Countess Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Så, i 2,5 år nå, har jeg vært plaget med navlebrokk. Fikk det etter forrige graviditet. Den er ganske stor, og ofte smertefull. Jeg har fortalt dette mange ganger til leger både på legesenter og sykehus. Nå endelig etter 2,5 år fikk jeg innkalling til operasjon. Men nå er jeg gravid, 13 uker, så de ville ikke gjøre det da. Greit nok, men hva skjer nå da? noen ganger er det så vondt i brokken at det er vanskelig å både gå og puste.. og jeg får heller ikke alltid til å presse den inn igjen når jeg ligger. Så tenker jeg at jeg skal gå gravid med denne på magen, så føde..og jeg er fra før redd for å presse, og så må jeg begynne prosessen med å få operasjon på nytt igjen, etter fødsel.. Det er vel nye 2,5 år å vente. Noen som har peiling på hvorfor de ikke kan ordne det når jeg er gravid? Jeg vet de kan gjøre det med lokalbedøvelse, men er dette skadelig?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 Uten at jeg kjenner dette spesielt er det jo slik at en operasjon alltid innebærer en viss risiko. Dersom ikke en tilstand er livsviktig eller meget viktig å få gjort vil man ikke gjøre inngrep under en grviditet. Selv om det er ubehagelig er det noe som kan vente og det er nok derfor de velger å la deg vente... Anonym poster: 7459e88665a7574a1b8e07c850d8a010
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 den er ikke farlig og opere selvom du er gravid, gjorde det selv når jeg gikk gravid med 2 mannen. da var jeg 15 uker, var i 2011 Anonym poster: 7b8d40836ff97a3a4d0eb0fd0f569b87
Countess Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2013 Uten at jeg kjenner dette spesielt er det jo slik at en operasjon alltid innebærer en viss risiko. Dersom ikke en tilstand er livsviktig eller meget viktig å få gjort vil man ikke gjøre inngrep under en grviditet. Selv om det er ubehagelig er det noe som kan vente og det er nok derfor de velger å la deg vente... Anonym poster: 7459e88665a7574a1b8e07c850d8a010 Men, de sier jo at en lokalbedøvelse ikke skal være farlig? Å nei, det er ikke ubehagelig.. ubehag takler jeg fint.. Det er smerte å ikke klare å gå, eller puste pga den Å i tillegg sier legene at brokk ikke skal være smertefull, at man da må kontakte lege med en gang. Men når jeg gjør det er det ingen som hører på meg..ikke ser det på den engang! Frustrert :/
Countess Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2013 den er ikke farlig og opere selvom du er gravid, gjorde det selv når jeg gikk gravid med 2 mannen. da var jeg 15 uker, var i 2011 Anonym poster: 7b8d40836ff97a3a4d0eb0fd0f569b87 Var den en viktig operasjon, og brukte dem lokalbedøvelse? Får litt følelsen av at det kommer an på hvilke lege man møter.
♥Madam Mim♥ Skrevet 7. februar 2013 #6 Skrevet 7. februar 2013 Alt som kommer i ditt blodomløp kommer jo også over til babyen og vil jo tro at en så liten kropp er lett påvirkelig av bedøvelser av ulike slag. Er det livstruende for deg så har de jo ikke noe annet valg enn å operere, men i de fleste andre tilfeller velger de å utsette det. Vil nok ikke tro at du må sette igang hele prosessen om igjen. Brokk er ikke noe som vil bli bra av seg selv og operasjon kreves. Vil nok heller tro at du får time til ny konsultasjon etter svangerskap for å sette deg opp på en ny dato :-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #7 Skrevet 7. februar 2013 den er ikke farlig og opere selvom du er gravid, gjorde det selv når jeg gikk gravid med 2 mannen. da var jeg 15 uker, var i 2011 Anonym poster: 7b8d40836ff97a3a4d0eb0fd0f569b87 Var den en viktig operasjon, og brukte dem lokalbedøvelse? Får litt følelsen av at det kommer an på hvilke lege man møter. Fikk lokalbedøvelse ja Anonym poster: 7b8d40836ff97a3a4d0eb0fd0f569b87
Countess Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2013 Alt som kommer i ditt blodomløp kommer jo også over til babyen og vil jo tro at en så liten kropp er lett påvirkelig av bedøvelser av ulike slag. Er det livstruende for deg så har de jo ikke noe annet valg enn å operere, men i de fleste andre tilfeller velger de å utsette det. Vil nok ikke tro at du må sette igang hele prosessen om igjen. Brokk er ikke noe som vil bli bra av seg selv og operasjon kreves. Vil nok heller tro at du får time til ny konsultasjon etter svangerskap for å sette deg opp på en ny dato :-) Jammen, overalt jeg googler står det at lokalbedøvelse ikke er farlig? Er forvirra jeg Nei, får satse på det.. 2,5 år er leeeeeenge å vente..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå