Gå til innhold

Titter innom fra 1.trimester med et lite spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart 7 år siden sist jeg var gravid så jeg husker ikke alt kan man si!

Er nå 5+1 med mitt tredje barn og har egentlig ikke så mye symptomer....

Litt ømme og tyngre pupper. Ømhet varierer i løpet av døgnet....

Er litt trøtt...

kan bli litt uggen ... det kan være en lukt f.kes som utløser at jeg berkker meg... så gir det seg etter 2 min..

eller det kan være at jeg er trøtt...da brekker jeg meg av småting, men er ikke direkte kvalm...dete har skjedd kanskje annenhver dag den siste uka.

kanskje litt treg i magen... pleier å være på do hver dag men de er jeg ikke nå

så er brystvortene litt såre...

så er magen litt oppblåst

jeg spøy meg gjennom begge de andre svangerskapene men husker ikke når kvalmen kom... minnes kanskje det var uke 7....

er nesten sånn at jeg gleder meg og håper jeg blir kvalm snart for det er helt uvirkelig å være gravid når jeg ikke merker så mye til det....

spm er hva hadde dere av symtpomer så tidlig i svangerskap, og når kom eventuelle symptomer for fullt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nesten ingen symptomer så tidlig. Var bare litt trøtt, og jeg kjente at livmoren strakk seg litt. Ellers ingen kvalme eller noenting:)

Skrevet

Hadde heller ingen særlige symptomer bare litt trøtt og ømme bryster. :)

Skrevet

Var trøtt og kjente strekkinger her og... Litt sånn mensen magen på en måte. Oppblåst.

Kvalmen satte inn for fullt i uke 6 og ble til uke 16. Er veldig glad den perioden er over..... :)

Lykke til med svangerskapet :)

Skrevet

Takk for svar : ) beroligende å høre at andre har det litt på samme måte!

Burde jo bare nyte kvalmefrie dager : ))

men vi mødre og kommende mødre er vel verdensmestere i å bekymre oss : ) er egentlig ikke sånn til vanlig, men som gravid så blir jeg litt bekymra noen ganger !!

Lykke til videre i svangerskapet til dere også :)

Skrevet

Jeg har også vært mye bedre form dette svangerskapet enn forrige, og klarte nesten ikke å slappe av siden jeg ikke lå å spøy ;-) Forrige gang var jeg kjempesensitiv for lukter, veldig kvalm, ekstremt trøtt og kjempehormonell. Denne gangen var jeg bare litt småuggen (med unntak av enkelte dager der jeg var kvalm, og kastet opp to ganger på natta) og hadde såre brystvorter. Ikke noe trøtt engang (iallefall ikke noe verre enn en toåring og full jobb tilsier..). Ikke engang bekkenløsninga har kommet tilbake enda!!!

Men alt er bare velstand inni magen, er nå 19 uker på vei og har fått vite at denne gangen kommer det en jente! (har gutt fra før). Magen er heelt forskjellig fra sist, mye breiere.

Slapp av og nyt tiden, lykke til :-)

Skrevet

Hehe... jeg skal prøve å slappe av å nyte tiden : )

Får ekstra oppfølging pga koagulasjonsdefekt i familien og at jeg må ta Fragmin(blodfortynnende spøryter) i svangerskapet. Så jeg venter spent på innkallelse til UL!!! Er alt bra på den så klarer jeg nok å senke skuldrene

Er gravid med ny mann denne gangen da så da kanskje svangerskapet blir anderledes : ) Har to gutter fra før så hvis svangerskapet blir anderledes så kanskje det blir jente : ) det hadde vært kosl

Skrevet

Gratulerer med graviditet :)

Forrige gang da jeg gikk gravid med nurket, hadde jeg ingen symptomer. Var i stor form og jobbet 100% til jeg tok mammaperm. Det ble en gutt på oss :)

Denne gangen kom svangerskapsplager allerede i uke 5 :( Da kom kvalmen og trettheten for fullt, som er blitt stadig verre for hver dag som går. Og i ca uke 8 fikk jeg skikkelig vondt i korsryggen (noe som både fast legen min og JM mente at det er nok begynnende bekkenløsning), blir fortere sliten og ikke minst kom svimmelheten pga lite matlyst > KVALMMMMMM. Så formen min er betraktelig mye mer dårligere nå enn sist gang, håper derfor det blir ei jente ;)

Du får lykke til, og håper det blir ei jente på dere denne gangen her.

Skrevet

Takk : ) Håper jo litt på jente ja... men første pri er jo at alt går bra og ungen frisk.. men hadde vært veldig koselig med jente ; ))

Lykke til videre til de også : )

Skrevet

Selvsagt håper alle at det skal gå bra og ungen er frisk, men man må jo få lov til å ønske ei jente for det vettu ;)

Skrevet
:) ja de er jo det! KOmmer det ei lita jente kommer jeg til å gå bananas med klesshopping hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...