Gå til innhold

utilstrekkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 3år fra før og for 3 uker siden fikk jeg jente nr.2.

Mitt spørsmål er om dere, som har flere barn, strekker til? Jeg føler meg slitt mellom 2 barn, og i tillegg skal jeg ta meg av husarbeid ol. Mann min jobber sent om kvelden fordi han leverer i barnehage slik at jeg skal få sove på morgenen, men likevle føler jeg meg utilstrekkelig. Er dette bare startvansker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette er bare startvansker.. Eg har tre stk mellom 7 måneder og 6 år og har følt det sånn kvar gong et nytt barn har komt. Nå stor koser eg meg og føler at alt går veldig bra. Masse lykke til dette går seg til..

Skrevet

Jeg hadde det sånn, og har det fortsatt ofte sånn (han er ni måneder nå..). Min yngste krever mye nattevåk og har styret mye ifht amming og at han ikke ville ligge i vogn de fem første månedene.

Tror de fleste føler det sånn i starten, med mindre de har en skikkelig sovebaby. Og de fleste får nok orden på yngstemann fortere enn jeg har gjort. Men når babyen bare er tre uker, så burde vel du ha fri fra det meste av husarbeid, og lage enkle middager?

Skrevet

Ååååå så gode dere er! Så utrolig godt å høre at dette kun er startvansker.

Jeg vil jo gjerne fungere for begge jentene mine. :-)

Jeg tar lettere på husarbeid, men klær må man ha på og når barselbesøk kommer så er det jo ikke særlig koselig at de må skyve hybelkaniner til siden! Det var en overdrivelse, men dere skjønner.

Ikkesåallerværst: jeg strevde veldig med amming til første og det samme gjenntok seg denne gang. (MYE gulsott) Nå gir vi flaske. :-)

Skrevet

Ååååå så gode dere er! Så utrolig godt å høre at dette kun er startvansker.

Jeg vil jo gjerne fungere for begge jentene mine. :-)

Jeg tar lettere på husarbeid, men klær må man ha på og når barselbesøk kommer så er det jo ikke særlig koselig at de må skyve hybelkaniner til siden! Det var en overdrivelse, men dere skjønner.

Ikkesåallerværst: jeg strevde veldig med amming til første og det samme gjenntok seg denne gang. (MYE gulsott) Nå gir vi flaske. :-)

Skjønner :)

Skulle ønske jeg begynte med flaske og tillegg tidlig. Da jeg prøvde etter åtte uker, så ville han ikke ha..

Lykke til :)

Skrevet (endret)

Har du bæresjal? Det kan være til svært god hjelp om du har en nærhetskrevende baby. Da gir du babyen masse trygghet og nærhet og har i tillegg begge armer fri :-) Husk å inkludere storesøster i alt som har med babyen å gjøre såfremt hun vil. Jeg har fremdeles litt igjen til fødsel men har gjort meg opp noen strategier allerede. Her kommer jeg til å lage middagen ferdig på dagtid før jeg henter storebror i bhg (min mann er som regel ikke hjemme før kl 17:30-18) og så bare putte mini i bæresjal og varme middagen når vi kommer hjem igjen fra bhg. Tenker at bleier kan jeg skifte på gulvet ved siden av storebror som leker og amme kan jeg jo også gjøre med storebror i den andre armkroken.

Her har vi forøvrig vaskehjelp og det er gull verdt!

Endret av Madolyn&Muffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...