Gå til innhold

Kvalme (besøk fra 1.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gratulerer med å ha tatt dere til 2 trimester! Jeg lurer på en ting. Dere som vært kvalme, hvilken uke var verst og når ga det seg? Jeg er i uke 8 nå og har vært kvalm siden uke 5.

Mvh Silja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg ga det seg i uke 20 !!

Skrevet

Uff da. Jaja. Kvalmen er i hvert fall mindre psykisk belastende enn prøverørskarusellen, ble gravid på forsøk nr 9 med assistert befruktning i forskjellige former :).

Skrevet

Kvalmen kom også hos meg i uke 5, og det blitt bare verre og verre for hver dag som går. Nå er jeg i 14+4, og dessverre har det ikke forsvunnet enda :( Håper det i lengste at det skjer snart sånn at jeg får i meg nok mat her. Kvalmen har medført til svimmelheten hos meg pga lite matlyst :( Arghhhhhhhhhh.....

Skrevet

Hei,i uke 18 her og jeg kaster opp nesten hver dag...... Så kvalmen har ikke gitt seg. Var kvalm hele det forrige svangerskapet også, så jeg har ingen gode råd, bare at det er så verdt det når babyen kommer ut:-)

Skrevet

Forrige gang var jeg kvalm fra uke 8-12.

Denne gangen fra uke 5-15.

Skrevet

Starta i uke 5, ble sykemeldt da kvalmen var invalieende. Har ekstrem svangerskapskvalme og fortsatt ser jeg ingen ende på dette, er nå 13+6. Akkurat dette med kvalme er så utrolig individuelt. Kjenner ei som seila gjennom 9 måneder uten ett eneste symptom.

Skrevet

Med førstemann var jeg intenst kvalm fra uke 6-11, verst rundt uke 7 (gutt), denne gangen var jeg kvalm fra uke 5-13, verst i uke 12 (jente). Mye mildere kvalme denne gangen (trengte ikke å være sykmeldt), men det varte jo litt lenger. Er nå i uke 19.God bedring!

Skrevet

har vært uggen fra postiv test, og er det fremdeles, men skikkelig kvalm mellom uke 8-12/13.

Skrevet

Uke 5-17... Første gang uke 7-17... Gutt begge ganger:-)

Gjest Baby birds
Skrevet

Jeg har vært veldig kvalm i alle tre svangerskapene. Har kastet opp hver eneste morgen, en til to ganger. Nå som jeg er gravid for tredje gang har jeg i tillegg vært kvalm om kvelden. Kvalmen har gitt seg rundt uke 20 alle tre gangene.

Skrevet

Hei Silja :)

kvalmen startet hos meg i uke 5 og slutte i uke 9 :)

Skrevet

Heisann.

Begynte i uke 6 og ga seg i uke 20. Beklager kjipt svar :(

Håper du slipper det så lenge.

Skrevet

Kvalmen kom i uke 6 og ga seg ikke før i uke 20 ca. Var værst fram til uke 14, og litt på og av etter det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kvalmen er noe dritt ja, uff. Matlysten min har vært dårlig siden uke 5. Kvalmen hadde jeg et par uker før det slo ut på test. Så kom den ikke tilbake før i uke 8 og varte til ca uke 11. Da var den verst i uke 9-10. Så kom kvalmen tilbake i ca uke 14 og da var den ille, jeg spydde ikke noe mer enn maks 3-4 iløpet av kvalmetiden, men kvalmen hang i fram til uke 20 ca. Nå er jeg 23+1 og har kvalmen bittelitt enkelte dager, men stortsett er formen fin nå:) Har fortsatt brekninger som kommer av ting, men kvalmen i seg selv er så og si vekk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...