Piipii Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Hei, Babyen min er nå 5 mnd og har fått litt grøt noen uker. Men når på døgnet gir dere den og til dere som gir på kvelden når legger dere babyen for natten da?
Lisse_01 Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Gutten min er 4 mnd. Har ikke begynt med grøt ennå da amming funker bra. Men når jeg begynner med grøt er planen å kanskje gi det i 18 tiden. Så ammer jeg når han legger seg 1830-19
TPK Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Jeg ble anbefalt å gi midt på dagen til å begynne med, i tilfelle han fikk vondt i magen (så slapp vi å være våken om natta). Hvis du har gjort det, og det går fint, ville jeg flyttet måltidet til kvelden. Altså 30-60 minutter før leggetid. Her har vi hatt leggetid kl 19 fra han var rundt 4 mnd. Fra 5 mnd ga vi grøt 18.30, og han sovnet ved puppen (i min seng) kl 19.
Temperance Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Min er 5 mnd og får grøt på dagtid, varierer etter hva vi skal og sånn. Han får det pga for liten vektoppgang. Men som GGI sier er det alltid lurt å begynne på dagtid, for å se at babyen ikke reagerer. Etter en stund kan du gi på kvelden hvis nattesøvnen er et problem eller hvis du da har for lite melk på kvelden.
.Lillemy. Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Ga grøt på formiddagen en stund, så flyttet vi grøten til kvelden. Han spiser grøt 17:30, og legges 18:30, ammer han rett før han legges i sengen. :-)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Han får grøt både morgen og ca. 18.30 tiden, så en melkeskvett (mme) før han legger seg klokken 19 Han får også middag og fruktpure + flere flasker med mme iløpete av en dag Spiser 1 gang om natten Ville prøvd å gi grøt på dagtid først for å se om babyen tåler det Så kan du etterhvert øke porsjon og gi til kvelds også
myerz Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Havregrøt eller annen fullkorn til frokost, skive og frukt til lunsj, middagsglass eller hjemmelaget middag klokken 16 (kommer litt an på hva jeg har tid til ) og småfolk sin med ris og pasta til kvelds Har prøvd å holde på litt samme grøt til kvelds, sånn at hun kan "smake" at det er leggetid Hørtes det teit ut..?
.Lillemy. Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Havregrøt eller annen fullkorn til frokost, skive og frukt til lunsj, middagsglass eller hjemmelaget middag klokken 16 (kommer litt an på hva jeg har tid til ) og småfolk sin med ris og pasta til kvelds Har prøvd å holde på litt samme grøt til kvelds, sånn at hun kan "smake" at det er leggetid Hørtes det teit ut..? Vi har aldri gitt samme grøt til kvelds av den grunn, her varierer vi med 4 grøter :-)
Apple80 Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Når er det vanlig at de slutter å spise så ofte om natta? Han sover bare 2-timers strekk om nettene (3 hvis jeg er heldig), og jeg begynner p bli ganske så sliten og lei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå