keikoo Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 min historie ma høst 2009, ma høst 2012 ognå en ma igjen nå i januar 2013. Allegangene har jeg kommet ca like langt (kort). oppdaget rundt uke 8, aldri no hjertelyd. Siste gang nå gikk jeg på abyl-e uten at det hadde noen effekt. Nå venter jeg bare på slutten av februar og start på utredning, krysser fingre, tær og alt annet som kan krysses for at dem skal finne ut noe og at jeg om ikke lenge (sammen med min fantastiske forlovede) kan få oppfylt drømmen om å starte en familie sammen
Erle79 Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Velkommen skal du være til forumet for habituell abort. Så trist at du også er "med i gjengen"... Selv om det er en forferdelig bølgedal å befinne seg i etter tre ufrivillige aborter, så ender historien til slutt godt for de aller fleste. Selv har jeg fått det etterlengtede barnet etter flere års prøving og feiling, og svært mange her inne på forumet har enten opplevd det samme som meg, eller de er gravid i skrivende stund. Ikke mist motet, du skal nok bli mamma til slutt! Så flott at du har fått tilbud om utredning for habituell abort. Det er viktig å bli tatt på alvor, og det har du heldigvis erfart. Det er ikke sikkert du får påvist noe galt ved utredningen, mange med habituell abort er jo bare rett og slett uheldig; ingenting er galt, men man har uflaks og mister tre ganger på rad. At Albyl-E behandlingen ikke fungerte i det siste svangerskapet ditt behøver forresten ikke å bety at medisinen er unyttig for deg, det kan jo hende at dette siste svangerskapsavbruddet skyldtes noe annet enn de andre abortene. Albyl-E vil for eksempel beskytte mot ulike blodkoagulerings-tendenser (som kan være årsaken til gjentatte aborter), men den fungerer jo ikke mot engangstilfeller som for eksempel kromosomfeil... Når du minst venter det, snur lykken. Plutselig er det du som sitter der med stor mage... Bruk forumet her for alt det er verdt, det er mange kvinner her inne som (dessverre) har erfart det samme som deg, og som kan fasiten på mye av det du lurer på. Lykke til med utredningen.
mørketid Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Jeg er i en litt annen situasjon enn deg da jeg er så heldig å ha en jente fra før, men vi har lenge ønsket oss et barn til og jeg har det siste året både opplevd SA og å måtte avbryte svangerskapet i 4.måned pga alvorlig kromosomfeil uforenlig med liv. Nå er jeg gravid for tredje gang (fjerde hvis man regner den vellykkede) og jeg er like nervøs igjen.... Krysser fingrene for deg!
lioness* Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Så leit at det ikke gikk bra denne gangen heller. Hvis det er en trøst så er det mange her inne som har vært der du er og som forstår veldig godt hvordan du har det. Du skriver at den første MAen var i 2009. Har dere prøvd innimellom hele denne tiden, slik at det også har gått lang tid mellom hver graviditet? Må være veldig fortvilende. Har også hatt flere MA som er påvist rundt uke 8. Nå er jeg gravid i uke 6 og venter med skrekk på ultralyd på fredag. Har også fått en sønn mellom flere aborter, som er frisk og fin og en stor glede. Har etter utredninger fått vite at jeg har en balansert translokasjon, dvs. en genstruktur hvor biter av kromosomer har byttet plass. Gir en markant økt abortrisiko; opptil 80% abortsjansen. Det forklarer jo mye for min del. Håper utredningene kan gi deg noen svar. En annen ting jeg klamret meg til underveis (før jeg fikk gutten min) var en lege som uttalte at de aller fleste som har blitt gravide, får til slutt et barn. Det lykkes før eller siden for de aller, aller fleste. Det er en lang og vanskelig vei dette her, men vi holde vel ut fordi målet er så flott. Lykke til.
keikoo Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2013 takk for gode ord skjønne damer det ordner seg til slutt, det er jo mulig å bare være uheldig tre ganger på rad. Må jo bare holde motet oppe og være positiv , selv om jeg må innrømme at jeg syns det urettferdig at noen av oss må gjennom dette gang på gang.. Jeg blir iallefall heldigvis ganske fort gravid uten telle dager i syklus, det er andre grunner til at det var tre år mellom første og andre graviditet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå