Gå til innhold

Savner min startvekt...flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ønske at amming fungerte på meg!

Har vært så flink på å holde meg til godter kun på søndag, spise små måltider ofte...men føler som om jeg tar et steg fremover, og to tilbake.

I uken her har jeg gitt etter melankolien over at kroppen min holder så godt fast på kiloene jeg har fått på meg i løpet av svangerskapet.

Fra sist gang har jeg opplevd å gå ned først _etter_ ammeslutt...jeg har da 8 måneder igjen til jeg vil føle meg vel i egen kropp.

Har raidet nettet for tips for hvordan å få opp forbrenning, og konkludert med at styrke er det som skal til. Altså er ergometersykkel jeg har stående ikke et effektivt nok redskap på vei til trivselsvekta mi :(

Målet mitt er: 10 kg ned! (gikk opp 25 kg iløpet av svangerskap)

Flere som har noen synspunker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er babyen da..? Gikk ganske lang tid før jeg følte at jeg var "tilbake i form" (noenlunde i allefall....)

Skrevet

Jeg gikk opp 9 kg i svangerskapet og har gått ned 8 kg fra startvekten.

Ser ut som et beinrangel, så det kan gå begge veier.

Jeg skulle gjerne hatt på meg noen kg.

Babyvekten forsvant etter 4 dager, og baby er nå 4 mnd.

Selv om dette kanskje kan være et luksusproblem for andre som sliter med å gå ned så er det faktisk et problem.

Jeg spiser masse mat

Skrevet

Babyen min er 4 måneder. Har hele svangerskapet hørt om hvor unormalt stor jeg var, så hadde vel håpet på å bli "liten" igjen etter at magen forsvant.

Kan skjønne at både de som har for lite fett på kroppen kan oppleve det minst like problematisk som de som har for mye. Det skal visstnok være god effekt å trene styrke for dere og :)

Motivasjon og et element av å ha det over en lengre periode, er vel suksessfaktor. But how!

Skrevet

Var tilbake til startvekten etter 8 dager :) Hadde vel 10-15 kg for mye i utgangspunktet, så det var deilig... MEN! har lagt på meg igjen ETTERPÅ :( Blir altfor mye kos i permisjonen, masse cafebesøk osv... Blæh!!

Skrevet

JEg mangler 2 kg for å nå startvekten min og 5 kg for å nå idealvekta mi. Mini er 5 mnd. Synes det går så tregt! gikk opp 20 kg i svangerskapet og det var IKKE vann! Til tider har jeg vært skikkelig lei meg for at kroppen min har forandret seg slik. Men nå ser jeg litt lysere på saken, men skulle likevel virkelig ønske at jeg snart var nede der jeg vil være. Det tærer på selvfølelsen å ikke føle seg vel i egen kropp!

Skrevet

Babyen min er 4 måneder. Har hele svangerskapet hørt om hvor unormalt stor jeg var, så hadde vel håpet på å bli "liten" igjen etter at magen forsvant.

Kan skjønne at både de som har for lite fett på kroppen kan oppleve det minst like problematisk som de som har for mye. Det skal visstnok være god effekt å trene styrke for dere og :)

Motivasjon og et element av å ha det over en lengre periode, er vel suksessfaktor. But how!

Hvem i alle dager er det som kommenterer at en gravid dame er "unormalt stor"?! Merker jeg blir hissig på vedkommende.. :P Man føler seg uggen nok i svangerskapet om man ikke skal få sånne kommentarer i tillegg.. Jeg gikk opp 16 kilo under graviditeten, og det var jo ikke sånn at det forsvant over natta ;) Min tante, som har fått tre barn, har alltid sagt "ni måneder opp, ni måneder ned."

Jeg "bruker" mini som treningsmanual, hehehe.. Ligger på ryggen med henne på knærne feks, og tar kneløft - hun elsker det ;)

Skrevet

Men så veide jeg 51 kg da jeg ble gravid (173 høy), så startvekt og idealvekt er jo ikke nødvendigvis det samme ;)

Skrevet

Anbefaler deg å melde deg inn i vektklubb :) Jeg veide 66 da jeg ble gravid (er 167 cm), og veide 79,5 da jeg fødte i februar i fjor. Da vektnedgangen stoppet på 68 kg (fullammet), fikk jeg rett og slett nok. Jeg ville ned til der jeg var før førstemann - 60 kg. Det er der jeg føler meg vel.

Meldte meg inn i vektklubb i midten av juli da mini var 4,5 mnd og i løpet av 3 mnd var jeg nede i målet mitt. Skal nevnes at jeg trente med PT også for å få starthjelp med øvelser osv. dette gjorde jeg 1-2 ganger i uken (mini var i barnepassen på sats). Vet at ikke alle har råd til PT, men jeg så på det som en investering. Med vektklubb får du veldig god oversikt over hva du spiser som kanskje man ikke tenker over er full av kalorier. Og ja, man skal slanke seg med måte når man ammer.

Det er ikke moro å ikke føle seg vel i kroppen sin. Ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Jeg nådde startvekt nå nettopp, lille er 3,5 mnd. Enda jeg spiser i overkant mye sjokolade om dagen :P La på meg 12 kg i svangerskapet. Vil gjerne ned et par kilo til også så er jeg fornøyd :)

Skrevet (endret)

Nådde starvekt da han var 3 måneder. Nå, ni måneder etter, er jeg 2,5 kg mindre enn starvekt. Min oppskrift har vært: våken hver time om natta, mye byssing og ordning, bæring fordi han ikke ville ligge i vogn og amming 16 ganger i døgnet frem til nå for to uker siden. Samt mengder med trøstespising av sjokolade.

Ville heller hatt 2,5 kg pluss på starvekta og hatt en roligere barseltid :)

La på meg 15 kg i svangerskapet.

Endret av Ikkesåallerværst
Skrevet

Nådde starvekt da han var 3 måneder. Nå, ni måneder etter, er jeg 2,5 kg mindre enn starvekt. Min oppskrift har vært: våken hver time om natta, mye byssing og ordning, bæring fordi han ikke ville ligge i vogn og amming 16 ganger i døgnet frem til nå for to uker siden. Samt mengder med trøstespising av sjokolade.

Ville heller hatt 2,5 kg pluss på starvekta og hatt en roligere barseltid :)

La på meg 15 kg i svangerskapet.

Hehe, du er så søt! :) Signerer deg på denne. 4 kg mindre enn startvekt, junior er straks 6 mnd. Våken så og si hele døgnet, bysser og bærer til den store gullmedalje. Sjokolade går ned på høykant her også! Ville heller hatt 4 kg i pluss og roligere dager! :)

Skrevet

Jeg gikk opp litt over 24 kg i svangerskapet, dvs det var det jeg veide siste gang jeg sjekket før fødsel..

De første 17 kiloene rant av og ut i løpet av de første 4 - 6 ukene.

Så har jeg ligget stabilt på 7 kg ekstra lenge. De siste to ukene ser det ut som det har skjedd noe, er nå ca 5 kg over startvekt. Babyen er straks 3 mnd.

Det som er litt kjedelig er at vekten her går opp og ned sånn som den egentlig gjør til vanlig, normalt sett kan kroppvekten gå opp og ned innenfor 3 kg uten at det visstnok er unormalt.

Jeg har aldri trengt å slanke meg tidligere, og håper jo i det lengste å slippe det.

Jeg har levd et veldig stillesittende liv siden vesla kom. Først pga keisersnittet, og så.. vel.. Har det blitt mye kulde, med inneliv og spising av rester etter julegodiset... ;) Jeg har mer søtsug nå som jeg ammer enn jeg egentlig hadde før jeg ble gravid.

Jeg har så smått begynt å kutte ned på det søte, prøver å spise sunt og det går greit tror jeg. I tillegg er ALL type aktivitet bedre enn å sitte på sofaen til rumpa blir nummen. (I kid you not..)

Jeg er motivert for å trille turer både inne på handlesenter og ute så lenge været tillater det. Jeg har lastet ned en app som teller kalorier, men den har jeg ikke tatt den i bruk. Enda.

Jeg kan jo pakke ut skiene for vinteren og, de ligger i garasjen og venter på meg. ;)

Skrevet

Savner også startvekta! Gikk opp 16 kg og har 3-4 kg igjen.. Gått sakte men sikkert nedover nå under amminga.

Skrevet (endret)

Anbefaler deg å melde deg inn i vektklubb :) Jeg veide 66 da jeg ble gravid (er 167 cm), og veide 79,5 da jeg fødte i februar i fjor. Da vektnedgangen stoppet på 68 kg (fullammet), fikk jeg rett og slett nok. Jeg ville ned til der jeg var før førstemann - 60 kg. Det er der jeg føler meg vel.

Meldte meg inn i vektklubb i midten av juli da mini var 4,5 mnd og i løpet av 3 mnd var jeg nede i målet mitt. Skal nevnes at jeg trente med PT også for å få starthjelp med øvelser osv. dette gjorde jeg 1-2 ganger i uken (mini var i barnepassen på sats). Vet at ikke alle har råd til PT, men jeg så på det som en investering. Med vektklubb får du veldig god oversikt over hva du spiser som kanskje man ikke tenker over er full av kalorier. Og ja, man skal slanke seg med måte når man ammer.

Det er ikke moro å ikke føle seg vel i kroppen sin. Ønsker deg lykke til :)

Inspirerende lesing, dette her!Melder meg i vektklubb om to uker (kan ikke starte slankingen i syden  )

Endret av nicki82
Skrevet

Godt å ikke være aleine om å slite med de siste kiloene.. Lillegutt er nå 9 mnd, og jeg har fortsatt 3 kg igjen, la på meg 14 kg i sv.skapet, og de andre kiloene ble borte etter 3 uker, men så var det stopp.Tenkte på dere som spiser endel sjokolade, gutten min reagerte veldig med skriking og uro når jeg spiste sjokolade og særlig vingummi når jeg fullammet.

Skrevet

Jeg gikk fra 78 kg til 93 i svangerskapet. Gikk ned til 76 kg 3 dager etter fødsel. Noe som ene og alene er grunnet et ekstremt tøft svangerskap. Mye vann i kroppen og jeg mistet mesteparten av muskler. Gikk så litt opp igjen.

Nå veier jeg 72,5 kg. har de siste to mnd tatt et lite tak i helse og livssituasjon. Spiser mye frukt og grønt og ikke så mye brød, pasta og ris(mindre enn før men spiser det fremdeles). Kun sjokolade fred og lør og kun mørk sjokolade.

mål om å komme ned til 68 kg( er 175 cm høy).

Grunnen til at jeg nå tar tak i kosthold er fordi jeg opplevde å være ekstremt syk og svak i svangerskapet og fikk på en måte kjenne på kroppen hvor viktig god helse er. har de siste årene slitt med å være tung i kroppen. mye vonter, mye luft i magen og mye vondt i hode, det forverret seg i svangerskapet..

så nå er det stopp...

Håper at jeg klarer å fortsette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...