Caprica Skrevet 6. februar 2013 #1 Del Skrevet 6. februar 2013 Har en treåring fra før som er syk på femte dagen med influensa. Lillesøster er 6 uker gammel og sliter med kolikk. Fullammes, og jeg syns det er så slitsomt å slenge ut puppen hele dagen. Trøstesløs gråt og jeg føler meg nesten spist opp. Mannen min er flink og drar sin del av lasset, men siden han skal på jobb og heller ikke har pupper, tar jeg nattevakten. Han har også tatt seg av treåringen om nettene nå som han har vært syk. Så kan ikke klage over lat mann. Vet da søren hvor jeg vil med dette innlegget.. Begynner bare å bli utrolig sliten av å sove lite og maks 2-3 timer i strekk, lei av å være melkeku(selv om det ikke er noe alternativ å slutte), sliten av å bysse og prøve å trøste et skrikende barn som krøller seg sammen pga mageknip. Syns ikke det er noe koselig med barseltid og baby i det hele tatt, gleder neg til vesla er 1 år. Hadde det veldig lettvint med bare ett barn som sover hele natta! Når kolikkhylingen står på som verst er det så fælt.. syns så synd på henne samtidig som jeg nesten ønsker vi ikke hadde fått et barn til. Av og til må jeg bare ta en pause fra byssingen og legge henne ned, bare la henne hyle mens jeg tørker mine tårer og teller til 100. Sukk.. håper det blir bedre snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144017377-slitsomt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin+Mamma Skrevet 7. februar 2013 #2 Del Skrevet 7. februar 2013 uff,så slitsomt... er nesten i samme båt.. har en 5 åring med influensa som bare surver og maser og ei lita tulle på 8 uker. Hun begynte å slite med magen for en mndstid siden hun og, men jeg tok kontakt med helsestasjon og fikk snakke med lege der. Han avkreftet at det var noe galt med fordøyelsen. Jeg leste masse rundt på nettet og fant ut at jeg hadde for mye melk slik at hun drakk for mye formelk som det kalles. Det inneholder mye laktose som gjærer i magen og gir smerter. Nå ammer jeg fra samme bryst flere ganger på rad slik at hun får den fete ettermelken og. I tillegg gir jeg minifom dråper, masserer magen mot klokka og sykler med beina hennes, raper godt flere ganger per måltid og jeg har kuttet ut løk i maten min. Det har gjort underverker for henne, og hun sover godt og rolig nå Prøv deg fram å se om det er noen triks som hjelper på magen hennes, bruk bæresele, bær henne med magen på underarmen din, ta kontakt med helsestasjon/lege, prøv kiropraktor, apotek, helsekosten eller amme-te. Bare noen tips og influensa syke bhg barn blir heldigvis friske! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144017377-slitsomt/#findComment-145030116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 8. februar 2013 #3 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg får helt vondt av deg slik som du har det. Husk at tiden jobber for deg! Det blir bedre! Har du prøvd å bytte ut et av måltidene med mme? Kanskje hun reagerer på noe du spiser? Uansett så kan du prøve fenikkelte. Kok opp ca 250ml vann med to teskjeer hel fenikkel. Gi to teskjeer(ca 8ml) ferdig te før hvert av måltidene. Jeg flaskemater så dette går rett i vannet før jeg tilsetter pulver her i huset. Kanskje det fungerer for barnet ditt også? Stå på! Du gjør en utmerket jobb! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144017377-slitsomt/#findComment-145034719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
overrumplet Skrevet 8. februar 2013 #4 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg hadde det veldig likt i den perioden. Utrolig slitsomt. Da mannen min gikk på jobb om morgenen, satt jeg ofte bare og gråt, fordi jeg ikke hadde sovet om natta og jeg visste at det ville bli en kjempeslitsom dag hjemme (størstemann hadde ikke bhg de første månedene etter at minstemann kom). Ikke akkurat en idyllisk tid! MEN det gikk, det også. Og fordelen med å ha hatt det sånn, er at alt etterpå blir ganske enkelt. Nå er de 3 og 6 og livet er en drøm i forhold til hva det var da!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144017377-slitsomt/#findComment-145035255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneS Skrevet 8. februar 2013 #5 Del Skrevet 8. februar 2013 Kjenner meg igjen der gitt.. Mini her er bare 14 dager, og 12 av de dagene har storesøsknene vært syke, med feber og hoste. Mini våkner annenhver time hele døgnet og far er på jobb hele dagen/kvelden minus to timer når han spiser og drikker kaffe. Og siden jeg ammer så må jo jeg opp om natta uansett... Og når mini sover, våkner et av storesøsknene, eller vekkerklokka til mannen ringer. blæ! Siden mannen er borte hele tiden faller alt med både store og den lille på meg. I tillegg har jaggu jeg blitt syk også!!! Tror jeg klikker snart! Gleder meg til alle blir friske og det er "bare" babyen å ta seg av. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144017377-slitsomt/#findComment-145036371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå