Gå til innhold

Bedøvelsesmiddel, nye tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at noen bruker slikt som du smører på gommene, noen som har noe informasjon om det stoffet? Har ikke smurt her i huset, men gutten har heller ikke hatt spesielt vondt når de tre første tennene har komt. Lurer bare på om det er noen skadelige stoffer i det? Jeg er litt skeptisk til slike ting...

Skrevet

Du får kjøpt det på apoteket, men vil ikke anbefale det. Min venninne kjøpte det til sin gutt. Vi prøvde først med to små dråper og ble lamma i munnen flere timer etterpå. Var som å få bedøvelse hos tannlegen. Forferdelig, så må føles værre for en liten unge tenker jeg... Ungen fikk det ikke.

Skrevet

Du får kjøpt det på apoteket, men vil ikke anbefale det. Min venninne kjøpte det til sin gutt. Vi prøvde først med to små dråper og ble lamma i munnen flere timer etterpå. Var som å få bedøvelse hos tannlegen. Forferdelig, så må føles værre for en liten unge tenker jeg... Ungen fikk det ikke.

Nettopp det jeg og tenker, kan vel ikke være bra å BEDØVE ungen?? Men kan jo forstå at noen bruker det om babyen ikke får sove om natta pga smertene...

Skrevet

Nettopp det jeg og tenker, kan vel ikke være bra å BEDØVE ungen?? Men kan jo forstå at noen bruker det om babyen ikke får sove om natta pga smertene...

Er det siste utvei så kan brukes, men trur nok jeg ikke ville brukt det på min. For hvis to dråper er nok til å bedøve hele munnen til en voksen person i over to timer så må da ungen ha en værre opplevelse, men den merker hvertfall ikke noe til smertene... Så blir jo valget mellom to onder...

Skrevet

http://www.aftenposten.no/helse/article4207863.ece

Vil legge til at jeg likevel bruker det innimellom. Første gang prøvde jeg det på dagen slik at jeg kunne følge med på han. Tar også kun på egen finger, og smører så på gommen. Jeg har prøvd det selv, og merket kun at jeg ble litt nummen i kanskje ti minutter..

Skrevet

http://www.aftenpost...icle4207863.ece

Vil legge til at jeg likevel bruker det innimellom. Første gang prøvde jeg det på dagen slik at jeg kunne følge med på han. Tar også kun på egen finger, og smører så på gommen. Jeg har prøvd det selv, og merket kun at jeg ble litt nummen i kanskje ti minutter..

Takk for link!

Skrevet

Må faktisk krype til korset ;) Mini på fem måneder har plutselig åtte tenner på vei opp og for et leven det er på natta. Så selv om jeg syns middelet er fælt så er det akkurat nå det beste for mini :)

Skrevet

Må faktisk krype til korset ;) Mini på fem måneder har plutselig åtte tenner på vei opp og for et leven det er på natta. Så selv om jeg syns middelet er fælt så er det akkurat nå det beste for mini :)

Det er det helt sikkert, når babyen har veldig vondt er det nok det beste :)

Skrevet

står jo også sat dentinox inneholder lavere doser enn det amerikanske merket, og her har vi jo en anbefaling på max 5 ganger om dagen, så hvis det kun blir brukt ved leggetid vil jeg tro at det ikke er så farlig i en liten periode. men jeg skal til fastlegen i morgen, så jeg tenkte å høre med han. :)

Skrevet

Vi brukte dentinox på eldstemann når han hadde tydelig vondt i munnen, spesielt jekslene var værst og det eneste som hjalp på nattesøvnen var dentinox, så alt med måte :-)

Skrevet

Dentinox virker bra, tviler på det skader så mye(da hadde vell det vært reseptbelagt?). Fikk visdomstennene for en stund siden og det var så vondt at jeg ble desperat. Brukte sikkert over 20 dråper, men det hjalp til slutt.

Bruker dentinox om natten på datteren min når hun får tenner, unner virkelig ingen å gå gjennom de smertene uten noe "bedøvelse".

Skrevet

Dentinox har ikke funka her når det har stått på som verst... Så har bestilt noe som heter calgel fra England. Tenker at når de har så vondt er det ok med lindring, så lenge det ikke smøres på døgnet rundt...

Skrevet

På det aller verste funker det også med en paracet.. :)

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...