Gå til innhold

Inspirert - Hva var det mest irriterende du opplevde under fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg irriterte meg over to ting: når pressriene startet så MÅTTE samboeren min sette melding til mor si for å si at de hadde starte. Kunne han ikke heller konsentrere seg om det som skjedde? :P

Også den gamle,fæle barnepleieren som var innom... Skulle snu meg i senga og måtte ta pause i snuinga da jeg fikk en rie. "Har hun hoftefeil eller"?! Klarte kjærringa å lire ut av seg. "øh,nei,har bare et hode på tur ut av musa"! Hadde jeg ikke hatt rie,hadde jeg slått til'a :P

Fortsetter under...

Jeg kastet nesten ut min mann fordi han satte nøtter i halsen!

Høres teit ut nå, men jeg fokuserte så på et pustemønster når hodet begynte å komme og hans hosting gjorde at jeg kom i utakt! :D

Og at hun som satte epiduralen stakk feil fem ganger og når jeg sa au, så spurte hun om hvor det gjorde vondt. Ehh...der hvor du stikker selvfølgelig. Ikke merket jeg noe forskjell av den epiduralen heller. Kanskje ikke så rart når jordmora kommenterte at den satt veldig løst etter fødselen.

At mannen sov seg gjennom endel av riene mine, og at jordmor ville undersøke meg midt under ei rie (jeg er sånn som går helt inn i meg selv og blir helt stille når jeg har vondt, så ingen merka det jo).

Så jeg lirte ut av meg "hold deg vekk, jeg har en rie, for faen!" :P

Og så tålte jeg ikke lyd eller lys, så jeg ble veldig irritert når jm snakka med mannen eller skrev noe på pcn- for da gikk nemlig lyset på skjermen på.. :)

Annonse

Første:

At sykehusskjorta var for liten. Blei dritsur og kommanderte mannen til å skaffe ny. "Den passer visst ikke" hørte jeg han forsiktig sa til jordmora.

Andre:

At jordmora ikke kom for å ta ut akupunktunålene slik at jeg kunne gå i badekaret. Umiddelbart. Faan hvor lang tid går det an å bruke?! Hun var vel borte i 7-8 minutter...

Det som irriterte meg mest av alt var at de ikke hadde uttak til lystgass inne på do!!!

Jeg brukte ikke selve gassen, men den masken gjorde at jeg hadde kontroll på pustingen, ble klaustrofobisk og kvalm dersom jeg hyperventilerte i den.

Fikk riestormer så det holdt hver gang jeg måtte på do så fresa for meg selv og hver gang jeg skulle opp av do ble jeg slått ned igjen av de hersens riene. Ingen fikk lov til å hjelpe meg heller!!

Kunne høre at jordmor og samboer lo litt av meg ute i rommet også, og kunne ikke annet enn å le når jeg endelig kom meg opp av do heller. For jeg vet jeg må ha hørt morsom ut der jeg forbannet den idioten som designet badet uten uttak gjennom sammenbitte tenner :-D

Jeg gikk rundt å vandra med preikestolen.. Og da jeg fikk rier og trengte mannen, sto han og jordmor å løste " verdensproblemer" ang et vindu de ikke fikk lukket..

" halloo! Det er JEG som før her" :P

Ellers irriterte alt det gode mannen prøvde å gjøre meg.. Stryke på håret, hjelpe å puste, holde kald klut, holde hånda..

"Slutt å fikle sånn " ! "Du puster ikke i takt, hold kjeft du distraherer meg", "ta vekk den jævla kluten".. "Skal du holde meg i hånda, så hold ordentlig, ikke sånn pinglete" hohooo.. Stakkars mann.. Alt han gjorde ble feil..

Gjest Lykkeliggift_

At jordmora bagatelliserte smertene og kalte meg for pyse og ba meg om å slutte å hyle (hadde styrtfødsel med grusomme rier uten pauser mellom). At jeg ble sydd uten bedøvelse, og ble ikke hørt da jeg klaget på det. At eksgubben dro hjem midt under fødselen fordi han var trøtt og ville sove.

Annonse

At de lager fødestuene så dårlig lydisolerte! Måtte ligge hele første fødsel å høre på dødshylene til tre andre som fødte. Jeg ble livredd, hadde jo ikke gjort dette før. I tillegg så var det ikke toalett på selve fødestuen, måtte gå langt for å gå på do. Jeg ble avglemt, pga de andre damene sine hyl, endte med at jeg tisset på gulvet under ei ri. Det var kjempepinlig å måtte fortelle det når jeg endelig fikk ei jordmor inn til meg.

At de lager fødestuene så dårlig lydisolerte! Måtte ligge hele første fødsel å høre på dødshylene til tre andre som fødte. Jeg ble livredd, hadde jo ikke gjort dette før. I tillegg så var det ikke toalett på selve fødestuen, måtte gå langt for å gå på do. Jeg ble avglemt, pga de andre damene sine hyl, endte med at jeg tisset på gulvet under ei ri. Det var kjempepinlig å måtte fortelle det når jeg endelig fikk ei jordmor inn til meg.

Også har du fått fire barn!? Respekt!

Også har du fått fire barn!? Respekt!

Jeg overlevde jo første fødsel og så var jo belønningen fantastisk!

1. At jordmora sa til mannen: "Kom og titta, nu kommer hodet!", Meg: "Han skal ikke ned dit!!" Jordmora:"Nei men skal inte pappan få lov at titta?! Kom og titta!" Meg brøler:"Han skal IKKE ned dit!! DU sitter her!!!"

2. Å bli sydd uten bedøvelse, under konstant veiledning "bare ett lite sting til nu" (gjentatt ca 20 ganger)

At gynekologen som ble tilkalt når riene mista styrken sin skulle håndhilse på meg midt under en rie og snakka som om nå skulle hu komme og ordne opp for detta klarte jeg tydeligvis ikke sjøl..

I ettertid er jeg veldig takknemlig for at hu var så ufyselig, for da fikk jeg skikkelig motivasjon til å få ut ungen, og det uten hennes vakumhjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...