Gå til innhold

Dere med flere barn...

Anbefalte innlegg

hvor strenge/nøye er dere på å prøve å unngå smitte fra eldre søsken?

Har en 5- og en 2- åring samt baby på 4 uker. Del eldste er veldig begeistret for det nye familiemedlemmet og vil kose og hjelpe til hele tiden. I denne tiden på året er det jo selvfølgelig mye som går, og vi har allerede hatt en runde med omgangssyke. Litt snørr og hoste er det også stadig vekk. Leser flere steder ift både influensa og RS at man bør skjerme baby fra eldre søsken som er forkjølet, men synes det er lettere sagt enn gjort! Samtidig vil jeg ikke ha en hysterisk krisestemning i heimen heller, og vil at de skal få mulighet til å bli kjent med baby. Babyen henger jo også på meg nærmest non-stop så hvis baby skal skjermes får jeg minimal kontakt med de små. Håndhygiene er jo også fint i teorien, men i praksis er det nærmest umulig å kontrollere at begge ungene er rene på hendene til en hver tid. Plutselig er det en finger eller to i munn eller nese... Og så kan jo ungene være tilsynelatende friske, men brygge på noe og dermed være smittefarlige.... Synes dette er vanskelig! De to eldste er sommerbarn så dette er litt uvant for meg:) Hva tenker dere i samme situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018152-dere-med-flere-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nr 2 var syk fra hun var 17 dager fikk alt mulig .Nr 3 har ennå ikke vært syk ,så tror det er litt tilfeldig også om babyen blir mye syk jeg.

Her har jeg ikke holdt mine 2 barnehage barn unna den lille og det har gått helt fint:)

Og nr 3 får flaske og blir ikke ammet lengre.

Endret av *Smiley*

Jeg har en gutt på snart 4 mnd som hadde RS virus i jula. Det var ikke noe gøy. Min samboer har 2 barn fra før av på 6 og 8, kjenner jeg er blir litt hysterisk ja.... kanskje siden dette er mitt første barn, og jeg derfor blir litt 'hønemor'. Har jo ikke lyst å være det heller med siden han var så syk i jula og de andre ofte er snørrete så klarer jeg ikke la vær.....

Har ei jente på snart 3 som går i bhg, og vår lille har fått et par forkjølelser ja. Det er ikke noe gøy, men vanskelig å unngå. Hun må jo få være sammen med sin nye lillebror, og hun er jo så stolt :) Her i dag gav hun lillebror en klem og sa "Jeg elsker deg lillebror!" *smelt* :) Så vi lar de altså være sammen, men prøver å unngå at hun tar for mye på han når hun er veldig snørrete ;)

Jeg har 4 barn og har ikke tenkt på dette i det hele tatt.

Eller tenker vel mere, jaja om de blir syke så styrker det immunforsvaret og vi slipper billigere unna når barnehagen begynner.

Vi har mye unger innom her og jeg har også passet både barn med vannkopper da minste var 2 mnd. og andre syke barn. Men verken mine store eller babyen som nå er 6 mnd har vært syke. Det er 1 år siden noen var syke her i familien.

Tror det er fordi vi har god hygiene, ikke er hysterisk og at ungene har godt immunforsvar. Og det er ingen som får komme inn her med Antibac. Vi vil ikke ha monster bakterier her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...