Gå til innhold

Hva er normal temp. Hos deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vesla hadde feber da hun var 8 uker er vi veldig nøye med å sjekke tempen når hun er grinete. Hun har alt fra 37.3-37.9 når vi måler. Hva regnes som feber? Hun hadde 38.1 da vi var på legevakten, men nå er hun over 3 måneder så da er det ikke like farlig lenger. Er det feber over 37.5 ? Vanskelig. Skal høre på helsestasjonen også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel feber når de er over 38 grader tror jeg. Normal tempraturen til mini er på 37-37,5

Skrevet

Alt over 38 regnes som feber ;) Mini ligger rett over 37 til vanlig :)

Skrevet

Ligger på rundt 36.7-37.1.. Feber er vell over 38.

Skrevet

har bare målt en gang på jenta mi som er 6 uker, så er ikke sikker på hva som er normalen/gjennomsnittet på henne.

jeg har en normaltemp. på 36 grader, og får ofte latter i telefonen fra lege og legevakt, når jeg sier jeg har feber og forteller hvor mye. for jeg ligger rett ut med 37grader.

håper ikke jenta mi får samme problemet.

Skrevet

har bare målt en gang på jenta mi som er 6 uker, så er ikke sikker på hva som er normalen/gjennomsnittet på henne.

jeg har en normaltemp. på 36 grader, og får ofte latter i telefonen fra lege og legevakt, når jeg sier jeg har feber og forteller hvor mye. for jeg ligger rett ut med 37grader.

håper ikke jenta mi får samme problemet.

"godt" å høre at flere har dette problemet...

Var til legen min med feber, og mest trolig brystbetennelse.. hadde da hatt 38.7 på det meste og var liggende.. legen kjika bare rart på meg.. hun målte tempen når jeg var der, og hadde da 37,7.. jeg ligger normalt rundt 36,4 :P

Skrevet

Mi jente sin temperatur ligger som regel på 37,5! ho har aldri hatt feber så vet ikke hva som den ligger på da! men er nok fra 38 og oppover!

Skrevet

min lille gutt har hatt feber flere ganger . innlagt to ganger grunnet dette 8 uker og 4 mnd gammel. ferber da på rundt 40..

gutten er nå 8 mnd.. har jo erfart litt feber også etter innleggelsene og snakket med flere leger om dette. Feber regnes fra 38 grader men de trenger ikke nødvendigvis paracet for det.. de fleste legene vi har snakket med sier at babyer lett for høy feber og tåler det. 40 i feber ikke farlig. problemet er at den kan fort bli høyere enn det som er bra. og det vil man unngå. barn klarer heller ikke si ifra om hva som er galt. om det er betennelse, virus el mer alvorlige ting. klarer ikke si om det er magen, hode, lungene beinet som er vondt. Så det er viktig å sjekke allmentilstanden.. ¨

Vi gir paracet når tempen går over 38,5. AV prinsipp for å stoppe feber og hjelpe lille gullet med det som er vondt. passer på å gi mye veske, ikke ha stramme bleier eller annet stramt på kroppen. Mye frisk luft, gjerne tur ute( råd fra sykehuset). kontakter legen når humøret endres mye, er utrøstelig eller slapp. og hvis baby ikke får i seg nok veske el mat..

Skrevet

Jeg er dårlig når jeg har 38 i temp. Fryser og føler meg helt slått ut. Har 36 som normaltemp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...