Gå til innhold

Lucas og Emrik?

Anbefalte innlegg

Lucas blir storebror i juli, og vi har tenkt litt på navn til lillebror eller lillesøster..

Lotta, Elise og Sofia er vel de vi har på lista over jentenavn hittil..

Og Emrik er det eneste på lista over guttenavn..

Ikke så lett når navnet skal være på 5 bokstaver, og Jonas, Jacob, Filip osv er utelukket..

Lucas er jo et bibelsk navn, samt det er internasjonalt og kan brukes overalt.. Emrik er norrønt..

At navnet var bibelsk var ikke noe jeg la vekt på da Lucas ble navnet, men jeg har kikket litt for å se om jeg kanskje kunne like et bibelsk jentenavn.. Det gjorde jeg ikke..

Lucas og Emrik, det er vel ikke heeeelt rart sammen, er det det da? ;)

Har du noen andre forslag til guttenavn på 5 bokstaver? Utifra navnene som allerede er nevnt, gir det kanskje en pekepinn på hva vi liker? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144017641-lucas-og-emrik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det ikke passer sammen i hele tatt dessverre,men Emrik er veldig fint. Sofia passer best med Lucas hvis det er jente :).

Colin

Simon

David

Marco

Mateo

Willy

Arvid

Synes spesielt Colin og David er pent til Lucas,men vet jo ikke om du liker dem.

Jente :

Eline

Elida

Alida

Sofie

Olive

Sarah

Lykke til

Jeg liker Emrik, og jeg syns det passer supert med Lucas! Har aldri brydd meg om hvor navnene kommer fra (bibelsk, norrønt o.l) - har dere funnet et navn dere liker så gå for det!

Ellers syns jeg Linus hadde passa supert:)

Eller Oscar :)

Av jentenavnene syns jeg Sofia passer best!

Lucas og Livia

Lucas og Molly

Lucas og Frida

Lucas og Hanna

Lucas og Malin

Lucas og Telma

Lucas og Tilde

Lucas og Tiril

Lucas og Wilma

Lucas og Leona

Annonse

Jeg liker Emrik, og jeg syns det passer supert med Lucas! Har aldri brydd meg om hvor navnene kommer fra (bibelsk, norrønt o.l) - har dere funnet et navn dere liker så gå for det!

Ellers syns jeg Linus hadde passa supert:)

Eller Oscar :)

Av jentenavnene syns jeg Sofia passer best!

Lucas og Livia

Lucas og Molly

Lucas og Frida

Lucas og Hanna

Lucas og Malin

Lucas og Telma

Lucas og Tilde

Lucas og Tiril

Lucas og Wilma

Lucas og Leona

Hehe, du traff veldig med den lista, jeg har vært innom flere av dem uten å få det gjennom hos pappa'n ;) bortsett fra Livia - det skal jeg notere :)

Linus prøvde jeg å foreslå før jeg ble gravid, men det var uaktuelt for hans del, og vi har allerede en liten Oscar i familien :)

Har forsåvidt ikke tenkt på om navnene har hverken bibelsk eller norrøn opprinnelse selv, før en kollega gjorde meg oppmerksom på at de var langt fra hverandre, sånn sett :) Emrik er jo det eneste alternativet hittil, men kan hende noen sitter på et pent navn jeg ikke har tenkt på :) takk for fine forslag..

Emrik er ikke norrønt, det har gotisk opprinnelse. Det er en forenkling av Embrik som er en omskriving av Ingebrikt som igjen er en fornorsking av Engelbrecht. Navnet kan oversettes med lys/ skinnende engel.

Jeg synes navnet passer fint sammen med Lucas.

Emrik er ikke norrønt, det har gotisk opprinnelse. Det er en forenkling av Embrik som er en omskriving av Ingebrikt som igjen er en fornorsking av Engelbrecht. Navnet kan oversettes med lys/ skinnende engel.

Jeg synes navnet passer fint sammen med Lucas.

Oi, det visste jeg ikke! :) gotisk faktisk.. takk for oppklaringen.. Synes navnet er veldig fint - det er kanskje like greit å ikke ha så mange alternativer.. :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...