Gå til innhold

Tror du at du blir satt pris på på morsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig å si. Mannen blir ikke hjemme før ut på ettermiddagen, så jeg får i alle fall ikke sove lenge.

Hender han husker, og da lager han og ungene gjerne kake og kort + kjøper blomster, men det hender like gjerne at han glemmer.

Nå begynner eldste å bli så stor at han kanskje husker det selv, så vi får se :)

Anonym poster: 13b20362a8f1b86967653dae2b854470

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Vet ikke om jeg blir satt pris på på morsdagen jeg. Noen ganger får jeg blomster, mens andre ganger ikke. Vesla er bare litt under 3 år så forventer ingenting fra henne, bortsett fra de vanlige gode kosene hennes :-)

Det viktigste for meg er ikke å bli satt pris på på morsdagen, men rett og slett å bli satt pris på i hverdagen og det vet jeg at jeg blir! Det gjør meg glad og lykkelig :-)

Endret av Madam_mim
Skrevet

Jeg elsker morsdag og farsdag. Når jeg vokste opp lagde vi alltid kort og småting på skolen til foreldrene våre til disse dagene. Lagde frokost og kake denne dagen.

Det gjør ikke bhg./skolen lengre. Synes det er trist jeg.

Mannen har ingen tradisjon hjemmefra på dette så dermed blir det en amputert morsdag. Jeg må minne han på disse dagene og gi flere alternativer på hva som kan gjøres. Men det verste synes jeg er at eldste sønnen min aldri er hjemme disse dagene. Alltid ender han opp hos faren på disse dagene. Der slår dem sammen farens bursdag og feiringen av morsdagen. Jeg synes det er trist at det alltid er sånn.

Anonym poster: 5c7b684898014ed258d7c7701c509d90

Skrevet

Jeg glemte farsdagen... :( Så fortjener vel egentlig ikke noe, men jeg har verdens beste mann så skal ikke se bort ifra at det blir en liten markering :)

Skrevet

Får helt sikkert ei gave. Bake må eg gjøre sjølv, evt dra til svigers og få boller og kaker.

Det som ér viktigst med den dagen før meg er at vi tar bilde av meg sammen med begge barna og et og et barn kvar morsdag. Legger litt innsats i å få ekstra fine bilder.

Skrevet

Jeg hørte noe hvisking i gangen i går. Hemmelig, kjøpe gave, hysj...

Jeg får litt ekstra oppmerksomhet hver morsdag i form av blomster, en liten gave og god familiemiddag.

Koselig synes jeg :)

Annonse

Skrevet

Samboeren min lurte på om vi skulle ha kake på søndag, og fikk til svar at jeg ordnet det til farsdagen og har ikke tenkt å bake nå på søndag. Nå har han og ungene funnet ut at de skal kjøpe en kake og vi skal ut i skogen og ha en kosedag :)

Anonym poster: e375ab6f4af83c0388068be4ec3e5015

Skrevet

Jeg får nok oppmerksomhet av barna, men mannen syntes slik er tull.... Valentine er også tull :(

Skrevet

Nei. Hvorfor skulle de? En mamma er bare en verdiløs, ubetydelig, teit og idiotisk person man må krangle med!

Anonym poster: 4224eabfabaa0dacbdb298fcc706c239

Skrevet

Av barna- ja. Av mannen - nei. Jeg er ikke mora hans... Stakkars alle dere som er det...

Skal ikke mannen sette pris på mor til sine barn på morsdagen da liksom?? Dummeste jeg har hørt! Er ikke store greiene som skal til, men å vekke mor i huset litt senere med frokost og presanger eller kort ungene har lagd klarer vel de fleste oppegående mannfolk å få til!

Anonym poster: d74138a562430d0d43d4c191e3797b43

Skrevet

Ikke spessielt fra mannen tror jeg. Han er bortreist, men ungene husker det nok. Spørsmålet er vel helst hvordan kjøkkenet kommer til å se ut etter at de har laget frokost på sengen til meg alene.

Er det ikke fastelavenssøndag også på søndag? Da blir det jo litt dobbelt opp med både rsing og frokost på senga.

Anonym poster: 5793ea227406b4db5a85cce7771384cc

Skrevet

11-åringen har sydd grytekluter til meg på skolen, han klarte ikke holde på hemmeligheten ;)

Ellers pleier jeg få en blomsterbukett og noe jeg liker godt til middag. Vi gjør ikke så mye ut av mors og farsdag, men en liten markering er hyggelig.

Anonym poster: 8b0c8af9bfb35667ace317411a97dbba

Skrevet (endret)

Av barna- ja. Av mannen - nei. Jeg er ikke mora hans... Stakkars alle dere som er det...

Skal ikke mannen sette pris på mor til sine barn på morsdagen da liksom?? Dummeste jeg har hørt! Er ikke store greiene som skal til, men å vekke mor i huset litt senere med frokost og presanger eller kort ungene har lagd klarer vel de fleste oppegående mannfolk å få til!

Det er ikke snakk om å klare det eller ei. Men en morsdag er for å hedre sin mor. Ikke sin kone. Det har man valentinesdagen,til om man liker den.

Jeg hadde forresten blitt sur inni meg om jeg fikk servert skiver eller egg og bacon på senga. Jeg hater å spise i senga og jeg kan ikke fordra å måtte blir vekket med hele familien byksende rundt i senga. Om morgenen må jeg tisse og jeg trener tid til å våkne, helst for meg selv. Er ikke helt i partystemning i det jeg slår opp øynene.

Endret av Elsker livet

Annonse

Skrevet

Vi feirer ikke mor og farsdag noe særlig. Ungene pleier å lage kort i skole og barnehage, og eldste har de siste årene laget frokost til meg. Men forventer ikke at jeg skal få noe av min kjære, jeg er ikke moren hans heldigvis.

Ellers prøver vi å hedre hverandre litt hver dag, så vi føler vel egentlig ikke at vi har behov for å feire slike dager. Ei heller valentinesdag.

Skrevet

Jeg blir satt pris på hver dag :) Men jeg overhørte min far spørre min mann om han husket at det var morsdag, og sa at han måtte stille med presang og kake. Min mann svarte at han hadde en plan, noe min far mente var smart. Så da blir det nok noe :)

Anonym poster: 69b461279be21cfc7076ca05cbc9ebda

Skrevet

Det er ikke snakk om å klare det eller ei. Men en morsdag er for å hedre sin mor. Ikke sin kone. Det har man valentinesdagen,til om man liker den.

Jeg hadde forresten blitt sur inni meg om jeg fikk servert skiver eller egg og bacon på senga. Jeg hater å spise i senga og jeg kan ikke fordra å måtte blir vekket med hele familien byksende rundt i senga. Om morgenen må jeg tisse og jeg trener tid til å våkne, helst for meg selv. Er ikke helt i partystemning i det jeg slår opp øynene.

Skjønner.. Så ungene skal sitte der forventningsfulle med kort og gave de har lagd i barnehagen, og så sitter pappa på ræven i sofan og ikke gidder å hjelpe ungene å lage frokost til mamma. kjempekoselig!

Og liker ikke du å blli vekket med frokost på senga vet de sikkert det, og lager til ekstra god frokost ved bordet!

Men for all del, jeg bryr meg ikke om hvordan dere gjør det, syns bare det er så rart at mannfolka i huset ikke hjelper ungene med å lage til noe for mamma på morsdagen! Og med unnskyldningen "jammen jeg er ikke mammaen hans, da slipper han å gjøre noe for meg" høres det i som dere prøver å unnskylde de late mannfolka deres!

Skrevet

Jeg er enig med dere som sier at morsdagen er til for å hedre sin mor, ikke sin kone. Valentinsdagen er dagen for hverandre. :)

Men det er klart, jeg forventer at mannen hjelper ungene om de vil overraske mamma med frokost på senga, på samme måte som jeg hjelper dem på farsdagen. Men at far i huset skal kjøpe blomster og smykker eller bake kake fordi det er morsdag...? Hmm. Han kan kjøpe blomster til sin egen mor! ;)

Anonym poster: d97ee72f5925c3cde13f818a9159aefd

Skrevet

Får vel kanskje sove litt lenger hvis vi tenker på det på søndag, ellers har jeg ingen forventinger til noen ting.

Synes at det er viktigere at vi setter pris på hverandre i hverdagen enn å spare det til noen speiselle dager.

Anonym poster: db94e693653db8a7520482d5c010c771

Skrevet

Til Hi, for en respektløs mann du har. Det går ikke ann å oppføre seg sånn, barna vil gjøre stas på mamma så gidder han ikke å hjelpe til. Skikkelig sjarmerende type. Kan bare tenke meg hvordan han er ellers også da... Huff!

Skrevet

Han er i mot sånt "tull" som han sier... I fjor var barnet bare 1,5 år, så han tok jo ikke noe initiativ selvsagt. Tror jeg fikk meg en blomst til slutt, fordi vi likevel var på blomsterbutikken for å kjøpe til bestemødrene :P

I år skal vi på fest lørdagen (typisk når det er fest 2 ganger i året, så faller det på den dagen!), så ungene våkner hos bestemor. Jeg lager en kake, og så har jeg krevd at mannen tar med eldste og kjøper noe lite, så han lærer seg å feire dagen! Så åpner vi og spiser kake på ettermiddagen.

Er jo bare en symbolsk gave mener jeg (mannen fikk en sjokolade på farsdag liksom), men jeg mener ungene kan lære seg at denne dagen setter vi litt ekstra pris på mamma.

Skrevet

Det var faktisk samboeren som minnet meg på det ;) vet han kjøper inn kake, og vi inviterer svigermor som vi også gjorde i fjor :) mini er så liten enda at det blir nok ikke noe ekstra utenom den kjærligheten han gir meg hver dag ;)

Skrevet

Ooh, mæibi bæibi! En times tid rekker jeg! Klar nå?

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Vi har alltid markert mors-og farsdag, det er jo bare så koselig.

Frokost på senga liker ingen av oss, men en liten oppmerksomhet og kort fra ungene har det alltid blitt.

Det betyr ikke at vi ikke setter pris på hverandre i hverdagen :P

Skrevet

Får alltid noe smått som barna har laget+ kort. Får også en fin gave fra mann og barn sammen og blomster, kaffe og kake på senga. Kan etterpå sov/lese på senga så lenge jeg vil:-) Deilig med en sånn dag. Synes det er en fin skikk å lære barna at de skal gjøre litt stas på foreldrene på mors og fasdager.

Skrevet

Jeg VET jeg blir satt pris på hver eneste dag. Mannen kommer rett som det er med blomster eller andre overraskelser.

Men vi feirer morsdag og farsdag og. Det ene utelukker ikke det andre :P

Anonym poster: 4a319d2e6181c02a2432aa01b11cf94e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...