Gå til innhold

Får så ofte sånne smertefulle sår i munn!munnskold.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skift til såpefri tannkrem. Det har hjulpet meg mye. V

ar veldig plaget tidligere, men etter at jeg begynte å bruke Zendium går det mye lenger mellom hver gang og varer kortere.

Anonym poster: 6d476529fda90d787c7fb4f74349994d

Bytt tannkrem som de over her sier. Ikke drikk brus, spesielt cola når du har sår. Prøv med corsodaily(munnskyll fra apoteket). Dersom det ikke funker så bytt til corsodyl. Vedvarer problemet så kjøp ølgjær(pulver), det smaker dritt, men det funker. Det smaker mindre grusomt hvis du blandet det i litt appelsinjuice. Hvis du fortsatt får plagsomme sår, spør legen din etter Volon A Haftsalbe.

Min samboer har perioder med munnsår (innvendige). Han bruker Zendium, og bruker han noe annet, er sårene verre enn noensinne... Men han blir ikke kvitt det. Det er vel en form for herpes, men jeg er aldri blitt smittet. Jeg hadde munnsår (innvendige) da jeg var liten, 1-2 ganger i året, men aldri nå lengre.

Så bruk Zendium i første omgang. Blir det like ille, kan du ta en tur til legen. Man kan også få reseptfrie salver fra apoteket å smøre på (på innsiden også). Hjelper ikke dette, kan det jo være legen har et bedre reseptbelagt legemiddel du kan få.

Anonym poster: 1747a1a0cbf855bdf56175690230724a

Annonse

Mange, inkludert niesa mi, har effekt av denne:

http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/Vitaminer/Oevrige/Longovital.htm

Ho får after langt sjeldnare no enn før ho starta med dette vitamintilskotet, og denne effekten har og vorte vist ved studier.

Vi kaller det for "mangelsår", så fra gammelt av er det tegn på at kroppen mangler noe. Aner ikke om det stemmer, men ta vitaminer og bruk mild tannkrem du, det er jo ikke noen krevende tiltak. Hjelper ikke det ville jeg hørt med legen:-)

Anonym poster: 87fbec7b81a8b94c93c1e887216974a8

Det er nok after/hvitsår/forkjølelsessår. Kan komme av, som nevnt ovenfor, reaksjon på såpestoff i tannkrem. Bytt til f.eks Zendium og se om det blir bedre. Hilsen en tannlege

Anonym poster: 91e8c06f1bf56e73fb7e2cff7b10e43e

Det med at kroppen mangler noe har igrunn jeg hørt også. Siden ølgjær funker for meg og det igrunn er b-vitaminer så kan det stemme bra at LongoVital virker da det inneholder flere typer b-vitaminer. Vanlig b-vitamintilskudd virker ikke for meg.

Det er forøvrig veldig mange som sliter med dette og de aller fleste er bærere av herpes, men det er mange som aldri får utbrudd,men kan likevel smitte andre, ifølge en lege. Det er mye rundt dette temaet som leger og andre ikke kan forklare.

Ikke for at det er noe voldsomt godt råd, men røykere får after sjeldnere enn ikkerøykere. Jeg har både lest og erfart det. Av og på røyker som er plaget i de periodene jeg ikke røyker!

Finnes også noen tabletter som løses opp i litt vann som du kan skylle med, smaker dritt, men hjelper.

Ligg unna sitrus, og bruk Zendium.

Anonym poster: fee0eefb3a2a6e06c129cecd4363de5b

Jeg er plaget med det samme og blir også bedre av å bruke zendium tannkrem. Men jeg ser også sammenheng mellom stress og utbrudd hos meg

Anonym poster: e758864ea2f9cc60a7d35dc6658bf184

Annonse

Første gang jeg bodde i utlandet, Sør-Amerika, fikk jeg sånn sår du beskriver. Sprekker/sår i munnvikene.

Det viste seg å være mangelsykdom:-/ Kanskje du skal sjekke blodet ?

For egen del mistet jeg den gang både korn og kjøtt fra kosten, og diverse B-vitaminer gikk helt til bunns.

Det er som regel herpes-virus som skaper munnskold.Kjøp deg desinfeksjons-munnvann,bytt tannbørste og ikke putt fingrene i munnen overhodet.

Anonym poster: 024a85aaabe9088a30f529f844193934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...