Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er fast ansatt i kommunen med 6 måneds prøvetid, min prøvetid blir over i mai, har planlagt ivf i mars. Jeg var litt uheldig at en måned etter at jeg begynte på jobben så fikk jeg kraftig influensa, så jeg fikk sykmelding av legen min for den perioden. Har veldig dårlig samvittighet for det. Jeg har ikke lyst å fortelle om ivf behandling på jobben. Vet ikke hvordan skal jeg ta mer fri og ang ivf behandlingen.Og om det påvirker min annsettelse forhold. De sier jo ikke noe, men......

Ellers hva bør jeg si. Husker ikke engang om hvro mange ganger må jeg være på riksen for kontroll. Og jeg må spørre på forhånd hvis jeg skal ha fri i kjernetiden. Gruer meg til det, har snakket med sjefen min om en uke ferie / fleksitid ( uken etter innsetning). Kan noen hjelpe meg med gode råd.

Endret av sweety72

Fortsetter under...

Hei! Svarer i form av at jeg selv jobber som leder. Reglene ift prøvetid er slik at ved fravær i prøvetidsperioden, kan arbeidsgiver forlenge prøvetidsperioden tilsvarende fraværet. Det er imidlertid ikke mange arbeidsivere som praktiserer dette. Det at du har noe fravær i denne perioden hadde jeg selv som leder ikke brukt mot deg. Alle kan ha fravær fra tid til annen. Jeg har heller ikke sagt noe til min leder enda om at vi skal gjennom assistert befruktning, men anbefaler alikevel at du forteller dette til din leder. Det er alltid mye lettere å legge til rette, samt vise forståelse når man vet hva som ligger bak. Ferie i uken etter innsetting hørtes ikke dumt ut hvis du vil unngå å si noe. Vet ikke om dette var noe til hjelp, men ønsker deg lykke til:-)

jeg er litt i samme situasjon, men ikke helt... min prøvetid er over i juni... og jeg har fortiden ingen planlagte forsøk... men etter den oprinnelige planen skulle vi hatt forsøk til våren... men jeg har altså valgt å la jobben komme i første rekke denne gangen...

Jeg er åpen ifht ivf om noen spør, men det er ikke noe jeg snakker høyt om, og har ikke fortalt sjefen.... men hvis jeg skulle hatt forsøøk, ville jeg sagt det til sjefen... er jo ikke så mange ganger du må være borte evt... ihvertfall ikke hvis alt går som det skal... da er det kanskje 3 dager til sammen...

jeg er litt i samme situasjon, men ikke helt... min prøvetid er over i juni... og jeg har fortiden ingen planlagte forsøk... men etter den oprinnelige planen skulle vi hatt forsøk til våren... men jeg har altså valgt å la jobben komme i første rekke denne gangen...

Jeg er åpen ifht ivf om noen spør, men det er ikke noe jeg snakker høyt om, og har ikke fortalt sjefen.... men hvis jeg skulle hatt forsøøk, ville jeg sagt det til sjefen... er jo ikke så mange ganger du må være borte evt... ihvertfall ikke hvis alt går som det skal... da er det kanskje 3 dager til sammen...

Takk for tilbakemeldinger. Jeg jobber som sykepleier men har ikke så stressende jobb, har hovedsakelig ansvar for medisiner. Jeg få vurdere om jeg bør si det eller ikke, er litt usikker. Uansett jeg synes at jobben min er så spennende, jeg velger å bruke fleksitiden min for det, uten at det går utover jobben min.

Endret av sweety72

Takk for svar.

håper du finner ut av det... noen ganger så er det sånn at veien blir til mens man går...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...