Gå til innhold

Hvor mange dyner trenger babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får julibaby og har kjøpt vogn, vugge og seng. Tenker å bruke dyne i senga og et tynt merinoull pledd til vogga (skal stå i stua eller ute i Paviljongen (med myggnetting) med oss. Men hva med vogna? Pledd eller dyne? Vi er ikke kjent for å ha de varmeste sommrene her til lands og vi bor midt i landet.

Anonym poster: f781fe85a43b684a28e52c6f4a84e440

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hittil kjøpt tre: en til senga, en til vogna, og en til reisesenga nå nettopp.

Skrevet

Vi fikk i oktober og har hatt pose i vognen og dyne g sengen. I vuggen har han brukt pledd. Har gått opp en dynestørrelse i sengen nå så da kan den minste dynen brukes i vognen når posen blir for varm. Trenger ikke mer enn to hvertfall..

Skrevet

Etter min mening trenger du ikke noen dyne i det hele tatt. Du trenger ett godt ullpledd (lille lam sitt hadde vi). Vi brukte sjelden (dvs. vi prøvde litt, men synes det ikke ble bra) det første leveåret.

Anonym poster: e90d3f2387cf6ad1e7d535c8f775ca9f

Skrevet

12 burde holde!

Sommer-, vinter-, høst- og vårdyne til vogn, vugge og seng.

Anonym poster: 99efa7415e2c20cf5c9d06d0ea08e7da

Skrevet

Får julibaby og har kjøpt vogn, vugge og seng. Tenker å bruke dyne i senga og et tynt merinoull pledd til vogga (skal stå i stua eller ute i Paviljongen (med myggnetting) med oss. Men hva med vogna? Pledd eller dyne? Vi er ikke kjent for å ha de varmeste sommrene her til lands og vi bor midt i landet.

Jeg fikk baby i sommer og har bare brukt en dyne. I starten gikk det mye i teppe, ihvertfall inne og på de varme dagene ute.

Anonym poster: b50f2b83c6b7f5881bd8cc612d9b83fb

Skrevet

Vi hadde en. Den flyttet vi fra vugge, seng og vogn etter behov.

Anonym poster: dc929c5a67f5ce34da2f86a9d6e6c6fd

Skrevet

Dyner er flyttbare, men eg har hatt ei i senga og ei i vogna. Då brukte eg ikkje vognpose i bagvogna. Brukte i grunn mest ullpledd i starten, sidan det er lettast å tulle rundt babyen, og fordi babyen fort forsvann under dyna. Hadde kjøpt ei lita dyne til vogna og nummeret større til sprinkelsenga.

Skrevet

har 3, aldri brukt en av dem :P Novemberbaby

Skrevet (endret)

Vi hadde en dyne som nesten ikke ble brukt. Babyen sov veldig urolig og sparket som regel av seg dyna. Våknet fordi han ble kald. Han fikk også panikk om han fikk noe over ansiktet og han dro dyna over ansiktet heele tiden... Vi begynte med myk sovepose i 100% merinoull når han var en knapp måned gammel. Til dagsøvn har han vognpose på vinteren og tynt, strikket ullteppe på sommeren. Dupper han i senga bruker vi som regel tynt ullteppe.

Hadde kjøpt én dyne i starten jeg, den du har kan du jo fint bruke i både senga og vogga.

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Jeg har hatt juni og juli baby og har hatt to dyner. De ble flyttet litt frem og tilbake mellom vogn, seng og lekegrind.

Praktisk å ha to itilfelle en må til vask syns jeg. Men nå har jeg også kjøpt mine på spar kjøp til 30 kroner eller noe deromkring så ikke noe problem med flere.

Skrevet

Jeg har hatt juni og juli baby og har hatt to dyner.

Praktisk å ha to itilfelle en må til vask syns jeg.

Godt poeng :-D

Skrevet

Dytter denne, vil gjerne ha flere innspill

Skrevet

Om sommeren har vi, brukt dyne i vogna. Synes det var veldig greit. Så vi har hatt 2, en til vogn og en til seng. I stua har vi brukt vognbagen som seng, så da brukte vi jo samme dyne, evt. bare et tynt teppe.

Vi hadde str. 60x80 tror jeg. Vet det finnes noen mindre, men de kan umulig vare så lenge. Storebror brukte denne størrelsen til han var nesten 2.

Du trenger IKKE egen dyne til reiseseng!

Skrevet

Jeg har 3 barn.

Har bare en baby dyne. Det har holdt i massevis.

Vi har mange tepper (fleese, bomull og ull) og to vognposer (har fått begge to uten å be om det, en med fleese og en med dun).

Vi hoppet rett til juniordyne, altså str 100 x 140 etter at babydyne var for liten. Juniordyne har vi derimot maaaange av, men det skyldes at vi hadde to barn med juniordyne samtidig og vi trengte dyner på hytta også.

Dersom dere får gulpebaby, så er det kanskje lurt å ha to :)

Anonym poster: 02aab362289ec66c57a47b4faa802c18

Skrevet

Oktoberbaby her. Kjøpte vogndyne og dyne til sprinkelseng. Har brukt vogndyna både i vogn, vugge og seng. Den litt større dyna får vi nok aldri bruk for, for nå har hun begynt å sparke dyna over seg og er moden for sovepose. Anbwfaler også et godt ullpledd. Vi har brukt lille lam sitt masse, det er dyrt, men helt fantastisk - alene eller sammen med dyna om det er kaldt.

Skrevet

Oktoberbaby her. Kjøpte vogndyne og dyne til sprinkelseng. Har brukt vogndyna både i vogn, vugge og seng. Den litt større dyna får vi nok aldri bruk for, for nå har hun begynt å sparke dyna over seg og er moden for sovepose. Anbwfaler også et godt ullpledd. Vi har brukt lille lam sitt masse, det er dyrt, men helt fantastisk - alene eller sammen med dyna om det er kaldt.

Anbefaler du tynt eller tykkt pledd?

Skrevet

Jeg anbefaler to dyner:)

Kjekt å ha to gode dyner å velge mellom, vist babyen skulle kaste opp på den ene f.eks.:)

Skrevet

Anbefaler du tynt eller tykkt pledd?

Har bare erfaring med Lille Lam sitt, det er ganske tynt :)

Skrevet

Jeg hadde to dyner, ei til vogna og ei til senga. Ble flyttet litt rundt hvis behov (eks. hvis en var til vask).

Anonym poster: c624009a8a4a8608f5ba7bac8fdae51c

Skrevet

Hvor mange dyner trenger DU?;-)

En dyne og en Voksi classic m både dundyne og ulldyne (vinter og sommer) trengte vi. Ikke mer:-)

Skrevet

Mine har aldri hatt mer enn en dyne. Var aldri noe behov for det.

Anonym poster: 45ab8e280ef73b727f50bbef3a675ebf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...