Gå til innhold

Noen som har erfaring med marsvin? Les, er dere snille....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unga har veldig lyst på et kjæledyr. Ikke uvanlig, det akkurat. Hund er helt uaktuelt, ingen av oss voksne er interessert. Katt syns jeg også er problematisk da de lager bøll i nærmiljøet, stikker av, får unger etc. Det er også et tema at vi reiser utenlands ca en gang i året, og da må noen passe på dette dyret...

I mitt stille sinn har jeg begynt å undersøke marsvin, har lest en del om det. De er sosiale og kosete, ser jeg. Bor i bur og kan være alene om dagen, men liker å komme ut og kose når ungene og vi er hjemme igjen. Jeg tenker det er lettere å få satt bort til pass enn andre dyr, vi har tantebarn rundt omkring som nok kunne ta på seg dette i en ferie. Går det an å sette marsvin bort til 'feriehjem' eller kennel? Lukter de? Er det mye gris i buret? Hadde tenkt at det måtte stå på rommet til ene sønnen, han har god plass. Bråker de om natta?

Skrevet

Marsvin er herlige dyr! Så kosete og sosiale, også "snakker" de mye. Buret vil luke litt med mindre du rengjør det hver tredje dag ca. Det finnes sikkert steder å sette de bort, eller kanskje dere har noe familie venner som vil stille opp? De er nok nattdyr, så de vil romsterere litt på natta, men ikke voldsomt.

Skrevet

Åhh marsvin er nydelige og koselige dyr:) vi har 2 tjukkeboller. De sover om natten,er kosete hvis man løfter de opp hver dag.Barn trenger nok litt bistand fra voksne uansett dyr da.Det beste er å ha 2 så de ikke blir så ensomme.De kan gå løs på et rom men må ikke være noen ledninger ved gulvet.Hva med å kjøpe en liten bok om marsvin i dyrebutikken først? finnes en del omplasserings-marsvin på finn.no som trenger et hjem:) De lukter forresten ingen ting(har jenter).De har stort bur så trenger bare skifte annenhver uke.Kjøper en sekk høy+ en sekk flis der hvor de selger til hester.Da har jeg for et halvt år(ca 200 kr)

Lykke til!

Anonym poster: ea6e170b23badffc1b9c1980d540c14f

Skrevet

Ja, klart vi skal bistå, men ønsker ikke et dyr som krever masse av oss, løper ute og sånn. Ja, tenkte det kanskje var lurt med to, da må vel buret være ganske stort? Skal sette meg enda mer inn i det. Takk for innspill!

Skrevet

Marsvin er noe ubrukelige greier. Hadde et som dreit over alt. Men søt var hun da :)

Anonym poster: 8b00c850a2cfb2433ddc01740bd0f429

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...