Gå til innhold

Steinerskolen i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har barna sine på denne skolen, og er dere fornøyd?

Anonym poster: 231e3522f92cf58e99b8c373e1af6047

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjære vene,du har spurt 100 ganger nå og ikke fått svar,da vet sikkert ikke folk det her inne

Anonym poster: 44b12ce7c9c2db95def62329f6201908

Skrevet

Har du en litt dårlig dag kanskje? Er faktisk første gang jeg spør om dette, og spør fordi vi vurderer denne skolen når vi skal flytte til Bergen. Få ut gugga de et annet sted!

Skrevet

Jeg laget en tråd ang Steinerbarnehagen, men fikk ikke noen svar på denne. Virker som det er mest skolene i øst folk har erfaring med...

Skrevet

Ok, takk skal du ha:) Vet du om noen andre skoler i Bergen som er verdt å vurdere? Hadde et lite håp om St.Paul helt til vi hørte om ventelistene...

Skrevet

Har hørt bare gode ting om St.Paul, så vi har søkt datteren vår der, som kun er 2 år nå! Likevel er det lite sannsynlig at vi får plass da de prioriterer katolikker, søsken, elever med foresatte som har gått der og kun har en klasse på hvert trinn.

Steinerskolen er ikke aktuelt for oss da de har altfor lite fokus på realfag for vår del. Synes det er kjekt med fokus på musikk og estetikk i barnehage, men i skolegangen er matte, engelsk og karakterer viktigere. Vi har fått plass i Steinerbarnehagen til høsten. Grugleder meg litt da jeg ikke kjenner noen med erfaringer derfra.

Ellers er det ikke mange privatskoler i Bergen, utenom de kristne - Danielsen, Adventistkirken, Levende ord...

Montessori har to skoler så vidt jeg vet, men kjenner ikke til hverken skolene eller pedagogikken.

Skrevet

Takk skal du ha:) Sønnen vår skal opp i 3.klasse til høsten, så vi hadde et lite håp om at noen skal flytte neste år:-p Han har en tante som går på St.Paul så vi kan være heldige... Ser at Steinerskolen kanskje kan bli litt uaktuell for oss også da med tanke på lite fokus på realfag. Vanskelig når vi er så lite kjent med områder og skoler og hvilke som er bra, men vi finner nok ut av det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...