Gå til innhold

Raseriutbrudd om natten

Anbefalte innlegg

Vesla får raseriutbrudd av og til når hun våkner etter at hun har lagt seg for natten. Det er noen ganger hun blir SÅ rasende, at hun kan skrike mens hun gråter, og hun kan holde på i 45 min. Jeg får ikke ta på henne, snakke til henne og helst ikke se på henne. Hun er 21 mnd...

Utrolig frustrerende og trist å se på henne, for hun har det tydeligvis ikke bra når dette skjer..

Noen som har opplevd det samme eller har noen råd å komme med?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144017776-raseriutbrudd-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være natteskrekk? Det inntrer som regel på fornatta. Ungen båkner med et skrik og er helt vill, rabiat og utrøstelig. De ser "rett gjennom deg" og er ikke kontaktbare. Muffin har hatt 4 anfall av natteskrekk; 3 anfall som varte i ti min og ett i tre kvarter :-( Og like plutselig som anfallet starter så stopper det og han sover videte... Utrulig frustrerende å ikke kunne hjelpe eller trøste, han bare slår/dytter oss vekk og alt vi kan gjøre er å passe på at han ikke skader seg.. Har ikke vært noe anfall på 1,5 mnd nå og det er vi glade for..

Nei, hun ser at jeg er her og jeg får kontakt med henne. Hun sovner heller ikke plutselig, jeg må ro henne skikkelig ned før hun klarer å sovne igjen. Som oftes må jeg ta på teletubbiene eller mikkes klubbhus på ipaden, og få henne i godt humør.

Noen ganger vil hun ut i stuen, og da har jeg tatt henne med, men hun virker egentlig bare forvirret fordi hun vil frem og tilbake, også ender det med at hun blir sur og begynner å grine igjen.

Hvis jeg spør henne om noe, svarer hun "ikke" tilbake igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor hun er sånn, og det er utrolig hjerteskjærende at jeg ikke får trøste henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...