Gå til innhold

har jeg svangerskaps depresjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene slitt med eget selvbilde pga graviditeten. Jeg synes det er fint meg baby i magen, og har ingen vonde tanker om den. Men jeg føler meg nedstemt og lei meg pga at jeg ikke føler meg noe fin rett å slett. Og har egentlig ikke lyst til å omgås andre mennesker. Jeg jobber 100% og det er fint, da går dagen fort og trives på jobben. Jeg går på trening og så er jeg egentlig bare hjemme. Jeg har ikke lyst til å gå ut og spise i helgene, ikke lyst til å besøke svigerfamilien eller min egen eller bare gå ut på shoping. Er dette vanlig hormonfølelser? Eller kan det tyde på en depresjon? ?

Anonym poster: 580c170eb281e1bdee9193acf626d698

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144017413-har-jeg-svangerskaps-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med legen din. Han/hun kan svare på spørsmål, og er det en depresjon bør du ha oppfølging. Spill med åpne kort, og legen din vil sansynligvis kunne hjelpe deg.

Jeg snakka med min egen lege i dag, og vi er enige om at jeg skal ha nøye oppfølging pga tidligere depresjoner.

Håper det ordner seg. *klem*

• 4 måneder senere...

vær åpen om det til jordmor el lege! jeg har gått tre svangerskap tidligere, der det har vært noe småtterier som har plaget meg, både i svangerskap og barseltiden, i ettertid så har jeg sett at det har vært depresjoner. nå når jeg går med nr fire spurte jordmor (somer den samme som tidliger svangerskap) meg rett ut, for hun hadde tenkt litt på dette i ettertid hun også. så nå har jeg fått snakket ut om allt, og vi møtes veldig offte bare for å prate litt mer. det føles kjempe godt men det er tøfft å kjenne at jeg har åpne opp og latt noen få komme inn i allle tankene. spør om råd i allefall kjære deg, du har ingen ting å tape på d;) lykkke til

• 2 uker senere...

Jeg hadde svangerskapsdepresjon i mitt første svangerskap. Nå venter jeg nr 2 og det virker som om dette svangerskapet blir litt mindre tøft.

Om du vil lese om mine erfaringer, så blogget jeg meg gjennom første svangerskap.

http://hormontrollet.wordpress.com/

Anonymous poster hash: 09ad4...9fa

Leste gjennom bloggen din i går, lurer litt på å starte min egen. Har relativt forskjellig erfaring så langt, men min depresjon er ikke pga hormoner. Også kan jo ting arte seg forskjellig også

Anonymous poster hash: bf3b8...59b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...