Gå til innhold

Dere som har tatt hjemmeabort (cytotec) p.g.a. MA, se hit!!

Anbefalte innlegg

Beklager litt ekle detaljer her, men må bare ha noen svar...

Hvordan kan jeg vite om jeg har fått ut alt?

Jeg tok disse cytotec-tablettene i går og fikk kraftige smerter ca.1,5 time etterpå. Disse smertene varte konstant i 5 timer, før det endelig begynte å komme "graviditetsprodukter" ut... Det som ble påvist på UL dagen før var et dødt 4-5 ukers embryo (altså embryoet selv var vel 2-3 uker..), en mindre "boble" og en stor "boble". Ene gangen jeg gikk på do kom det en liten klump (sikkert et graviditetsprodukt) i do, men jeg fikk ikke sett hva det kunne være. Etterpå kom det noe som ifølge sykepleieren på sykehuset hørtes ut som en innskrumpet fostersekk e.l. Etter den kom ut så avtok smertene og det har ikke kommet mer enn vanlig mensblod i etterkant, bortsett fra noe som lignet ei skorpe i morges.

Sykepleier sa at ettersom jeg hadde såpas kraftige smerter og jeg så at det kom graviditetsprodukter, så ville alt sannsynligvis gå bra. Jeg skulle bare ringe dersom jeg fikk stikkende smerter og/eller feber over 38 grader. Ellers kunne de ikke sjekke om det var igjen rester oppi der utenom en blodprøve etter 4 uker for å se om HCG-nivået er sunket... Men om det skulle være rester så vil jeg jo gjerne vite det før om 4 uker!

Fortsetter under...

Jeg hadde MA i sommer og fikk cytotec til å ta hjemme. Fikk smerter etter ca 4-5 timer og begynte å blø.

Kom ut masse (9 uker på vei), å trodde alt var kommet ut.

Fikk ul for å sjekke at alt var kommet ut, å det fikk jeg vite at det var litt rester igjen. Men gynekologen gjorde ingenting med det. Han sa at alt kommer ut til slutt. Fikk flere ul for å sjekke, å for hver gang ble det mindre helt av seg selv.

Nå skal det sies at jeg hadde blødningsforstyrrelser helt frem til jeg ble gravid igjen i november, men alt i alt gikk alt veldig bra. Så jeg tror du kan være trygg på at ting går som det skal, så lenge du ikke får vondt/feber.

Jeg hadde MA i sommer og fikk cytotec til å ta hjemme. Fikk smerter etter ca 4-5 timer og begynte å blø.

Fikk ul for å sjekke at alt var kommet ut, å det fikk jeg vite at det var litt rester igjen. Men gynekologen gjorde ingenting med det. Han sa at alt kommer ut til slutt. Fikk flere ul for å sjekke, å for hver gang ble det mindre helt av seg selv.

Nå skal det sies at jeg hadde blødningsforstyrrelser helt frem til jeg ble gravid igjen i november, men alt i alt gikk alt veldig bra. Så jeg tror du kan være trygg på at ting går som det skal, så lenge du ikke får vondt/feber.

Ja, var visst det sykepleieren mente også, så da får jeg slå meg til ro med det. Får uansett bare ta tiden til hjelp, så blir jeg vel gravid igjen snart :) Takk for svar! Lykke til videre med graviditeten din da!

Ja, var visst det sykepleieren mente også, så da får jeg slå meg til ro med det. Får uansett bare ta tiden til hjelp, så blir jeg vel gravid igjen snart :) Takk for svar! Lykke til videre med graviditeten din da!

Hvor tidlig begynte dere å prøve igjen forresten? Kunne dere prøve mens det enda var rester der inne, eller ble dere rådet til å vente til alt var tømt? Har jo hørt man kan bli gravid fort etter abort, men det forutsetter vel at alt er tømt og at man får eggløsning før vanlig mens kanskje..

Endret av Tobarnsmamma - ønsker nr.3

Vi begynte å prøve igjen etter at den første av mange blødninger gav seg etter ca 3 uker.

Gynekologen sa at det var helt greit :)

Ok, men da tok det uansett litt tid før spiren satt da skjønner jeg? Håper det ikke tar så lang tid her... Hadde vært greit om det drøyde til april, så det blir januarbaby og ikke desemberbaby, men uansett er en sistemann hjertelig velkommen når det måtte bli :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...