Gå til innhold

Kjenner alle på vonde kynnere/smårier lenge før fødselen starter??

Anbefalte innlegg

Termin i går og i dag var jeg hos jordmor. Hun sjekka ikke modning eller noe slikt, men mente at fødsel ikke var rett rundt hjørnet, som jeg forsto det pga at jeg ikke hadde begynt å få noe særlige vonde kynnere eller maserier. Dette er min første, så jeg vet ikke helt hvordan dette vil arte seg, men i ettertid tenker jeg at det er litt rart at hun kan si at det er en stund igjen, starter ikke fødselen noe uventa til en del...?? Hun sa jeg kom til å kjenne på vonde kynnere og smårier noen dager før fødselen virkelig startet... Men gjør alle det da??? Kan hun ut i fra dette si at jeg ikke er moden, som hun da mente?? Jeg er litt forvirra (og skuffa selvfølgelig...) her!

Fortsetter under...

Alle har ikke kynnere/masrier på forhånd nei.

Litt rart av jordmor å si at du ikke er moden uten å ha sjekket, men skjønner at hun kan tru det siden du ikke har hatt noe som tilsier modning.

Alle har ikke kynnere/masrier på forhånd nei.

Litt rart av jordmor å si at du ikke er moden uten å ha sjekket, men skjønner at hun kan tru det siden du ikke har hatt noe som tilsier modning.

Er det noe annet som tilsier modning enn kynnere/maserier da? Han er fest dypt nedi bekkenet nå, og jeg jeg har følt en del nedpress tidligere, men ikke den siste uka. Også har jeg nok en del kynnere, jeg bare klarer ikke alltid å definere om det er kynnere eller ikke bare med å kjenne på magen... :/

Gjest Trulte med to små

Jeg vil bare ønske deg masse lykke til og sender gode tanker til deg når fødselen snart nærmer seg og du skal få den største gaven av dem alle <3

Håper alt går fint og at du slipper å vente så veldig mye lengre før du har babyen din i armene dine :)

Jeg vil bare ønske deg masse lykke til og sender gode tanker til deg når fødselen snart nærmer seg og du skal få den største gaven av dem alle <3

Håper alt går fint og at du slipper å vente så veldig mye lengre før du har babyen din i armene dine :)

Tusen takk Lykke!! <3 :)

Annonse

Hørtes litt rart ut ja, med min andre kjente jeg ingenting før alt skjedde på en gang! Gikk 2,5t fra første tegn til smerte til babyen va født! Veldig intenst, så er egentlig litt greit å venne seg litt til smerten først syns jeg..

Jeg merket ingenting før jeg stod i stallen og plutselig gikk vannet...

Trodde jeg tissa på meg, men klarte ikke holde tilbake.

Hadde ingen smerter selv etter at vannet hadde gått:)

Gikk først 2 døgn før riene så sakte men sikkert

Tok seg opp så ja, du kan jo plutselig føde vil jeg tro:))

Masse lykke til! Jeg har termin om en ukes tid!

Nei her har fødselene startet som lyn fra klar himmel. Dvs med første gikk vannet brått lenge før termin og jeg kjente ikke antydning til kYnnnere eller rier før fødselen startet for fullt snaue to døgn senere.

Med nr to var jeg to uker på overtid, kjente ikke en dritt før reine haglet på og fødselen startet og var over på 45 min

Vanligvis gjør de en undersøkelse av underlivet for å vurdere modenhet.

Termin i går og i dag var jeg hos jordmor. Hun sjekka ikke modning eller noe slikt, men mente at fødsel ikke var rett rundt hjørnet, som jeg forsto det pga at jeg ikke hadde begynt å få noe særlige vonde kynnere eller maserier. Dette er min første, så jeg vet ikke helt hvordan dette vil arte seg, men i ettertid tenker jeg at det er litt rart at hun kan si at det er en stund igjen, starter ikke fødselen noe uventa til en del...?? Hun sa jeg kom til å kjenne på vonde kynnere og smårier noen dager før fødselen virkelig startet... Men gjør alle det da??? Kan hun ut i fra dette si at jeg ikke er moden, som hun da mente?? Jeg er litt forvirra (og skuffa selvfølgelig...) her!

Gratulerer med snart Mamma :) Blir så glad av å lese solskinn historier, jammen er du og mannen din tålmodige sjeler. Jeg har mest lyst å si til deg at du må prøve så godt du kan å ta det med ro og kos deg så godt du kan nå...

Du vil merke når babyen din er klar for å se Mamma, og jeg lover deg du vil kjenne det :)

Mitt råd er å slapp av mest mulig så gir kroppen din deg snart den beste beskjeden som finnes, at babyen vil ut av livmoren og hilse på Mamma og pappa`n sin <3<3<3 Ønsker deg masse lykke til...

Annonse

Gratulerer med snart Mamma :) Blir så glad av å lese solskinn historier, jammen er du og mannen din tålmodige sjeler. Jeg har mest lyst å si til deg at du må prøve så godt du kan å ta det med ro og kos deg så godt du kan nå...

Du vil merke når babyen din er klar for å se Mamma, og jeg lover deg du vil kjenne det :)

Mitt råd er å slapp av mest mulig så gir kroppen din deg snart den beste beskjeden som finnes, at babyen vil ut av livmoren og hilse på Mamma og pappa`n sin <3<3<3 Ønsker deg masse lykke til...

Enig! Er fint at det ikke bare er skrekkhistorier som skal frem - for jeg tror de aller fleste egentlig har en ok opplevelse, men ikke sier noe for å ikke ødelegge for de som har behov for å fortelle om sine plager. Hvertfall tenker eg på det blandt mine venninner, at jeg ikke skal si så mye fordi det fort kan føles urettferdig osv.. Sikkert tull, men sånn er d nå :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...