November-spire-79 Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Tenker dere at jeg bør ha dette i bakhodet når jeg det gjelder utviklingen hennes eller spiller ikke det noen rolle når hun ikke er prematur? Jeg tenker på når det gjelder tilvenningen til fast føde o.l. Hun var 3235 g da hun ble født. Har lyst til å begynne med fast føde når hun er 4 måneder siden vi nå gir pupp hver time. Hun får også pupp annenhver time på natten. Zzzzz
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Nei,du trenger ikke å tenke på det. Min nr 2 er født 3 uker før termin og jeg tenker ikke på det. Går helt fint å gi fast føde fra 4 mnd, de anbefalte det på min helsestasjon. Grunnen til at man tidligere har rådet til å vente til 6 mnd er fordi melkeproduksjonen din kan gå ned. Jeg har gitt begge mine mat fra 4 mnd Gi grøt eller puree av grønsaker.
Sinetree Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Jentene mine er født 5 uker før termin (veide 2200 ved fødsel) og begynte med grøt på 4mnd dagen etter råd fra helsesøster. Det har gått kjempe fint!
November-spire-79 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2013 Takk for svar da skal jeg begynne på dagen hun fyller 4 måneder. Blir spennende. Gleder meg til hun blir mett på grøt
*oktobergutt 12* Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Takk for svar da skal jeg begynne på dagen hun fyller 4 måneder. Blir spennende. Gleder meg til hun blir mett på grøt Min blir 4 mnd neste uke og jeg har allerede begynt så smått....
Mamma&skatt Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 helsesøster sa at fra uke 38 blir de regnet som at de er født til termin. min ble født 11 dager før termin, og han ligger langt foran skjema motorisk
Madolyn Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Veldig mange babyer sover faktisk dårligere etter innføring av fast føde, hvertfall dersom det skjer før anbefalt alder (6 mnd). Bare å google "fast føde dårligere nattesøvn". Så hvis snuppa begynner å sove dårligere etter innføring av smaksprøver så hadde jeg avbrutt forsøket og ventet i noen uker til Om hun er født i uke 38+0 eller senere så anses hun forøvrig som født til termin. Gutten min ble født i uke 38+3 og fikk også grøt fra 4 mnd alder. Han var en kraftig plugg som hang i puppen 12-15 t i døgnet (enormt sugebehov men nektet smokk). Og han elsket grøt fra første smak og tålte den godt. Han fikk bedre nattesøvn, sikkert også fordi vi la ham på eget rom på nettene fra han fylte 4 mnd. Krysser fingrene for at det snart blir bedre nattesøvn for dere også! Endret 6. februar 2013 av Madolyn&Muffin
November-spire-79 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2013 Veldig mange babyer sover faktisk dårligere etter innføring av fast føde, hvertfall dersom det skjer før anbefalt alder (6 mnd). Bare å google "fast føde dårligere nattesøvn". Så hvis snuppa begynner å sove dårligere etter innføring av smaksprøver så hadde jeg avbrutt forsøket og ventet i noen uker til Om hun er født i uke 38+0 eller senere så anses hun forøvrig som født til termin. Gutten min ble født i uke 38+3 og fikk også grøt fra 4 mnd alder. Han var en kraftig plugg som hang i puppen 12-15 t i døgnet (enormt sugebehov men nektet smokk). Og han elsket grøt fra første smak og tålte den godt. Han fikk bedre nattesøvn, sikkert også fordi vi la ham på eget rom på nettene fra han fylte 4 mnd. Krysser fingrene for at det snart blir bedre nattesøvn for dere også! jenta mi er også født 38+3 og valgte å komme på vår flyttedag faktisk hehe;) hun har virkelig spist seg opp disse månedene hun også. Bra at de har næringsvett jeg regner ikke med at hun vil spise et helt grøtmåltid før hun nærmer seg 5-6 måneder uansett for hun er litt sær med alt annet. Tran, smokk og flaske er ikke noe som trives i munnen hennes må nok bruke lang tid på å tilvenne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå