Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørs jo på hvorfor de klager på den da, Er ikke sikkert at andre som har de vognene er enige i hva dine venninner mener. Alt etter sitt bruk og behov.

Gå inn på emmaljunga sine sider, eller da til en vognforhandler og prøv de selv:)

Selv har jeg ikke noe erfaring med Emmaljunga, da jeg selv har Simo kombi :)

Det er endel forskjell.. Eller, synes i hvertfall jeg da jeg var i butikken og prøvde å trille dem! Synes City Cross ikke var noe god,var rart håndtak osv, og litt liten bag. Men det kan være det at den var satt opp på en måte som ikke passet meg da ,at det kan justeres. Edge Duo likte jeg veldig godt :)

http://www.emmaljunga.com/index.php?no_rewrite=1&page=651&jamfor

Endret av Blomstogbier

Jeg har city cross. Så fornøyd at jeg faktisk har kjøpt en til nå :)

Duo edgen er større, den har "alt" av utstyr, og er også tyngre! City crossen har mindre utstyr og mindre bag. Bagen er ikke kortere, bare smalere nederst! Anbefaler deg å prøve vognene i butikk. Legg de sammen, og lat som du skal løfte den inn i bil. El, at du skal bære m deg bagen inn. City crossen er mye lettere! (12 kg). Det var årsaken til at jeg valgte den. De er også gode å trille på alt underlag.

Rart at ikke flere var positive i denne tråden. Slik jeg har forstått er de fleste godt fornøyd altså!

Annonse

Superfornøyd med vår nitro city. Samme som city crossen, eneste forskjellen er svingbare fremhjul på nitroen. Gleder meg til å bruke den til nestemann. Brukte bagen til 5,5 mnd, da nektet gutten å ligge i den lenger, men var et godt stykke igjen til han hadde vokst fra den. Så mer enn stor nok bag, og lun og god:)

Da tror jeg at jeg må teste begge to ja ;) Vet dere om noen butikker rundt Nordbysenteret /Strømstad som selger Emmaljunga?

Vi har bestilt vogn fra Kattis Babyshop, en Edge duo. De hadde vogna inne, og det var ikke noe problem å holde den av til oss i to uker.

Vogna koster ca 9900 kr i Norge, der får vi den for ca 7800 norske kroner. I tillegg får vi med stelleveska som hører til. I Norge koster den 800 kr.

Annonse

Vi kjøpte Emmaljunga City Cross fra Kattis babyshop i Sverige. Med bag, sportsdel, myggnetting, regntrekk, fotpose og matchende stelleveske. Mener å huske at vi betalte 7000 svenske kroner for den i 2011. Veldig fornøyde med alt bortsett fra at det burde være mulig å justere stroppen i skrittet på sportsdelen!

Edgen er større og tyngre, og har en del mer ekstra finesser. Bagen er 5 cm lengre på Edge enn citybagen (pluss at citybagen er smalere nederst, oe som gjør at den virker enda mindre). Vi har Edge til vår lille og jeg elsker den vognen! Stor og romslig, stødig på forskjellig underlag (vi bor på landet så går turer på asfalt, grus og skogsveier), og store gode lufthjul som gjør den veldig behagelig å trille. Jeg synes ikke den er spesielt tng å løfte inn og ut av bil, men vet mange synes det. Liker at du kan velge mellom fire forskjellige understell på edgen også. Jeg kan anbefale Edge med classic understell (lufthjulog metallkorg) på det sterkeste! Skulle ønske den vognen fantes i tvillingvogn, for da hadde vognvalget vært like lett denne gang som forrige ;)

Lykke til med valget!

Det er ikke mye som skiller på Edge og City cross i tyngde. Det er kanskje litt forskjellig hvor mye de forskjellige understellene til Edge veier, men med Duo s som vi skal ha, veier vogna 14,1 kg. City crossen veier 12,9.

Det er med andre ord ikke forskjellen i vekta som var avgjørende for vårt valg.

Vi velger Edge fordi vi vil ha svingbare hjul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...