Gå til innhold

Jeg har en liten SOMMERFUGL i magen

lioness*

Anbefalte innlegg

Dere, tenke seg til: i magen min bor en liten spire på 6,8 mm og med et blinkende lite hjerte!!

Alt ser feiende flott ut så langt. Er bare 7 uker på vei, så alt kan jo dessverre skje fremdeles - men SO FAR SO GOOD.

Først hadde vi en "alvorsprat" med legen, som fortalte at vi kanskje ikke kom til å se så mye osv. og at vi kunne få en morkakeprøve/fostervannsprøve etterhvert om vi ville. Så gikk vi inn på stua, og første positive tegn var da hun kjente etter om livmoren var forstørret - og det var den jo. Jeg bare skalv!!

Så dukket den lille bønna opp på skjermen, og jeg så hjertet som slo før hun i det hele tatt sa noe. Tårene trillet... klarte knapt snakke.

Legen var veldig forsiktig med å gi oss for store forhåpninger, men jeg har aldri hatt så gode resultater ved 7 uker før - unntatt den ene gangen det faktisk gitt bra hele veien. Så NÅ har forventningene rast i taket. Håpet har fått følge av høye forventninger :) Angsten har krympet bittelitt.

Tusen takk for all støtte jenter! Det betyr så veldig MYE.

Fortsetter under...

Så fantastisk.... Hurra. Håper vi kan følge hverandre helt i mål.... Jeg er 8+3 i dag.... Så et hjerte som banket i uke 6. Men jeg er livredd for ny ul. Har jo ingen symptomer,.... De små bldingene jeg har hatt har forsvunnet, men klarer ikke å slappe av. Har hatt 4 aborter,.. Aldri sett et hjerte slå før,..... Er 36 år og ingen barn,.. Så dette er høøøøøøøyt ønsket, men blir desto mer redd for at det går galt...

Nyyyyyt den deilige følelsen.

Annonse

Åhm tusen takk dere! Nå gjelder det bare å holde ut til neste ultralyd førstkommende fredag.

Aurora: Ja, la oss følge hverandre hele veien i mål! Ikke bekymre deg for få symptomer, da jeg var gravid med gutten min var jeg verken trøtt eller kvalm - så alt er normalt. Forstår veldig, veldig god bekymringene dine. Men de fleste som blir gravide - får barn før eller siden! NÅ tror jeg det må være din tur altså. Du får prøve å tviholde i tanken om at det ER mulig.

Nå skal jeg prøve å la være å google str. på foster og denslags, skaper bare masse bekymringer (plutselig slo det meg om 6,8 mm var litt mindre enn forventet??). Får prøve å tenke på andre ting så langt det går. Skjelver i buksene jeg.

Kjempeglad!!

Har gått tre (TRE!!) dager og nervene er i ferd med å ta overhånd igjen... klarer ikke å roe meg ned. Synes brystene mine er blitt litt mindre ømme de siste par dagene, er det vanlig?

Er heller ikke kvalm, noe jeg var et par dager i forrige uke. Har mensmurringer og fryser mye. Ellers er jeg egentlig i skammelig god fysisk form. Psykisk er jeg vel litt skjørere :)

Brystvortene har vært veldig såre, men i dag er de igrunn ikke det. vanlig???

Annonse

Hvordan går det med deg? Skjønner godt at denne uken er forferdelig nervepirrende...

Om du klarer det, prøv å ikke legge for mye vekt på symptomer. Selv har jeg hatt symptomene veldig av og på både i dette svangerskapet og forrige. Vanskelig å ikke tenke det verste...

3 dager igjen nå, holder du ut? Klem!

hei Barbarella! Joda nervene er her enda :) Men det er bittelittegranne bedre denne uken enn forrige, for nå kan jeg tenke tilbake på den positive ul-undersøkelsen og lene meg på den.

Jeg synes de der symptomene kommer og går så veldig jeg: Var kvalm et par-tre morgener i uke 6, men denne uken; NADA. Synes det er litt merkelig, men på den annen side var jeg veldig lite kvalm da jeg var gravid med sønnen min også, så jeg kan jo alltids håpe at jeg bare er heldig.

Har ømme bryster (alt fra litt til ganske ømme), mensmurringer (ganske mye de siste dagene) og stikninger i livmoren og på siden av brystene.

Også er jeg nok mer sulten enn vanlig - og mer lettrørt.

Om dette går bra skal jeg være SÅ GLAD. Da slipper jeg tenke på graviditet, hcg, aborter, symptomer, prøverør, genetikk eller søsken for resten av livet mitt... for blir denne til et søsken kan du banne på at de forblir bare to :) Orker ikke flere runder. Dette var så veldig siste sjanse for meg, og det ville bare være helt vidunderlig om det skulle slå til og bli en frisk liten baby. sukk...

Ny ultralyd fredag kl 10. To og et halvt døgn til.... tiden går som sirup.

Lurer på hvor rolig jeg blir neste uke dersom det går bra på fredag. Håper jeg kan tro mer og mer på et godt resultat.

Godt å høre at du ikke er HELT vrak :-)

Vil du få ny ultralyd om en uke igjen dersom det ser bra ut på fredag? Håper det!

Masse lykke til på fredag, og i ventetiden før da. Skjønner at det er ekstra mye på spill siden det er aller siste forsøk naturlig. Jeg fortsetter å heie på dere! Denne gangen GÅR det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...