Gå til innhold

Alkohol under prøving?

Anbefalte innlegg

Skal på en fest og har lyst til å nyte alkohol,

Men denne festen er midt opp i de dagene vi

Har tenkt til å prøve på en liten perle:)

Er det skadelig?

Tar fosteret skade av at jeg drikker en flaske vin

Under prøvetiden?

Er ikke sikkert jeg blir gravid den mnd, men man

Vet aldri.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144017911-alkohol-under-pr%C3%B8ving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si at det kan ta lang tid å få det til å klaffe, og hvis du skal sette livet ditt på vent mens dere prøver, så vil den tiden bare virke ennå lenger.

Jeg bestemte meg for å slutte å drikke mens vi prøvde, men så tok det nesten ett år, så etter noen måneder begynte jeg å drikke litt vin igjen. Jeg ville bare kost meg med god samvittighet :)

Anonym poster: 0fd0009d9de86232f882f359ef80ec7a

så vidt jeg har forstått anbefales det å avstå fra alkohol når man prøver men det er jo fordi det kan ta litt tid fra befruktning til positiv test, så lenge du ikke er gravid allerede (sikker!) har det nok ikke noe å si om du tar deg en liten fest=) (tvert imot kan det jo bli ekstra mye prøving når man er på en liten snurr!)

ikke uvanlig at noen fester som vanlig til litt ut i svangerskapet fordi man ikke er klar over at man er gravid..

kos deg du!

Jeg tror ikke det er noen fare så lenge egget ikke har festet seg enda. Men jeg har lest at fra egget har festet seg og de første månedene etter det, er fosteret aller mest utsatt for russkader. (Og alkohol er noe av det aller mest skadelige)

Selv holder jeg meg unna alkohol fra litt før jeg forventer at mensen skal komme og til den faktisk er der.

Rundt eggløsning ser jeg ikke noe problem med å drikke vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...