Lille_bie Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Har to gutter. Begge gangene ble puppene ømme før IKM og var superømme i mange uker. Lite kvalme. Denne gangen trodde jeg helt sikkert at jeg ikke var gravid, fordi puppene ikke var ømme i det hele tatt. De er nå litt småømme, men svært lite sammenlignet med de to forrige svangerskapene. Men denne gangen er jeg kvalm. Det var jeg i svært liten grad med guttene. Nå er jeg kvalm fra 12 og ut dagen. Er 6+3. Ikke veldig ille, ingen oppkast eller brekninger. Heldigvis. Lurer jo på om forskjellene i symptomer kan bety annet kjønn? Noen med erfaringer?
Mammaen til Jonas Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Hei jeg hadde lignende symptomer med det første barnet. Veldig øm i puppene, ikke kvalm og egentlig i ganske god form. Jeg fikk også den pigmentstreken på magen(fra skrittet og opp til navelen). Denne kom litt senere i svangerskapet da. Dette ble en gutt. Med det andre barnet var jeg veldig kvalm( ikke oppkast), litt øme pupper, uren hud og utrolig slapp og veeeeldig trøtt. Fikk ikke den streken på magen denne gangen. Dette ble en jente. Ikke godt å si om dette sier noe om kjønn, men kan kanskje. Selv om folk kan ha ulike symptomer og få samme kjønn. Blir spennende å se hvordan det blir for deg:)
Lykke X 4 Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Ja, hadde to gutter fra før da vi fikk jente. Guttesvangerskapene var ganske like. Svangerskapet med jenta var annerledes og hadde andre symptomer/plager. Jeg er en sånn som ikke er kvalm med jente, men med gutt i magen. Med gutt i magen stråler jeg, har vakker hud og hår. Med jente er jeg full av kviser og ser sliten ut ;-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Svarte på det andre innlegget jeg, så da kopierer jeg det bare inn hit istedet og kanskje legger til noe ---------- Jeg hadde to så og si prikk like svangerskap og fikk motsatt kjønn. Men vanskelig å sammenligne også når jeg hadde et barn fra før. Ble lettere sliten og kvalm da. Men i utgangspunktet var de helt like. Men hadde mer lyst på appelsinjuice med nr 2. Ville ikke ha det med nr 1, var mer hypp på sitron da. Var hekta på kålrabi 3. trimester med nr 2, ikke med nr 1. Så det var småting i matveien, men har vært i like dårlig form begge gangene. Har ikke hatt ømme pupper i noen av dem. Fikk ikke noen mørk stripe over magen heller. Hårene på leggene vokste kjempesakte i begge sv.skapene.Kanskje har huden vært bittelitt, men bare såvidt litt mer uren i sv.skap nr. 2, men det er jaggu bare såvidt. Følte bare at jeg var litt mer fet på nesa med nr. 2. Nå er jeg gravid for 3. gang og det forløper seg høvelig likt som de to andre (9+2 idag). Men har noe likt fra begge sv.skap: er ikke så hypp på appelsinjuice nå, men har litt fet hud rundt nesa. Kan også ha en sammenheng med at jeg nettopp har byttet ansiktsrens-produkt som ikke er like uttørrende som den forrige jeg hadde. Hvem vet Førstefødte var en jente og nummer 2 var en gutt. Så det blir spennende å se hva som skjuler seg inni magen her ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå