Gå til innhold

Baby Björn Active bæresele, er det skikkelig fy-fy?

Anbefalte innlegg

Vi har et bæresjal av typen Close Baby Carrier nå, men synes poden på 7 kg er for stor og tung til at jeg skal få gjort noe mens han ligger oppi der.. Får vondt i ryggen, selv om det liksom skal være ergonomisk riktig for den som bærer..

Hele poenget er jo å ha en plass å ha ungen mens jeg støvsuger, lager mat, bretter klær osv. Hn liker ikke å ligge alene altså ;)

Er det fremdeles slik at Baby Björn selene blir frarådet pga feil stilling for barnet, noen som vet det? Det er jo så mye bedre for ryggen min å bruke en sånn konta et sjal... Har prøvd en slik, og vurderer sterkt å kjøpe meg en.

Kom med tips og dokumentert kritikk mot denne bæreselen!

Anonym poster: ee4e5188124819f3868f8fdbcf5dc520

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, men jeg brukte en sånn til aLLE MINE TRE BARN- DE TO ELDSTE ER TENÅRINGER OG INGEN AV DEM HAR HATT NOEN MÉN AV DEN BÆRESELEN.

Beklager de store bokstavene...er på tastaturet når jeg skriver :-P

Anonym poster: ee076be9a68bbccab354748ec1c6d9e3

De blir vel helst frarådet for spedbarn... Men så er det jo ikke særlig behagelig for mor eller far og gå med babybjjørn selene heller, da all vekten sitter på skuldre.. Bedre med et sjal eller annen bæresele der vekten blir jevnt fordelt

Close baby carrier er et elastisk sjal som ikke er ment for barn over 6-7 kilo. Da bare sklir de fordi sjalet ikke er beregnet for så tunge barn. Perfekt for de første månedene med liten baby, men fra 4-5 mnd alder går man over til ergonomisk bæretøy for litt større/tyngre barn. Vi har Angelpack og jeg kan anbefale den på det sterkeste :-) Da kan du velge om du vil bære gutten din på rygg eller mage, og gutten din får støtte langs hele ryggen, rumpa og begge lårs underside helt ut til knærne. Den festes med tre klips og er dermed minst like enkel å få på som de babybjørn-greiene.

Da jeg gikk til fysioterapeut med elfstemann fikk jeg beskjed om at asbjørn var helt fint så lenge man ikke brukte det for lenge om gangen .. hun sa også at babyen vil gi signaler dersom den opplever ubehag, og dersom den bare er i selen uten å kjenne ubehag er det ikke mulig at det et skadelig for kroppen hans....

Anonym poster: d4152208dbee590dae8520f03b9d8556

Vet ikke hvor fy det er, men hvorfor ikke kjøpe en formsydd bæresele som kan brukes litt lenger enn baby-bjørn? Hvis du likevel skal bruke penger, mener jeg. Syntes for øvrig at bb var grusomme for ryggen min, så jeg kunne ikke bruke den.

Anonym poster: 979e339420a8c8f88c6b65882e848f05

Annonse

Anbefaler også angelpack eller en anneen formsydd bæresele.angelpack kan brukes opp til femten kilo, både på mage og rygg.

Babybjørn er vel blitt bedre en de var, men det finnes så mye som er ergonomisk bedre for både baby og bærer.

Da jeg gikk til fysioterapeut med elfstemann fikk jeg beskjed om at asbjørn var helt fint så lenge man ikke brukte det for lenge om gangen .. hun sa også at babyen vil gi signaler dersom den opplever ubehag, og dersom den bare er i selen uten å kjenne ubehag er det ikke mulig at det et skadelig for kroppen hans....

Hehe Asbjørn.

Dagens beste autocorrect :)

Da jeg gikk til fysioterapeut med eldstemann fikk jeg beskjed om at asbjørn var helt fint så lenge man ikke brukte det for lenge om gangen .. hun sa også at babyen vil gi signaler dersom den opplever ubehag, og dersom den bare er i selen uten å kjenne ubehag er det ikke mulig at det et skadelig for kroppen hans....

Jeg føk rundt i gåstol fra jeg var 6-9 mnd fordi jeg i følge min mor "elsket det" og da slapp hun at jeg lå og sutret så mye på gulvet. Ryggen min er både vond og svak nå som jeg er voksen. Så ikke regn med at babyer vet hva som er best for dem...

Anonym poster: 2dd732278413fc284362dfd5ab6dc582

Close baby carrier er et elastisk sjal som ikke er ment for barn over 6-7 kilo. Da bare sklir de fordi sjalet ikke er beregnet for så tunge barn. Perfekt for de første månedene med liten baby, men fra 4-5 mnd alder går man over til ergonomisk bæretøy for litt større/tyngre barn. Vi har Angelpack og jeg kan anbefale den på det sterkeste :-) Da kan du velge om du vil bære gutten din på rygg eller mage, og gutten din får støtte langs hele ryggen, rumpa og begge lårs underside helt ut til knærne. Den festes med tre klips og er dermed minst like enkel å få på som de babybjørn-greiene.

Takk, skal sjekke opp Angelpack.

Poenget er at gutten ikke er mer enn 2,5 mnd - så trodde liksom Close baby carrieren skulle holde litt lenger. ;) hehe

HI

Anonym poster: ee4e5188124819f3868f8fdbcf5dc520

Jeg vil og anbefale noe annet bæretøy enn babybjørn. Ungen tåler jo en liten stund i den av og til selv om de har best av noe annet, men for min del var det tungt når ungen ble tung. Etter en liten stund fikk jeg vondt i skuldrene, og etter jeg hadde tatt den av merket jeg at jeg var sliten i ryggen, så finn noe som er godt for deg.

Modellen Babybjörn Comfort Carrier er laget etter samme prinsipper som bæreseler a la mei tai, Manduca, Beco osv. og er helt ålreit.

De andre Babybjörnmodellene gir fremdeles elendig bærekomfort for barnet og for de fleste bærende.

Anonym poster: e84bd0ec46323920d62cbd7b402a3c8d

Annonse

Hehe Asbjørn.

Dagens beste autocorrect :)

Tror du det går an å leie han til å bære for oss? :) mye lettere å gjøre husarbeid da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...