3 i april Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Vi har snart 3 barn i alderen 0-5 år, så vi vil ha en snill, avbalansert hund som er glad og snill med barn. Vi bor i et byggefelt men har en stor tomt så hunden kan få være mye ute. Vi liker og gå turer men vi er ikke ute etter en jogge kompis eller jakt hund. Vi vil altså ha en hund som er : snill, rolig, avbalansert, gode nærver, elsker barn og som ikke krever en masse med mosjon men vanlige turer. Vi vil helst ikke ha en hund med et utpreget jakt instingt. Jeg har selv vokst opp med hund og vi har hatt mye forskjellig men har ikke hatt hund selv etter at jeg ble voksen og fikk barn derfor trenger vi gode tips og råd
Gjest Kira bjeffer Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har god erfaring med retrivere.
HvittHus Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Gå inn på Canis rasevelger og se hva du får av resultat. Vi som har hund selv vil stort sett alltid prøve å overbevise andre om at vår rase er best, og da står du igjen med like mange raser som svar;-) Men skal jeg tipse om en trygg, barnevennlig rase(som jeg ikke har selv) så ville det være Norsk Buhund. Pen er den også og pelsvennlig for en travel barnefamilie.
Poteta Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Vi har Gordon Setter. Ser at du helst ikke vil ha jakt hund, men ift til turer og sånn kan du styre dette litt selv ift hva du har tid til. Vi har en hund som ikke krever lange turer, selv om han kan det og innimellom. Utrolig glad i barn, og finnes ikke agressiv. Møter i andre hunder som er irriterte, legger han seg bare ned. Aldri knurret, og bjeffer så og si aldri. Vakker å se på, og en fantastisk familiehund. Ellers er jo labrador og golden retriver litt typisk familiehunder det og. Lykke til med valget
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Whippet. Liten, rolig, glad i barn, elsker kos. Trenger å få løpe fritt innimellom, men absolutt ikke hver dag. Lager ikke lyder. Utrolig enkel og ukomplisert hund å ha ihus, og enten best av alt; lukter ikke! Anonym poster: f2483c471f445f88a588b62259f876b5
Cat.68 Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Cavalier King Charles Spaniel ,er en super fin familjehund .De er kjente for sitt gode lynne og kjærlighet for barn.Vi har 2 st og de er bare fantastiske
BellaSuz Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Vi har snart 3 barn i alderen 0-5 år, så vi vil ha en snill, avbalansert hund som er glad og snill med barn. Vi bor i et byggefelt men har en stor tomt så hunden kan få være mye ute. Vi liker og gå turer men vi er ikke ute etter en jogge kompis eller jakt hund. Vi vil altså ha en hund som er : snill, rolig, avbalansert, gode nærver, elsker barn og som ikke krever en masse med mosjon men vanlige turer. Vi vil helst ikke ha en hund med et utpreget jakt instingt. Jeg har selv vokst opp med hund og vi har hatt mye forskjellig men har ikke hatt hund selv etter at jeg ble voksen og fikk barn derfor trenger vi gode tips og råd Da vil jeg på det varmeste anbefale dere flatcoated retriever! Fantastiske hunder, rolig lynne, svært familiekjær, aktiv og leken og veldig kosete er min erfaring etter å ha vokst opp med disse. Min sønn og mine foreldres Flat er bestevenner, hunden tåler ALT fra han og de har et unikt bånd. Han er et familiemedlem i aller høyeste grad den hunden der:-)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #9 Skrevet 8. februar 2013 Venninna mi er hundetrener, og som familiehund anbefaler hun.. faktisk.. Schæfer Hun har selv 3 schæfere og der er verdens herligste. Dattera brukte den ene som hest da hun var liten, de hadde fast hvilehjørne på teppehjørnet hvor de lå inntil hverandre å så på tv, hundene er verdens lydigste og ikke aggressive slik jeg alltid har trodd.. Anonym poster: d87275ffe4487c521939d4806bd15e8f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #10 Skrevet 8. februar 2013 Jeg må og si Gordon setter. Dei er så utrolig rolige familie hunder. Den har aldri bjeffet, vert aggressiv eller noe. Ungene 2år og 5år kan hoppe oppå hun uten hun bryr seg. Dei viser att dei er glad i familien. Min gordon setter passer utrolig godt på barna mine. Vi bruker den ikke til jakt. Kun kos ig familie. Rolig rase Anonym poster: bdf56547fd50d81f05a5b632a2ed3498
Denunge Skrevet 8. februar 2013 #11 Skrevet 8. februar 2013 Cavalier King Charles Spaniel ,er en super fin familjehund .De er kjente for sitt gode lynne og kjærlighet for barn.Vi har 2 st og de er bare fantastiske Bare synd de har for stor hjerne i forskjell til kraniet og ofte får store problemer med det. Men ellers fine hunder. Engelsk Cocker Spaniel hadde vi da jeg var lita. Elsket barn over alt på jord, og sier ikke nei takk til en lang tur. I følge vår cocker spaniel så trente vi ikke nok, så det var ikke unormalt at han tok seg noen runder rundt i nabolaget og hilste på naboene. Er en kjempefin familiehund. Hadde Amstaff vært lovlig, så ville jeg heller ha anbefalt det, men uheldigvis ikke lovlig her i Norge. :/
Akkabakkabonkarakka Skrevet 9. februar 2013 #12 Skrevet 9. februar 2013 Venninna mi er hundetrener, og som familiehund anbefaler hun.. faktisk.. Schæfer Hun har selv 3 schæfere og der er verdens herligste. Dattera brukte den ene som hest da hun var liten, de hadde fast hvilehjørne på teppehjørnet hvor de lå inntil hverandre å så på tv, hundene er verdens lydigste og ikke aggressive slik jeg alltid har trodd.. Anonym poster: d87275ffe4487c521939d4806bd15e8f Huff... Det du skrev om at schæferen ble brukt som hest måtte jeg bare kommentere. Det er ikke noe søtt eller morsomt. Helt forferdelig spør du meg. Og med den rasen er sannsynligheten stor for at den sliter med hoftene uansett og trenger hvertfall ikke større påkjenning enn nødvendig. Stakkars hund. Til HI: Så fint at dere tenker på bruksområde først og fremst, og er ærlige med dere selv ang. mosjon f.eks. Dere bør ikke velge en typisk jaktrase selv om det er populært i noen kretser (særlig "snobbete" sådanne....), men heller søke etter selskapsraser. I utgangspunktet ville jeg anbefalt en retriever-type eller staffordshire bull terrier, men om dere vil ha en som ikke trenger så mye aktivisering/mosjon er kanskje en bichon eller liten puddelrase noe for dere? Lykke til hvertfall! Hund er kos
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #13 Skrevet 9. februar 2013 Cavalier King Charles Spaniel ,er en super fin familjehund .De er kjente for sitt gode lynne og kjærlighet for barn.Vi har 2 st og de er bare fantastiske Bare synd de har for stor hjerne i forskjell til kraniet og ofte får store problemer med det. Men ellers fine hunder. Engelsk Cocker Spaniel hadde vi da jeg var lita. Elsket barn over alt på jord, og sier ikke nei takk til en lang tur. I følge vår cocker spaniel så trente vi ikke nok, så det var ikke unormalt at han tok seg noen runder rundt i nabolaget og hilste på naboene. Er en kjempefin familiehund. Hadde Amstaff vært lovlig, så ville jeg heller ha anbefalt det, men uheldigvis ikke lovlig her i Norge. :/ Ikke ofte det er problemer med det. Helt feil. Det har vært tilfeller av det, men sjeldent i Norge, og det er ulovlig å ha de videre i avl. Anonym poster: 6cccb813a01367884233f9659b35fc10
BikkjeBisk Skrevet 9. februar 2013 #14 Skrevet 9. februar 2013 (endret) Schæfer! Schæfer! Schæfer! Stabile, trofaste, ærlige hunder som gjør alt for at flokken skal ha det bra. Har selv hatt tre stk på samme tid (mista den ene for ikke så lenge siden), er helt fortapt i rasen. Hadde det ikke vært for mannen min hadde jeg sikkert hatt 6 schæfere liggende ved peisen. Går utrolig godt sammen med veslejenta(2,5), ene tispa og jentongen har et ekstremt tett bånd. Når det er barnetv bruker jentongen tispa som hodepute, de koser seg veldig med hverandre Men siden dere ikke ønsker en hund med stort behov for aktivitet vil jeg anbefalle Collie, lassi hunden Har møtt på en del collier og alle var bare nydelig både på utsiden og innsiden. Rolige hunder som bjeffer veldig-veldig lite noe som kan være en fordel når dere har naboer Endret 9. februar 2013 av BikkjeBisk
Cat.68 Skrevet 9. februar 2013 #15 Skrevet 9. februar 2013 Cavalier King Charles Spaniel ,er en super fin familjehund .De er kjente for sitt gode lynne og kjærlighet for barn.Vi har 2 st og de er bare fantastiske Bare synd de har for stor hjerne i forskjell til kraniet og ofte får store problemer med det. Men ellers fine hunder. Engelsk Cocker Spaniel hadde vi da jeg var lita. Elsket barn over alt på jord, og sier ikke nei takk til en lang tur. I følge vår cocker spaniel så trente vi ikke nok, så det var ikke unormalt at han tok seg noen runder rundt i nabolaget og hilste på naboene. Er en kjempefin familiehund. Hadde Amstaff vært lovlig, så ville jeg heller ha anbefalt det, men uheldigvis ikke lovlig her i Norge. :/ Ikke hvis du kjøper fra en seriøs oppdretter.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #16 Skrevet 9. februar 2013 Mops! Jeg er oppvokst med schæfre, men da jeg skaffet meg hund i voksen alder fant jeg at at mopsen ville passe perfekt sammen meg og der tok jeg ikke feil. Nå som vi har en sønn på 8 mnd er det fantastisk å se hvor godt de kommer overens. Sønnen min elsker henne og stråler fra øre til øre når hun kommer tuslende på morgenen og de leker faktisk sammen. Har forresten ikke hatt store helseplager med min mops og har bare positive ting å si om mopsen. Anonym poster: 3a35fb7a07b83d115921778da28e3023
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #17 Skrevet 9. februar 2013 De søteste og snilleste hundene finner du hos http://kennel-minstemann.com/index.htm Anonym poster: 4974dd72e49b4b013347f7019b31b96d
kvinne38 Skrevet 9. februar 2013 #18 Skrevet 9. februar 2013 Anbefaler Mops på det varmeste. En utrolig trofast og familiær hund. Trenger ikke mye mosjon heller. De fleste i Norge er veldig sunne også.
Pinnus Skrevet 9. februar 2013 #19 Skrevet 9. februar 2013 Generelt fraråder jeg alle med små barn å skaffe seg hund, fordi jeg selv synes det er fryktelig slitsomt Enda en som trenger kos, stell, oppmerksomhet, tid og koster penger. Selv om han er fantastisk kunne jeg fint klart meg uten dette ekstra ansvaret - bådet til dagen og når man skal på ferier. Men regner med dere har tenkt på dette! Vi har en Finsk Lapphund som er en veldig lydig, ikke-dominant og avbalansert hund med få til ingen kjente genetiske feil. Fikk seneste igår bekreftet av sjefen på veterinærklinikken at det var en utpreget flott hund med et fantastisk lynne. Vi har ikke gjort noe som helst for å få til dette, annet enn å sosialisere ham godt. Vil på det sterkeste fraråde Staffordshire som en her anbefaler. De er fryktelige sterke og blir fort overmannen i lek med mindre barn. I tillegg har de tre tilfellene jeg personlig kjenner godt, slitt med mye genetiske feil/sykdommer og den ene ble faktisk avlivet tilslutt. Jeg har ingen personlig erfaring med Cavalier eller Mops, men dette er vel også raser hvor du fort kan få klippekort hos veterinæren. Sikkert snille hunder, men jeg ville satset på en større rase med mindre omdiskuterte genfeil. Gordon Setter er kjempefine, men dette er vel hunder med jaktinstinkt og aktivitetsbehov? Tror det er også viktig at dere tenker på hvor mye hunden skal være alene når dere velger raser. Noen raser takler dette dårligere enn andre og kan blir nervøse av mye alenetid. Lykke til med valget!
Skautrollet Skrevet 9. februar 2013 #20 Skrevet 9. februar 2013 jeg har vokst opp med schæfere i barndommen så den rasen kan jeg anbefale, ellers kan jeg også anbefalen en av tre typene belgisk fårehund ,tevuren, malanois el groendael
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #21 Skrevet 9. februar 2013 Jeg vil anbefale deg Labrador Retriever. Anonym poster: 933d068aa840fc54a18d657a8bf0becc
n74 Skrevet 9. februar 2013 #22 Skrevet 9. februar 2013 Synes du får litt rare råd med tanke på at dere ønsker en hund som trenger moderat med mosjon. Da skaffer man seg ikke en belgisk fårehundrase, schäfer eller collie. Selv har jeg eid en bichon frisé og en irsk ulvehund. Med bichon frisé følger det mye pelsstell, selv når den er relativt kortklipt. Jeg er veldig glad i rasen fordi den er en tøffing, men kan aldri ha den igjen pga pelsen. Irsk ulvehund er fantastiske i forhold til barn. Fordi den er så stor så varden stor smerteterskel i forhold til hale som lett tråkkes på og unger som snubler over. Men dette er en veldig stor hund som ikke er så lett å ta med seg overalt. Jeg vil anbefale dere å gå for en hunderase
n74 Skrevet 9. februar 2013 #23 Skrevet 9. februar 2013 Trykket for fort på publiserknappen. Jeg anbefaler dere å se etter en mellomstor rase som ikke så lett lar seg løfte på, og som har et rolig gemytt. Men husk at uansett rase må dere i starten bruke mye tid på treni g og sosialisering. Har dere egentlig tid til det med så små barn? Lykke til med valget:-)
3 i april Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #24 Skrevet 9. februar 2013 Tusen takk for mange gode rasetips Mange flotte raser som jeg ikke engang hadde tenkt på. Selv vokste jeg bla opp med Rottwailer, en helt nydelig og fantastisk famillehund som taklet og holdt styr på 5 små viltre barn og vi fikk gjøre hva vi ville med han, han var også veldig snill og imøtekommende mot andre dyr og mennesker. Men vi bodde på landet så hunde fikk mye mosjon og fikk løpe mye fritt, noe som sikkert gjorde at den ble så avbalansert og snill som han faktisk var Ellers har vi tenkt mye på en rase som heter Eureiser, noen som har noe erfaring med denne rasen ? HI
Pinnus Skrevet 9. februar 2013 #25 Skrevet 9. februar 2013 Har ingen personlig erfaring, men rasespesifikasjonen sier ikke akkurat trygg og stødig småbarnshund? Kanskje til større barn, men litt kjedelig om den skal være reservert og skeptisk til vennene til barna deres? Men det ser ut som en kjempefin hund ellers, sånn til voksne som har mye tid til den og kan ha den med overalt. Har en bekjent som skaffet seg katt for at eurasieren skulle ha selskap Eurasiers are calm, even-tempered dogs. They are watchful and alert, yet reserved towards strangers without being timid or aggressive. Eurasiers form a strong link to their families. For the full development of these qualities, the Eurasier needs constant close contact with its family, combined with understanding, yet consistent, training. They are extremely sensitive to harsh words or discipline and respond best to soft reprimand. http://en.wikipedia.org/wiki/Eurasier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå