenge hjemme, men ble fortalt at det antakelig var kynnere. Når jeg kom på sykehuset igjen hadde jeg 8-9 cm åpning, og gutten var ute 1 1/2 time senere. Alt gikk fint!

Men de fleste føder jo IKKE av omganssyken, så ingen grunn til å bli skremt!!

Lykke til!

startet med blødning ja? oi.. ja det har ikke jeg fått enda ;) hehe..formen min er veldig fin nå, bare veldig sliten i magen pga kynnere i hele dag å masse liv fra hun i magen.. har noen få kvalmebøyer som kommer å går.. så jeg tror hun blir liggende en stund til ;)

Annonse

Jeg hadde omgangssyken i uke 31, og merket heldigvis ikke noe annet ubehag enn det som omgangssyken hadde med seg.

Jeg klarte ikke å drikke et helt glass juice uten at det kom opp igjen, så jeg drakk små slurker med eplejuice fra sportsflaske hvert 20 min en periode. Det var det eneste som funka.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...