Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trodde Nestlee ikke var greit, jeg ..?? Blir helt forvirret :P

Det var en tråd her for litt siden om at det var kjempeviktig å lage all barnematen selv og helt fra bunnen ... Ikke lett dette her.

Min gutt spiser god mais og banan, pluss den vanlige god natt havregrøt. Velling er en tynn tynn utgave av grøt. Jeg putter feks et par skjeer grøt i MME flaska hans på kvelden før soving. Blir god og mett da:)

Annonse

hvorfor er ikke nestlee greit? :P

Fordi det ikke var hjemmelaget.

Vi kommer ikke til å bruke Nestlee til Nurket når h*n melder sin ankomst, men det er primært at etiske årsaker. Se linken under

http://ammehjelpen.no/boikott-nestl

Endret av MammantilNurket

Min helsesøster sa vi MÅTTE velge Nestlé..

Måtte er vel feil, men anbefalte

Hun tenker nok primært på næringsinnholdet :) Jeg liker bare ikke tanken på å støtte en konsern som har bidratt til å ta livet av gudene vet hvor mange småbarn i eks. Afrika. For noen tiår tilbake drev de hissig markedsføring og ga blant annet bort gratis MME. Dette resulterte i massiv spedbarnsdødlighet da:

1) Mødrene var analfabete og ikke kunne dosere riktig.

2) Dårlig kvalitet på vannet

3) Når MME var brukt opp hadde de ikke råd til å kjøpe ny og melken var borte siden de hadde sluttet å amme.

Hun tenker nok primært på næringsinnholdet :) Jeg liker bare ikke tanken på å støtte en konsern som har bidratt til å ta livet av gudene vet hvor mange småbarn i eks. Afrika. For noen tiår tilbake drev de hissig markedsføring og ga blant annet bort gratis MME. Dette resulterte i massiv spedbarnsdødlighet da:

3) Når MME var brukt opp hadde de ikke råd til å kjøpe ny og melken var borte siden de hadde sluttet å amme.

Aha... Ser den :(

Aha... Ser den :(

Veldig stygg sak. Jeg er selv vokst opp på grøter fra Helios. Tenker at Nurket kommer til å få det også når den tid kommer.

Annonse

Her har vi brukt en salig blanding av Hipp, Nestle og Holle til begge to. Minstefrøken tåler ikke melk og liker ikke Holle, så da blir det Sinlac fra Nestle. Ellers er det jo bare å prøve seg fram og se hva de små liker :)

Har bestandig kjøpt de naturelle, og blandet oppi litt frukt evt selv :) Var én gang jeg forsøkte meg på den med banan, men da bare brekte hun seg...

Ellers velger jeg smak/næringsinnhold fremfor merke, så til min 8mnd er det viktigere at den har mye jern og fiber enn hvilket firma som har produsert det (jada, jeg vet at jeg er veldig politisk ukorrekt).

Haha lage all maten selv, den var god.. Lager litt selv, men for det første tar det sykt mye tid, og for det andre liker ikke mini maten jeg lager noe særlig :( hehe et hakk i husmor-selvtilliten gitt :P

har ikke begynt å bruke det som grøt enda, men som velling.. da er hun her veldig glad i banan og mais :)

Litt dumt spm, men hva er velling? :)

Velling er veldig tynt utblandet grøt, som du feks kan gi på flaske med litt stort hull.. :) Har ikke prøvd det selv, men tror det er mest vanlig å bruke blant de aller minste...?

har ikke begynt å bruke det som grøt enda, men som velling.. da er hun her veldig glad i banan og mais :)

Litt dumt spm, men hva er velling? :)

Velling er veldig tynt utblandet grøt, som du feks kan gi på flaske med litt stort hull.. :) Har ikke prøvd det selv, men tror det er mest vanlig å bruke blant de aller minste...?

ja, jeg bruker det på min 3mnd gamle baby.. når hun nærmer seg 4 mnd, kommer jeg nok til å blande den mer og mer som grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...