Mor08 Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Vi klarer ikke helt å velge mellom barnevognene mountain Buggy og Brio Go til den lille nå, er ikke lett å velge. Noen som har tips/erfaringer? Evt et annet og bedre alternativ? På forhånd takk!
Alt-er-mulig Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Jeg hadde ikke vært i tvil:-) Mountain Buggy. Robust, enkel å håndtere, særdeles solide hjul som også er veldig enkelt å smekke av/på dersom dere må det pga plass i bil etc. Rygg på sportsdel kan justeres helt fritt i alle nivåer fra sittende til liggende med enkle stropper m.m. Jeg har hatt begge, men tviholder på Buggy og skal bruke den til nr 2 nå! Dersom man går mindre turer, bor i byen, lite snø på boplass osv kan Brio funke...
Oktoberbabyen Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Vi valgte bort mountainbuggy pga lengden på den sammenlagt. Istedenfor gikk vi for babyjogger cite elite, som er tilnærmet lik, men billigere og blir MYE mindre sammenlagt. En del har faktisk problemer med at mountainbuggy blir for lang til bagasjerommet i bilen siden vognen "knekkes" helt fremme ved framhjulet. City elite "knekkes" midt på, og blir dermed mye kortere sammenlagt.
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Elsker også Moutain Buggy, men et stort savn at man ikke kan ha babyen vendt mot seg..
Lykke X 4 Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Brio go! Du får vinterhjul til 2013 modellen. Den har vendbar sittedel,, har bedre fjæring enn MB og bedre sittestilling enn MB. Som er for tilbakelent i ryggen og har dårlig sittestilling for store barn. Jeg har for øvrig hatt begge vognene ;-)
Mor08 Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2013 Tusen takk for gode svar! Har hørt at Brio Go kanskje ikke er noe særlig på grus/annet underlag enn fin asfalt?? Vi bor i byen, men kommer begge fra bygda og kommer til å dra mye dit på besøk. Slitsomt hvis babyen blir rista "ihjel" av fordi vognen/hjulene ikke fungerer på annet underlag enn det som er helt flatt/hardt...?
Lykke X 4 Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Om du skal ha ordentlig fjæring må du gå for Brio happy, Emmaljunga eller Simo. Det er bare den typen vogn du får skikkelig fjæring/veldig god demping på. Men når det er sagt så rister barnet mer i Mountain buggy enn i Brio go ;-)
Mor08 Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2013 Om du skal ha ordentlig fjæring må du gå for Brio happy, Emmaljunga eller Simo. Det er bare den typen vogn du får skikkelig fjæring/veldig god demping på. Men når det er sagt så rister barnet mer i Mountain buggy enn i Brio go ;-) Vi har tidligere hatt annen vogn ned god fjæring. Hjulene på mountain Buggy er jo mye mer "humpevennlige" enn de på Brio Go!?
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 8. februar 2013 #9 Skrevet 8. februar 2013 Om du skal ha ordentlig fjæring må du gå for Brio happy, Emmaljunga eller Simo. Det er bare den typen vogn du får skikkelig fjæring/veldig god demping på. Men når det er sagt så rister barnet mer i Mountain buggy enn i Brio go ;-) Vi har tidligere hatt annen vogn ned god fjæring. Hjulene på mountain Buggy er jo mye mer "humpevennlige" enn de på Brio Go!? Men kanskje brio go kompenserer ved den gode fjæringen...? Har også buggy, men sikler litt på brio go.. Eneste er hjulene. Men bor i by, og bruker kollektivtrafikk mest. Og skal vi på skogstur kan vi alltids bruke buggyen...
Underveis --> Skrevet 8. februar 2013 #10 Skrevet 8. februar 2013 Jeg kaster meg inn i debatten ;-) Har hatt en vogn,og skal kjøpe meg maken igjen til barn nr 3: tfk! Er ikke perfekt den heller (funnet ut at den ikke finnes!), men kan ikke leve uten håndbremsen, og vognen er vel omtrent den eneste som faktisk er stor nok for hele vognperioden. Er sikker på at min 4-åring sitter komfortabelt i den! God fjæring har den også. Bor forøvrig på bøgda ;-)
Mor08 Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 10. februar 2013 Tusen takk for svar, ble klokere!:-) Ha en super morsdag!!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå