Tredjemann på vei :D Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Beklager litt ekle detaljer her, men må bare ha noen svar... Hvordan kan jeg vite om jeg har fått ut alt? Jeg tok disse cytotec-tablettene i går og fikk kraftige smerter ca.1,5 time etterpå. Disse smertene varte konstant i 5 timer, før det endelig begynte å komme "graviditetsprodukter" ut... Det som ble påvist på UL dagen før var et dødt 4-5 ukers embryo (altså embryoet selv var vel 2-3 uker..), en mindre "boble" og en stor "boble". Ene gangen jeg gikk på do kom det en liten klump (sikkert et graviditetsprodukt) i do, men jeg fikk ikke sett hva det kunne være. Etterpå kom det noe som ifølge sykepleieren på sykehuset hørtes ut som en innskrumpet fostersekk e.l. Etter den kom ut så avtok smertene og det har ikke kommet mer enn vanlig mensblod i etterkant, bortsett fra noe som lignet ei skorpe i morges. Sykepleier sa at ettersom jeg hadde såpas kraftige smerter og jeg så at det kom graviditetsprodukter, så ville alt sannsynligvis gå bra. Jeg skulle bare ringe dersom jeg fikk stikkende smerter og/eller feber over 38 grader. Ellers kunne de ikke sjekke om det var igjen rester oppi der utenom en blodprøve etter 4 uker for å se om HCG-nivået er sunket... Men om det skulle være rester så vil jeg jo gjerne vite det før om 4 uker!
Puma - sprekker snart! Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Jeg var til UL og sjekket. Fant fremdeles rester og endte m å bli innlagt til utskrapning.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har hatt to ma, begge med cytotec på sykehuset pga at jeg var litt lenger på vei. Ble begge gangene sjekket med ul før jeg reiste hjem og noen dager etter. Tror ikke de foretar utskrapning før restene er over 20mm. Noe kan komme ut ved neste mens. Er du usikker be om ul på poliklinikken på sykehuset. Vet ulike sykehus har ulik praksis, men om du ber om det bør du jo få komme inn! Rester synes som regel på ul! Trist at du måtte gjennom dette! Håper du har god støtte rundt deg:) Anonym poster: ffcaa565d97e945062f89ba04c957e13
Tredjemann på vei :D Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2013 Hmm.. Ja, vet liksom ikke helt. Tror det var den største bobla som kom ut da hvert fall, så var vel det eneste der inne som kan ha vært 20 mm. Trodde kanskje livmora lukket seg litt igjen ganske kjapt slik at evt. rester ikke fikk til å komme ut, men er sikkert ingen fare. Var jo over 9 uker på vei, men embryoet var jo ikke store greiene... Men er det vanlig å blø veldig lite allerede dagen etterpå? Blødde veldig lite i natt egentlig...
Poteta Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Jeg var 12 uker på vei da jeg fant det ut. fosteret var dødt fra uke 9. Var også på sykehuset. Her kom hele fostersekken ut med alt...intakt liksom. blødde sparsommelig i 3 dager etterpå. Men fikk også UL for sikkerhetsskyld. Syntes det var betryggende, selv om jeg måtte "krangle" meg til det. Trist å måtte gå igjennom sånne ting, men samtisig så er det en erfaring å ta med seg videre i livet det og. Lykke til.
Tredjemann på vei :D Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2013 Jeg var 12 uker på vei da jeg fant det ut. fosteret var dødt fra uke 9. Var også på sykehuset. Her kom hele fostersekken ut med alt...intakt liksom. blødde sparsommelig i 3 dager etterpå. Men fikk også UL for sikkerhetsskyld. Syntes det var betryggende, selv om jeg måtte "krangle" meg til det. Trist å måtte gå igjennom sånne ting, men samtisig så er det en erfaring å ta med seg videre i livet det og. Lykke til. Ja, akkurat nå føles det faktisk bare som en grei erfaring, selv om jeg selvsagt hadde gledet meg veldig til septemberbaby.. Tror jeg ville følt det verre om dette var første graviditet, men har heldigvis to barn fra før og hatt ukompliserte svangerskap, så blir vel full klaff neste gang håper jeg
lioness* Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Hvis smertene går over og blødningene avtar ville jeg slått meg til ro med at alt er ute. Hos meg tok det lang tid før fostersekk + morkake kom ut, og da kjente jeg at kroppen jobbet skikkelig hardt hele veien (tok over en uke). Med en gang alt var ute roet det seg. Men du kan jo be om en oppfølging om du er usikker?
Tredjemann på vei :D Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2013 Hvis smertene går over og blødningene avtar ville jeg slått meg til ro med at alt er ute. Hos meg tok det lang tid før fostersekk + morkake kom ut, og da kjente jeg at kroppen jobbet skikkelig hardt hele veien (tok over en uke). Med en gang alt var ute roet det seg. Men du kan jo be om en oppfølging om du er usikker? Ja, kan sikkert det, men da jeg spurte henne om det var noe jeg kunne gjøre for å forsikre meg om at alt vra ute, sa hun bare de kunne ta blodprøve og sjekke HCG etter 4 uker. Så det er kanskje ingen fare for rester om man ikke har noe ubehag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå