Gå til innhold

Partners syklus forstyrret når den ene går gravid?

Anbefalte innlegg

Vi er de første i vår nære vennekrets som venter barn, så jeg tenkte at her kunne være en flott plass å spørre om det her!

Jeg er gravid (11 uker), og har vært lite plaget av kviser og lignende. Samboeren min derimot, har fått enormt utbrudd av kviser (uavhengig av mensen/eggløsning, ganske mye konstant), ujevn syklus og småblødninger i midten av syklusen. Er dette normalt? Tidligere har jeg hatt veldig uregelmessig syklus (grunnet PCOS), men blitt litt påvirket av samboeren ved at jeg har hatt menslignende smerter omkring akkurat når hun har hatt blødning og eggløsning, og de få gangene jeg har hatt mensen har jeg hatt det like før eller etter samboeren. Kan det være at hun blir påvirket nå av at jeg er hormonell som fy? Eller kan det være noe annet??

Veldig nysgjerrig på det her :P

Anonym poster: e341a8d415fbddc85556f64da43e76c4

Fortsetter under...

De sier jo at jenter gjerne synkroniserer sin menstrasjon etter venninneflokken.

Samme sies det at både menn og kvinner som har en gravid partner kan få "sympati-gravidsymptomer" :)

Anonym poster: 5e8f7cb5e6472a641ae3056117af2056

• 3 uker senere...

Da kona ble gravid, fikk jeg ikke mensen. Og da ungen ble født, opplevde jeg også forstyrrelser i syklusen. Pluss at jeg begynte å produsere melk!

Nå er det jeg som er gravid - og spent på om dette påvirker kona sin syklus.

Fascinerende greier, dette her :)

Anonym poster: 8c65abe3f804c7c9c8b94b95b6c27ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...