Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk brev fra fødeavdelinga i dag der jeg er innkalt til samtale ved poliklinikk for gravide..

Er dette min 6 ukers kontroll eller? Jeg trodde jeg måtte bestille time selv hos fastlege.. Noen som vet hvA dette er? Vanlig rutine at de kaller inn alle som har født??

Står et Nr jeg kan ringe, men står det ikke er kontortid før mandag igjen, så ville spørre her om noen vet..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018090-brev-fra-f%C3%B8deavdelinga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei. Fikk brev fra fødeavdelinga i dag der jeg er innkalt til samtale ved poliklinikk for gravide..

Er dette min 6 ukers kontroll eller? Jeg trodde jeg måtte bestille time selv hos fastlege.. Noen som vet hvA dette er? Vanlig rutine at de kaller inn alle som har født??

Står et Nr jeg kan ringe, men står det ikke er kontortid før mandag igjen, så ville spørre her om noen vet..

Tror det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus. Hos oss er 6ukerskontrollen hos fastlege, men jeg fikk time på amme-barsellpoliklinikken for div både i forhold til baby og meg selv. (vekt, amming etc)

Fikk beskjed om at jeg måtte bestille 6 ukers kontroll hos fastlegen. Timen på KK var kun for å få snakke om fødselen. Ingen kontroll av meg og de sa at babyen ikke trengte å være med.. Jeg sa jeg måtte ha han med og da sa hun det var ok om jeg ikke hadde pass til han.,

Snodig opplegg.

Fikk beskjed om at jeg måtte bestille 6 ukers kontroll hos fastlegen. Timen på KK var kun for å få snakke om fødselen. Ingen kontroll av meg og de sa at babyen ikke trengte å være med.. Jeg sa jeg måtte ha han med og da sa hun det var ok om jeg ikke hadde pass til han.,

Snodig opplegg.

Er dette noe nytt de har begynt med etter nyttår? Fødte der i oktober men fikk ikke noen samtale om fødselen. Verken før vi reiste hjem eller i ettertid...

Merkelig. Skjønner ingenting. Trodde ikke dette var noe nytt, virket ikke sånn.. Enten må det vel være for alle eller for ingen. Hmm. Spesielt traumatisk var ikke fødselen heller, så kan ikke være derfor jeg skal opp og snakke om fødselen ..

Annonse

• 4 uker senere...

Hei,ja sorry det tok tid..

Det var samtale med legen som var med på fødselen, hun leste opp fra journal og snakket rundt dette., hvorfor vet jeg ikke.

Fikk spm om det var noe jeg ville snakke om eller ta opp ang fødsel og om jeg hadde opplevd det som traumatisk osv.

Siden jeg ikke hadde noe, så spurte hun om prevensjon og om jeg trengte dette. Fikk resept på piller og ellers skjedde det ikke mye på KK.

Forstår fortsatt ikke hvorfor jeg ble kalt inn men nå er det overstått uansett ;)

Hei,ja sorry det tok tid..

Det var samtale med legen som var med på fødselen, hun leste opp fra journal og snakket rundt dette., hvorfor vet jeg ikke.

Fikk spm om det var noe jeg ville snakke om eller ta opp ang fødsel og om jeg hadde opplevd det som traumatisk osv.

Siden jeg ikke hadde noe, så spurte hun om prevensjon og om jeg trengte dette. Fikk resept på piller og ellers skjedde det ikke mye på KK.

Forstår fortsatt ikke hvorfor jeg ble kalt inn men nå er det overstått uansett ;)

Det høres jo ut som et kjempebra tilbud for dem som har hatt traumatiske fødsler de trenger å få snakket om! Rart at de da bare innkaller noen tilfeldige. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...