Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stor gutt på 4,5 mnd. Veide 8,1 kg og var 67 cm på 4 mnd kontrollen.

Han har alltid sovet kjempe godt. Ammet han 1-2 gang per natt hvor han sov 19-03 ca første økt.

Men i 2 netter nå har jeg ammet hver 2 time hele natten ca. Han begynner i 22-23 tiden. Han sovner med en gang han har spist. Kjempe lett å legge, men dette er ikke likt han.

Han har også våknet i 22-23 tiden et par dager før det igjen, men da stappet jeg bare i smukken.

På dagtid spiser han hver 2-3 t som alltid, og sover og er som en drøm.

Nå er jeg trøtt av å amme all the time.

Men han er jo så stor. Grøt eller økedøgn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen etter......

Min har våknet hver time i natt siden kl 03. Annenhver time siden kl 22.30. Blir gaaaaal snart........ :(

Skrevet

Jeg ville prøvd med grøt, de spiser jo veldig lite i begynnelsen, og det tar tid å omme opp i full porsjon.

Skrevet

Jeg begynte så smått for to dager siden, han blir fire mnd neste uke. Har prøvd meg på flaske (erstatning) om kvelden også men hjelper ikke på nattesøvnen hans.... håper grøten vil hjelpe etterhvert

Skrevet

Velkommen etter......

Min har våknet hver time i natt siden kl 03. Annenhver time siden kl 22.30. Blir gaaaaal snart........ :(

Bare skjedd i natt eller ofte?

Er helt i svima i dag jeg. Trøtt :)

Savner min gode nattesøvn

Skrevet

Velkommen etter......

Har vært sånn de siste ukene.... men ikke såå ille som i natt. Er tydeligvis vanlig at de kan endre seg fra rundt 3 1/2 - 4 mnd alderen.... når jeg leser om flere her inne. De blir vel mer sultne... utrolig slitsomt ja!!

Skrevet

Slik har der vært her i gården også siden lillegutt fylte 3 mnd. Våken hver andre time hele natta! Det har nå pågått i 2 mnd. Er sliten kan du si! Har nå begynt å gi han grøt på kvelden nå. Det har bedret det LITT. Nå kan han sove 3 timer i strekk det første strekket. Etter det er det fremdeles hver 2 time! Huff! Godt å høre at vi er flere som sliter. De jeg kjenner som har barn på samme alder har ikke samme problemet. Der våkner kanskje babyen 2 ganger per natt hvis den i det hele tatt våkner før morgenen...

Skrevet

her begynte jenta sånn også om natten.. men er tenner på veg her og da.. er blitt tre mnd nå.. har begynt å gi litt velling som kveldsmat (fy og fy! og så før 4 mnd da.....) men ja, nå sover hun natta igjennom igjen.... baby har aldri vært så fornøyd som hun er nå :)

Skrevet

Velkommen etter......

Har vært sånn de siste ukene.... men ikke såå ille som i natt. Er tydeligvis vanlig at de kan endre seg fra rundt 3 1/2 - 4 mnd alderen.... når jeg leser om flere her inne. De blir vel mer sultne... utrolig slitsomt ja!!

Var tilfeldig innom helsestasjonen i dag. Han har lagt på seg 550 gram og vokst 4 cm på to uker.... ikke rart han krever mat.....!!

Skrevet

Slik har der vært her i gården også siden lillegutt fylte 3 mnd. Våken hver andre time hele natta! Det har nå pågått i 2 mnd. Er sliten kan du si! Har nå begynt å gi han grøt på kvelden nå. Det har bedret det LITT. Nå kan han sove 3 timer i strekk det første strekket. Etter det er det fremdeles hver 2 time! Huff! Godt å høre at vi er flere som sliter. De jeg kjenner som har barn på samme alder har ikke samme problemet. Der våkner kanskje babyen 2 ganger per natt hvis den i det hele tatt våkner før morgenen...

Et litt uortodoks råd, men..... Når småen holdt på sånn la jeg meg på sovesofaen i kjelleren hvor madrassen er fast og god, så fikk hun bare ligge ved siden av meg og ha åpen servering mens jeg sov... :P

Skrevet

Har samme problem med min på 3,5 måned. Har holdt på i 3 uker nå og begynner å bli sliten :( Våkner hver time/halvannen time fra 23 og hele natta... Håper det hjelper når han begynner med grøt :)

Skrevet

Begynte med en liten skje grøt i dag.

Vet ikke om han likte det eller ikke egentlig. Var egentlig ingen reaksjon. Var litt vanskelig. Når maten lå i munnen hadde han bare munnen åpen uten å spytte ut eller svelge. Haha..

Søt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...