Håper<3 Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Lillegutt er to mnd og her er det INGEN rutiner i det hele tatt, vi kan legge oss for kvelden alt fra kl tre til ti på morningen. Vet at dette ikke er uvanlig siden han fremdeles er så liten men når kan jeg forvente meg at ting skal bli bedre? Det er så utrolig frustrende å hele tiden måtte avlyse avtaler fordi man må sove istedenfor, føler hele permisjonen bare forsvinner.
Pesta Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 Tja, vet ikke om det kan kalles rutiner det vi har, men jeg prøver å legge ungen alt mellom kl 1930 og 2030. Legger ham da på soverommet i senga si etter at han har spist seg godt og mett. Han sovner ikke av seg selv hver dag, ofte må jeg sitte å holde ham i hånda - men det går til slutt Så er det mating et par tre ganger i løpet av natta, og da samsover vi. Står opp mellom kl 0630 og 08 alt ettersom når største barnet våkner. Finnes vel ingen fasit på når du kan forvente rutiner, men kan være greit å begynne i det små, som meg, allerede nå Men det er heller ingen krise om du ikke gjør det heller! Han er 2,5 måned gammel.
Håper<3 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2013 Har prøvd å legge han rundt den tiden jeg og. Hvis han først sovner da så sover han bare en halvtime/time og så er han lys våken igjen. Håper det ordner seg snart..
katha90 Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 her har vi hatt rutine på kun legging om natten fra hun var ca.1mnd, legger henne kl. 2230-2300.. har begyns sånn smått å legge henne litt tidligere nå i det siste, så nå legger vi henne rundt 22. Er ikke før i det siste at vi har funnet ut hvor mye søvn hun trenger på dagtid, og hvordan få henne til å sove, og hun er straks 3mnd
Lisse_01 Skrevet 7. februar 2013 #5 Skrevet 7. februar 2013 Vi har hatt rutiner siden han var rundt 6 uker. Han er 4,5 mnd nå
Apple80 Skrevet 7. februar 2013 #6 Skrevet 7. februar 2013 Vi begynte å legge ham kl 19 da han var 2 mnd og det funket for oss! Da sover han 3-4 timer til jeg kommet og legger meg. Resten av natta sover han 2 eller 3 timer i strekk..
November-spire-79 Skrevet 7. februar 2013 #7 Skrevet 7. februar 2013 Vi har ikke noe fast rutine ennå. Men jeg bader/vasker henne på ettermiddagen slik at hun er ren. Så skifter vi bleie ca. 20.00 og gir pupp til hun sovner. Hun startet med å sovne 03.00 på natten. Det har gradvis endret seg av seg selv. Først ble det 01.00 før hun sovnet. Så var det 24,23,22 og nå er hun i seng til kl. 21 vi står opp igjen i 6-7 tiden, men har en del måltider på natta;) hun er 3 måneder
lowe+spire Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Vi har begynt med leggerutiner nå den siste mnd. Røveren er 5 mnd nå. Før da har han får det meste lagt seg når vi legger oss.. Nå skal det sies at gutten har vært plaget med låsninger i ryggen, det har gjort at det har vært MYE bæring og samsoving. Etter at låsningene er blitt borte er det mye lettere å få lagt han på kvelden. Vi begynte med å legge han 20.30. Nå er han i seng til rett over syv (Hvordan det står til med søvnen resten av natten derimot, er en heeelt annen historie)
Linda_S Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Min syv uker gamle jente tar ikke kvelden på et bestemt tidspunkt. Alt mellom 22 og 02 er helt vanlig her. Står opp mellom 08-10 alt ettersom. Vi drøye rutiner en måneds tid til, tenker jeg!
Hønemamman Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 Først når de er 3 måneder produserer babyer det hormonet som styrer døgnrytmen deres. Før dette er det mange som bare sover 2-3 timer om gangen, er litt våkne, og sover 2-3 timer igjen. Dette går seg til etter hver, og gjerne rundt 3 måneder, så da kan du gjerne starte med rutiner
myerz Skrevet 8. februar 2013 #11 Skrevet 8. februar 2013 Vi pleide å legge vesla sammen med oss - ca 23:00 - men begynte å jobbe med rutiner rundt 3 mnd... Da begynte hun å ha lange søvnperioder på natta: gikk fra å konsekvent våkne hver 3.time til å sove fra 23:00 til 06:00 før hun måtte ha mat. Etter mat sovnet hun igjen, og sov til 09:00. Hun var HELT etter klokka, så skjønte at hun begynte å få behov for litt rutiner.
Happypregnant Skrevet 8. februar 2013 #12 Skrevet 8. februar 2013 Min er snart 2 mnd. Her kan han sovne alt fra 22-01.00. Da sover han alt fra 3.5-6 timer før han vil ha mat. Ammer,så sover han 3 timer til før mat.. Sover alt fra 8-10.5 timer per natt. Står opp rundt 9-10... Men er enkelte dager der han våkner hver 2. Time og vil ha mat.. Har ikke begynt med fast leggetid da det kommer Ann på når han sover om dagen.. Men prøver å ha kveldstell til samme tid hver kveld. Er bare 8 uker,så venter nok til han er 3 mnd før jeg prøver å få han i seng til samme tid. Da sover mange lengre og mer om natten.?
Tibra Skrevet 8. februar 2013 #13 Skrevet 8. februar 2013 Vi har begynt med leggerutiner nå den siste mnd. Røveren er 5 mnd nå. Før da har han får det meste lagt seg når vi legger oss.. Nå skal det sies at gutten har vært plaget med låsninger i ryggen, det har gjort at det har vært MYE bæring og samsoving. Etter at låsningene er blitt borte er det mye lettere å få lagt han på kvelden. Vi begynte med å legge han 20.30. Nå er han i seng til rett over syv (Hvordan det står til med søvnen resten av natten derimot, er en heeelt annen historie) Høres jo veldig likt ut som oss det. Ei snuppe her med låsninger i nakken, nesten friskmeldt nå ved 6mnd. Vært myyyye bæring og samsoving, og fram til 3 mnd sov hun i armene mine... Ved 5 mnd ble hun plutselig kveldstrøtt, etter å ha lagt seg samtidig som oss fram til da, og er lett å legge kl 19 (i vår seng riktignok) etter litt pupp. Og også her er resten av natta et kapittel for seg...her hadde nok mye vært gjort hvis hun hadde tatt smokk, inntil videre er det undertegnede som er assisterende smokk...sukk
lowe+spire Skrevet 8. februar 2013 #14 Skrevet 8. februar 2013 Vi har begynt med leggerutiner nå den siste mnd. Røveren er 5 mnd nå. Før da har han får det meste lagt seg når vi legger oss.. Nå skal det sies at gutten har vært plaget med låsninger i ryggen, det har gjort at det har vært MYE bæring og samsoving. Etter at låsningene er blitt borte er det mye lettere å få lagt han på kvelden. Vi begynte med å legge han 20.30. Nå er han i seng til rett over syv (Hvordan det står til med søvnen resten av natten derimot, er en heeelt annen historie) Høres jo veldig likt ut som oss det. Ei snuppe her med låsninger i nakken, nesten friskmeldt nå ved 6mnd. Vært myyyye bæring og samsoving, og fram til 3 mnd sov hun i armene mine... Ved 5 mnd ble hun plutselig kveldstrøtt, etter å ha lagt seg samtidig som oss fram til da, og er lett å legge kl 19 (i vår seng riktignok) etter litt pupp. Og også her er resten av natta et kapittel for seg...her hadde nok mye vært gjort hvis hun hadde tatt smokk, inntil videre er det undertegnede som er assisterende smokk...sukk Vi har begynt med leggerutiner nå den siste mnd. Røveren er 5 mnd nå. Før da har han får det meste lagt seg når vi legger oss.. Nå skal det sies at gutten har vært plaget med låsninger i ryggen, det har gjort at det har vært MYE bæring og samsoving. Etter at låsningene er blitt borte er det mye lettere å få lagt han på kvelden. Vi begynte med å legge han 20.30. Nå er han i seng til rett over syv (Hvordan det står til med søvnen resten av natten derimot, er en heeelt annen historie) Høres jo veldig likt ut som oss det. Ei snuppe her med låsninger i nakken, nesten friskmeldt nå ved 6mnd. Vært myyyye bæring og samsoving, og fram til 3 mnd sov hun i armene mine... Ved 5 mnd ble hun plutselig kveldstrøtt, etter å ha lagt seg samtidig som oss fram til da, og er lett å legge kl 19 (i vår seng riktignok) etter litt pupp. Og også her er resten av natta et kapittel for seg...her hadde nok mye vært gjort hvis hun hadde tatt smokk, inntil videre er det undertegnede som er assisterende smokk...sukk Jeg fungerer også som smokk desverre :/ Det er så utrolig frustrerende at han ikke vil ta den smokken! Har prøvd HVER dag siden han var 4 dager gammel, nå skal jeg ærlig innrømme at jeg begynner å gi opp..
Tibra Skrevet 9. februar 2013 #15 Skrevet 9. februar 2013 Vi har begynt med leggerutiner nå den siste mnd. Røveren er 5 mnd nå. Før da har han får det meste lagt seg når vi legger oss.. Nå skal det sies at gutten har vært plaget med låsninger i ryggen, det har gjort at det har vært MYE bæring og samsoving. Etter at låsningene er blitt borte er det mye lettere å få lagt han på kvelden. Vi begynte med å legge han 20.30. Nå er han i seng til rett over syv (Hvordan det står til med søvnen resten av natten derimot, er en heeelt annen historie) Høres jo veldig likt ut som oss det. Ei snuppe her med låsninger i nakken, nesten friskmeldt nå ved 6mnd. Vært myyyye bæring og samsoving, og fram til 3 mnd sov hun i armene mine... Ved 5 mnd ble hun plutselig kveldstrøtt, etter å ha lagt seg samtidig som oss fram til da, og er lett å legge kl 19 (i vår seng riktignok) etter litt pupp. Og også her er resten av natta et kapittel for seg...her hadde nok mye vært gjort hvis hun hadde tatt smokk, inntil videre er det undertegnede som er assisterende smokk...sukk Vi har begynt med leggerutiner nå den siste mnd. Røveren er 5 mnd nå. Før da har han får det meste lagt seg når vi legger oss.. Nå skal det sies at gutten har vært plaget med låsninger i ryggen, det har gjort at det har vært MYE bæring og samsoving. Etter at låsningene er blitt borte er det mye lettere å få lagt han på kvelden. Vi begynte med å legge han 20.30. Nå er han i seng til rett over syv (Hvordan det står til med søvnen resten av natten derimot, er en heeelt annen historie) Høres jo veldig likt ut som oss det. Ei snuppe her med låsninger i nakken, nesten friskmeldt nå ved 6mnd. Vært myyyye bæring og samsoving, og fram til 3 mnd sov hun i armene mine... Ved 5 mnd ble hun plutselig kveldstrøtt, etter å ha lagt seg samtidig som oss fram til da, og er lett å legge kl 19 (i vår seng riktignok) etter litt pupp. Og også her er resten av natta et kapittel for seg...her hadde nok mye vært gjort hvis hun hadde tatt smokk, inntil videre er det undertegnede som er assisterende smokk...sukk Jeg fungerer også som smokk desverre :/ Det er så utrolig frustrerende at han ikke vil ta den smokken! Har prøvd HVER dag siden han var 4 dager gammel, nå skal jeg ærlig innrømme at jeg begynner å gi opp.. Jeg har mer eller mindre gitt opp jeg også, har et skap fullt av smokker med ulike fasonger og størrelser. Problemet her at hun ikke skjønner helt hvordan hun skal suge på de. Eldstemann var likedan, og trøsten er at etterhvert når de blir større blir man jo glad for at de ikke tar smokk, men akkurat nå hadde det vært uvurderlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå