Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i går, alt sto bra til med den lille.Men jordmora så en liten cyte på høyre side av hjernen.Hun sa det ikke var noe farlig, men jeg ble urolig.Er det noen som har opplevd noe sånn eller vet hva det kommer av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar du mener cyste? Vi fikk i så fall samme beskjed som deg. Var på nasjonalt senter for fostermedisin (St. Olav) da vi fikk beskjeden og rommet var plutselig fullt av fagfolk. Vi fikk beskjed om at dette kunne være tre ting: 1) en skyggeflekk på ultralyden, 2) en vanncyste som forsvant i løpet av svangerskapet eller 3) en mer alvorlig cyste/svulst som man måtte gjøre noe med etter fødsel. Den første er veeeeldig vanlig, mens det andre alternativet skjer i noen få tilfeller. Det siste tilfellet skjer i veldig liten grad. For oss var det rett og slett en skyggeflekk og gutten vår er nå litt over året og er frisk og rask!

Jordmor har sagt til dere at det ikke er farlig, så da er det sikkert noe som forsvinner i løpet av svangerskapet eller "mørke hull" på ultralyden (noe jeg bl.a. så på ultralyden vår av babyen i magen i går kveld)!

Ønsker dere uansett lykke til!

Skrevet

Det var cyste jeg mente ja. Gikk litt fort her i stad. Tusen takk for svarte. Skal på kontroll igjen om en mnd, så da håper jeg det bare var en skyggeflekk hun så i går.

Skrevet

Var på UL i går, alt sto bra til med den lille.Men jordmora så en liten cyte på høyre side av hjernen.Hun sa det ikke var noe farlig, men jeg ble urolig.Er det noen som har opplevd noe sånn eller vet hva det kommer av?

Vi hadde fått samme beskjed da jeg gikk gravid med første mann. Det var flere cyste i hjernen / hodet hans. Men alle cystene forsvant senere i sv.skapet. sikkert alt er bra med min lille.

masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...