Gå til innhold

Skiboks eller stativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synest ikke det er særlig stilig med skiboksen.

Anonym poster: e213bfc5f3f6ebadeb4b202c6dc1a60e

Skrevet

Skiboks kan brukes til alt mulig annet også.

Stativ er ikke noe spesielt stiligere, og felles for de begge er at de kan tas av når de ikke er i bruk.

Skrevet

Har skistativ selv og det blir garantert boks neste gang.. får plass til veldig lite på stativet og må noen ganger sitte med ski inne i bilen i tilegg..

Skrevet

Boks. Definitivt!!

Skrevet

Ikke stilig med skiboks? Søtt ;)

Det er vel ikke derfor man har slik da! Dessuten stativ er "hattkall" i mine øyne iallefall ;) Hvem bruker det i dag?

Skiboksen bruker vi sjelden til ski, vi bruker den når vi skal på ferie og shoppe utenbys. Uvurdelig for oss!

Anonym poster: bc5358b359b885f5c9dc80f6134126b3

Skrevet

Skiboks!!,

Savner faktisk en selv om vi ikke står på ski!! Eller jeg går litt for trimmen sin skyld av og til, men da har jeg skiene inni bilen, jenta er for liten og mannen hater alt som har med ski å gjøe.

Savner boksen rett ogg slett til å ha oppakning i når vi skal på tur!! Med en stasjonsvogn, familie på 3 (snart 4) og et digert hundebur som opptar hele bagasjerommet så er savnet stort etter oppbevaringsplass!!!

Skrevet

Stativ. Skal akkurat til å montere det på bilen min. Har hatt skiboks på bilene i alle år, men ble til slutt lei. Det er nok enklere å bare kunne lempe oppi ski og utstyr med en boks, men så er det det alt kavet når den skal av om våren og på om høsten - og så skal den jo oppbevares et sted i mellomtiden.

Skistativ er mye greiere og enklere, og så blir ikke bilen så tung og klumpete.

Anonym poster: 00464dbee0bda99d0a16f764922838a0

Skrevet

Hvis du bare skal ha med deg 2 par langrennsski en og annen helg ville jeg valgt stativ.

Om dere klører mye alpint, vil ha med akebrett og 8 skipar på hytta eller henerelt har for liten bagasjeplass i bilen ville jeg valgt takboks. Husk bare at du ikke kan ha så tunge ting der.

Anonym poster: be27f96d1ea7989c756e611a28986e39

Skrevet

Boks om du vil slippe å vaske ski, men det skaper mer luftmotstand og er dyrere i drift av bilen. Boksen kan også brukes til å stappe andre lette ting i om dere er en stor familie som skal på tur (klær, akebrett mv).

Stativ må man ha uansett om man skal ha boks.

Vi hadde brukt boks om det ikke hadde vært for at vi bare er tre og har en stor bil. Vi putter skiene inn i bilen (tar ned en del av seteryggen bak og stapper dem inn der i ett trekk).

Anonym poster: d142a471db225cfabf15f48c9a8fc2c2

Skrevet

Boks. Vi bruker den på sommerferie og, med 3 barn og vogn blir det ikke plass til stort inni bilen.

Anonym poster: c1084017109804f08c81294fc1e1fe49

Skrevet

Takboks er noe slit å ta av og på. Så suser det om vi ikke trekker for ved takluka, så er litt uvant å ikke få lys inn taket når vi tar takboksen på. Bilene våre er relativt høye, så det er ikke en selvfølge at den går inn i hvilken som helst garasje når den er på, men det byr sjelden på problemer. Ellers syns jeg det er veldig praktisk. Bruker den når vi skal på ferie til oppbevaring da vi nesten ikke har bagasjeplass. Så vi kunne ikke klart oss uten. Men er det kun for ett par ski hadde jeg gått for stativ, mye enklere å ta av og på, og prisen er en helt annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...