Gå til innhold

Litt hyggeligere - hva var BEST med fødselen din? :)

Anbefalte innlegg

Med nr 1 husker jeg best øyeblikket da lillegutt nettopp var lagt på brystet mitt, og så meg rett inn i øynene med mørke, nydelige øyne.

Med nr to var det at han sluttet å gråte da jeg sang «so ro lille mann» til han - en sang jeg hadde sunget til han i magen mange ganger.

Med nr 3 var det at det var en så vakker natt. Sto med rier og krampholdt meg i vinduskarmen, mens jeg så hurtigruta komme. En halv time etter lå verdens vakreste i armene mine.

Med nr 4 var det at pappan holdt han så ømt, mens to jordmødre rev og slet for å få morkaka mi ut. Men jeg var så fokusert på guttene mine, at jeg ikke brød meg...

Fortsetter under...

jeg vil faktisk vite,derfor lurte jeg,ikke ulovlig det

Hva snakker du om..?

skrev et annet innlegg om hva som er verst med fødselen, så kommer ho med dette innlegget, jeg trenger og vite det,og har behov for det.

Det er da ingenting å ta seg så nær over..

Alt egentlig. Spenningen spesielt. Syntes det er fantastisk å føde! Maste på mannen allerede under den siste fødselen om at dette MÅ jeg gjøre minst en gang til! Og nå skal snart det ønsket oppfylles!

Dritvondt, men du så kult det egentlig er!!

Å ikke vite kjønnet! Etter en lang og intens fødsel,

følelsen av mestring når hun kom ut hylende og frisk.

Ble lagt på magen og mannen min spurte:

Hva ble det??

Vi fikk en jente!!

Fantastisk følelse å ikke vite alt på forhånd og alle andre familie og venner ville jo vite. Hva ble det??

Det var morsomt å fortelle det.

Ville heller ikke vite kjønn denne gangen, og nå er det 1 uke til termin!:)

Annonse

Så FANTASTISK å lese alt dette! :D har ikke gruet meg til fødsel før. men for ca en uke siden kom angsten.. Nå etter jeg har lest alle disse gode historiene så gleder jeg meg nesten :)

Har termin om 3 uker, men hun er hjertelig velkommen nå ;) lykke til, til alle dere andre som også sitter å venter :) å tusen takk til dere som deler deres fine historier :)

Etter et par døgn med rier dro jeg til sykehuset, og ble overlykkelig når der viste seg at jeg hadde noen cm åpning. Fikk beskjed om at jeg ikke kunne forvente dette og at jeg sikkert bare hadde litt maserier. Godt å kunne slå i bordet med at riene var effektive og at det ikke bare var jeg som ikke tålte smerte...

Etter st vannet gikk ved 5-6cm gikk det hurtig unna. Jeg husker at jeg tenkte at dette takler jeg ikke i mange timer, men før jeg visste ordet av det hadde jeg full åpning og var klar til å presse. Jordmoren var utrolig behagelig, stemningen rolig, jeg fikk skryt av at jeg var flink til å puste pg presset bra. Gubben var flink til å være til stedet uten å være i veien. Jeg ble klippet på slutten pga synkende hjerterytme, men dette kjente jeg ikke i det hele tatt. Det var helt magisk å få babyen på brystet og endelig få se denne vakre lille jenta som skal være datteren min resten av livet mitt. Hun var perfekt. Tårene trillet på pappaen som ble helt overveldet. Morkaken kom ut nærmest av seg selv med et lite host, og jeg kjente ingenting til syingen etterpå. Jeg klarte meg helt uten smertestillende, og vet jeg vil klare det denne gangen også!

Selvsagt var der mye som ikke var så positivt også, men ingenting kan skygge over opplevelsen av å få treffe babyen sin for første gang!

Når den var over :) Var så letta og lykkelig over å være ferdig at jeg svevde på skyer i en uke etterpå! Så intens og mektig følelse å være ferdig med en grusom fødsel, man svever og føler at man har blitt et annet menneske.

Endret av Madolyn&Muffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...