Gå til innhold

MÅ man la legen på helsestasjonen undersøke baby på 6 ukers kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen på helsestasjonen vår er en drittsekk som faen ikke kan en dritt! Ha rvært hos ham tre ganger på legevakten med mini og fått feil diagnose alle gangene innkludert feil medisin. Ene gangen holdt det på å gå helt galt, måtte ha ambulanse og greier bare tre timer etter vi hadde vært hos ham, rett på sykehus...

Ja, iallefall har jeg 0 tillitt til ham og vil ikke at han skal røre noen av mine barn igjen. Går det an å bestille time hos fastlegen og bare gå til helsesøster på 6 ukersen?

Anonym poster: f88641f25e89f020b232ff45cc42b5d1

Skrevet

Her i kommunen er det mor som skal på 6-ukers, ikke baby..

Men hvorfor bruker du helsestasjonlegen til ting som er fastlegens jobb?

Anonym poster: 8f9f6638f1fa1838307440fc3f03aace

Skrevet

ja, det skal gå fint, men ring og hør for sikkerhets skyld. og jeg hadde i tillegg byttet helsestasjon.

Anonym poster: 0da30f7c2b729dd63d5e67d9ac7c9ae9

Skrevet

Håper du har sendt inn klage på denne legen så han ikke skader andre.

Anonym poster: 06ec1cffa9771462314579721f1c7bcc

Skrevet

Hvorfor svare på noe du tydeligvis ikke kan svaret på?

Her i kommunen skal både mor og barn på 6-ukerskontroll. Baby hos hs, mor hos fastlege.

Anonym poster: a7e99dcd302a1f3b24aa813b208cbe5c

Skrevet

Hvorfor svare på noe du tydeligvis ikke kan svaret på?

Her i kommunen skal både mor og barn på 6-ukerskontroll. Baby hos hs, mor hos fastlege.

Anonym poster: a7e99dcd302a1f3b24aa813b208cbe5c

Stått opp med feil fot i dag? Jeg kan da svaret! Her i kommunen er det ikke nødvendig å bruke helsestasjonen ved 6 uker... Ta en krangel med mannen din i stedet du.....

Skrevet

Man trenger ikke ha noen som helst kontroll på helsestasjon. Det er et frivillig tilbud, du kan like godt gå til fastlegen og ta sjekken der.

Skrevet

Okei, litt forskjellige svar ser jeg... Men takk for alle inspill :)

Her skal mor til fastlegen og barnet har kontroll på helsestasjonen 6 uker etter fødsel da med barnelege til barnet.

Ja, jeg har sendt klage og legen som kom med ambulansen rapporterte episoden.

Bytte helsestasjon er ikke mulig da det blir for langt å reise.

Kanskje jeg kan spørre fastlegen om det... Har sååå lite lyst å gå til den dritt fyren!

Anonym poster: f88641f25e89f020b232ff45cc42b5d1

Skrevet

Man finnes ikke forpliktet til å benytte helsestasjon i det hele tatt, bare til å sørge for at barnet får forsvarlig oppfølging av helsen. Det kan godt gjøres ved å bruke fastlegen.

Er du ikke komfortabel med legen, så sier du bare fra helsestasjonen at du bare vil til helsesøster og ikke lege. Så bestiller du en time hos fastlegen og ber om tilsvarende kontroll. Enkeltpenkelt.

Anonym poster: 7554d86fce74e39ae5c209578f810d52

Skrevet

Vi tok 6ukerskontrollen hos fastlegen, ingen problem :) ring på mandag og sett opp time, så du ikke risikerer å måtte vente på time.

Skrevet

Helsestasjonen er et frivillig tilbud, ingen tvang overhodet.

Bare ring helsestasjonen og si at du tar 6-ukers kontrollen hos fastlegen, ikke noe problem det. Hun kommer nok til å spørre hvorfor, det er jo jobben hennes og passe litt på dere og jeg synes du kan være helt ærlig. Si at du gjerne kommer til kontroll på helsestasjonen og veier, måler, snakker med helsesøster osv som vanlig, men at du har dårlig kjemi med den barnelegen og heller vil ha legekontrollene hos fastlegen.

Anonym poster: e43ee46e581df5622ce3f185ce75a603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...