Gå til innhold

Spagetti med kjøttsaus til middag idag, noen med tips for å gjøre det litt mer spennende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært supert altså :)

Anonym poster: 5dc6f893a3e1f3995ffcc4d8fd337092

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stek 1- 2 ts karri sammen med løken. Server skåler med banan, peanøtter, agurk og tomat ved siden av. Jeg bruker pastaskruer istedenfor spaghetti.

Skrevet

Frisk basilikum og 1/2 dl rødvin i sausen. Revet ost til å strø på. HVitløksbaguett, grillet tomat, grønnsaksstenger med dip ol til å servere ved siden av

Anonym poster: a6eb81a1ae5469baf82a8232ddc5c776

Skrevet

Kan ikke akkurat kalle det spennende, men blir i hvert fall best når man lager sausen fra bunnen av. Siste ukene/mnd har vi vært så slitne at vi bare har brukt dolmio saus med kjøttdeig. I dag blir det pastasløyfer og hjemmelaget kjøttsaus :) Med revet ost på toppen såklart.

Anonym poster: 4c7cb82ceec4c2154243a4fc4e728046

Skrevet

Ha i en pose amerikans blanding. (Slik frosne grønnsaker) bland saus, kjøttdeig , grønnsakene og spagetien sammen.

Anonym poster: 0c40e683c2cbbff7397e188b629bf41a

Skrevet

Glemte å skrive at jeg pleier å steke gul paprika til og. Det er egentlig en søramerikansk gryte og banan, karri og peanøtter sammen med kjøttsausen passer så godt sammen.

Skrevet

Jeg har en god saus som jeg bruker når jeg lager sheperds pie....den kan du godt bruke til spagetti og. Masse hvitløk :-) Oppskriften finner du på rema sine sider.

Skrevet

Kjøp den ferdigposen med salat. Mexikansk salat. Der er set ost og nachochips man knuser over salaten og en nydelig dressing. Bruker den sim tibehør til bla pasta og kylling.

Skrevet

Oppskrift kjøttsaus : 2 løk, kjøttdeig, 6 ss med tomatpure og 3 dl vann. Salt, pepper,oregano og basilikum. La sausen koke i 20 minutt. En kan da som nevnt lage en variant med å steke litt karri sammen med løken. Jeg bruker denne oppskriften til pizza og.

Gjest overlord
Skrevet

Nå pleier ikke spaghetti å være den retten jeg legger mest innsats i, men de gangene jeg gjør det så lager jeg en gid tomatsaus med friske urter. Denne har jeg litt rømme eller creme fraice i. Ved siden av har jeg stekt sopp. Over har jeg parmesan. Serveres med salat og hvitløksbaguetter.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg pleier å steke gul paprika til og. Det er egentlig en søramerikansk gryte og banan, karri og peanøtter sammen med kjøttsausen passer så godt sammen.

Vil du dele en litt mer detaljert oppskrift på denne gryta? Hørtes så god ut! :)

Skrevet

Bruker alltid karbonadedeig, mer kjøtt, mindre fett.

Steik karbonadedeigen sammen med

2-3 hvitløksfedd

1 stor løk

1/2 paprika

1 gulrot

1/2 selleristang eller sellerirot

Ha over 1-2 ss tomatpure

2 bokser hermetiske tomater

1 buljongterning (kyllng, grønnsak, kalv)

Tabasco eller chili

Urter: ta det du har/liker friske el tørket! Oregano, basilikum, timian +++

1 ts sukker eller honning

2 laubærblad

La sausen småputre en stund, den blir bedre des lengre den koker ;) (ha i vann om den blir veldig tykk)

Smak til med salt og pepper

Jeg bruker pastaskjell eller skruer

For en ekstra piff, en dæsj fløte ;)

Skrevet

Revet Manchego er fantastisk godt til pasta og kjøttsaus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...