Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Fant ut at jeg var gravid igår, og måtte ta to tester for å være bombesikker :)

Er ca. 6 uker på vei nå i følge terminkalkulatoren, og er helt blank på dette området, da det er mitt første barn. Som dere kanskje ser av spørsmålene som kommer under :)

Har dere noen gode råd på når jeg evt. bør kontakte lege? :)

Har heller ikke fortalt det til noen andre en samboeren min, og lurer på om det er tidlig å begynne å fortelle? Det er liksom litt uvirkelig at jeg er gravid og at det er noe på gang :)

Har heller ingen symptomer, bortsett fra mye romling / murringer / luft i magen. Hadde det ikke vært for graviditetstesten, hadde jeg ikke vist noen ting. Er det vanlig / uvanlig? Er vel kanskje ingen fasit på det.

Setter pris på alle gode tips :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144017345-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer ! Er jo bare å ringe legen og høre når de vil ha deg inn egentlig, jeg var på første kontroll i ca uke 12.

Når du vil fortelle er jo helt opp til deg selv, vi fortalte det til nærmeste familie veldig tidlig, er jo sååå vanskelig å holde for seg selv :P

Og jeg hadde heller ingen symptomer så tidlig, litt vondt i puppene kanskje, men er jo veldig individuelt,

Gratulerer så mye :)

Svangerskap kan være så totalt forskjellige. Noen merker ingen symptomer før magen og sparkene kommer (ja, har jo hørt om de som ikke visste de var gravid før de fødte ). Også er de som ligger og spyr i 9 mnd. Men det vanlige er jo at man kjenner noe, og 6 uker på vei trenger det ikke å ha kommet noen særlig symptomer. Jeg begynte å merke symptomene aller mest rundt uke 8-9 i alle mine svangerskap. Slapp, småkvalm eller manglende matlyst, trøtt og sånt.

Så det du kjenner nå er nok heeelt vanlig :)

Du kan gjerne kontakte lege nå om du vil. Tror jeg kontakta lege i uke 8 første gang. Husker ikke andre gang. Er nå 9 uker og har enda ikke kontakta lege for sv.skaps kontroll. Etter 1. trimester fikk jeg første time hos jordmor. Ringte selv og bestilte. Med nr. 1 hadde jeg alle kontroller hos jordmor, ingen hos lege. Hadde litt hipp som happ med nr. 2, da jeg hadde en superflott lege å forholde meg til.

Har derimot bestilt time til privat ultralyd i uke 11, for å sjekke om det er en eller fler der inne og at fosteret ser friskt ut :)

Lykke til med ditt første svangerskap!! En spennende reise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...